bevallen...brrrrr!moet dat echt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelybaby, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    ik ben nog maar kort zwanger, en zie nu al zo vreselijk op tegen bevallen..

ik ben steeds bang dat ik uitscheur enzo of een bloeding krijg..
    Wie heeft dat ook?

2. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    och meid,

Het komt goed, het viel mij heel erg mee. Ben ook gescheurd en daar heb ik niets van gevoeld. Het is even hard werken maar je krijgt er een mooi kindje voor terug en een onvergeetelijke herinnering.

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Heel herkenbaar hoor, ik was in het begin ook doodsbenauwd voor de bevalling!

Maar echt, nou kan ie me niet snel genoeg beginnen, het idee dat ik dan daarna mn kindje in mn armen heb, zorgt ervoor dat ik wel wat pijn wil verdragen :D

En niet iedereen scheurt vreselijk in hoor, misschien valt het allemaal wel mee :)

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hmmm ben nu 24,5 week en ben ook wel bang maar ja moet er toch uit en het lukt iedereen dus mij vast ook wel :) maar zie er ook wel tegenop hoor ;)

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben zwanger van de 3e en heb 2 goede bevallingen gehad, alleen bij mn 2e in een weeënstorm geraakt en ben daar nu heel bang voor, ook om bloedingen te krijgen ivm een eerdere hematoom maarja zoals de vk zei als die weg s is die ook echt weg.

6. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ik moet zeggen voor de bevalling ben ik op zich niet bang en voor de pijn ook niet, hoe dan ook het moet er uit!
    Maar ben wel ook erg bang voor inscheuren/knippen en dat soort dingen!
    Maar dat is puur omdat ik bang ben voor naalden en hechten en bluhh

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Geloof me, als je op het laatst loopt, of overtijd bent zoals ik, wil je niets liever meer. Terwijl je er daarvoor misschien tegenop zag...

8. mamavanchristy

15 sep 2008
    61
    0
    0
    Op dat moment zelf denk je niet eens aan inscheuren e.d!
    Toen ik zwanger was had ik regelmatig paniekaanvallen als ik dacht aan de bevalling, maar sowieso wil je op het eind niet eens meer wachten :) dan wil je gewoon je kindje!

En als je dan bezig bent met bevallen denk je maar aan 1 ding en dat is dat je kind eruit moet!
    Nou praat ik misschien wel gemakkelijk want ik ben dus helemaal niet gescheurd, geknipt of iets ander engs.
    Maar op dat moment ben je er helemaal niet mee bezig! En mijn angst was dus ook voor niets... dat kan dus ook!

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben ingescheurd en ingeknipt! en geloof me je voelt er niets van (ze verdoven tegenwoordig ook hahaha) alleen na de bevalling voelt het allemaal blauw etc aan. maar das een paar daagjes en klaar!

de pijn vond ik ook best te doen. alleen die weeenstorm was erg heftig en toen kreeg ik ook een infuus met pijn medicatie.

geloof me (erg clichee) maar je bent die pijn etc zo vergeten (ook dat je met je benen wijd ligt hahahah) ik zei tijdens het hechten al (3kwartier :rolleyes:) dit doe ik nog wel een keer, en ik kon de volgende dag de pijn al niet beschrijven. hahahaahhahaha

succes meisjes

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben met de eerste binnen twee uur bevallen en daar ben ik dus weer bang voor.. dat het weer zo snel gaat! maar eerlijk gezegd heb ik nu zoiets van kom maar op, het boeit me allemaal niet meer... kindje moet er toch hoe dan ook uit en ik ben zooo nieuwsgierig!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helaas wel ;).

Hier de vorige keer een supergoede bevalling gehad, weeën waren zeker te doen, pijn viel eigenlijk wel mee, niet uitgescheurd, niet geknipt alleen wat schaafplekjes van onder. En toch weer doodsbang. Bang dat ik een knip krijg, bang dat de kleine te groot is, bang dat de kleine in een stuit ligt (terwijl Ruben ook in stuit lag en dat ging prima). Maar dus gewoon weer doodsbang, omdat ik niet weet hoe het zal gaan en dat ik het niet zelf kan bepalen.

Ik heb van iemand de tip gekregen om de bevalling zo rooskleurig mogelijk voor te gaan stellen. En dan kan het achteraf misschien wat tegenvallen omdat het niet zo is gegaan als ik me bedacht had, maar dat is beter als de rest van de zwangerschap in de stress zitten om wat misschien komen gaat.

Liefs, Hanneke!

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben ook zo doodbang voor naalden en hechten en het enige van de bevalling waar ik tegenop zag was knippen/scheuren. Nou zal ik je vertellen dat dat het enige was wat niet pijnlijk was :) Ik ben keurig verdoofd voor het knippen en hoe bang ik ook was ik voelde NIKS. Evenals met hechten. Dus meid, don't worry!

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Meid,

Komt inderdaad wel goed als je op het eind loopt...!

tjeetje, zijn jullie verdoofd voor het knippen?!
    Hoor t wel vaker zeggen, maar ik ben toch echt niet verdoofd....
    Niet te min... als ze het gelijk met een wee doen.. voel je er niets van...!
    Tja de genezing heeft lang geduurd, maar ach dan heb je t kindje al....!

14. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

maar ik hoorde iets over dat hechten dat ze dat gelijk doen en zonder verdoving? omdat het verdoven daar heeel pijnelijk is...?

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik kan me je zorgen heel goed voorstellen hoor ;)

het wordt mijn 1e kindje en ik zie er eigenlijk (nog) niet tegenop om te bevallen, maar wat niet is kan nog komen :)

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik werd netjes verdoofd bij het knippen, en ook al vond ik het het ergste moment van de hele bevalling, toen de gyn met die schaar aan kwam lopen, ik heb er weinig van gevoeld. En toen hij ging hechten voelde ik dat wel een klein beetje door de verdoving heen, maar ook niet dat het heel erg pijnlijk was. Bovendien voel je niet veel meer als je naar je kindje op je buik of naast je aan het kijken bent hoor.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je kunt natuurlijk ook netjes aan de beeb vragen of hij/zij netjes wil blijven zitten.
    Hoef je niet te bevallen.

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    whahahahahahaha chebu!
    goeie en dan maar hopen dat hij/zij luisterd (NOT!)

hechten zonder verdoving ik kan het me niet voorstellen hoor! denk het niet hier was alles verdoofd!

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik ben niet verdoofd bij de knip. Heb ook totaal niks van de knip gevoeld..sterker nog stond er raar van te kijken dat de gyn zei dat ze me nog moesten hechten :) Hechten? Ik heb toch geen knip of scheur? Heb iig totaal niks gevoeld!. Had dus wel een knip (ivm vacuum) en een scheurtje. :rolleyes: :oops:

Het hechten hebben ze wel verdoofd, maar het duurde dan ook 1,5 uur dus af en toe bij verdoofd.
    Ook daar heb ik niks van gevoeld...je voelt kleine prikjes, maar niet pijnlijk.

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben bij de eerste wel gescheurd en bij de tweede niet.
    Ik ben er ook niet bang voor geweest maar gewoon t hele idee vind ik eng...brrr.
    Maargoed als je eenmaal bezig bent is t anders ja haha
    Ik heb me juist ingesteld op een hele zware en pijnlijke bevalling en gezien dat is t achteraf wel meegevallen maar leuk is anders haa

Deel Deze Pagina