Ik neem zoveel mogelijk haha! Vond t echt heerlijk! Wat een uitvinding zeg. Mijn was steeds op orde, mijn huis hele tijd schoon, vervelende visite snel weg haha
Wij gaan ook voor het maximale aantal uur, als het niet bevalt kunnen we altijd nog minderen. En eh.. Geen zin in een vreemde in huis? Iemand wel tussen je benen, maar niet in je keukenkastjes laten kijken.. Ik zie de achterliggende gedachte niet zo, vrees ik
Je kan zelf de uren aangeven wat jij wilt min 24 Max 49. Dus als jij 4 uur per dag wilt kan dat ook. Ik heb het minimale 3 uur per dag omdat mijn moeder vrij heeft genomen.
Hier maximaal.. Maar goed, ik krijg dan ook een keizersnede, mijn man moet gewoon werken en heb al 3 kinderen de hele dag rondlopen omdat het zomervakantie is.
En eh.. Geen zin in een vreemde in huis? Iemand wel tussen je benen, maar niet in je keukenkastjes laten kijken.. Ik zie de achterliggende gedachte niet zo, vrees ik [/QUOTE] Haha hilarisch Ik hoor meestal positieve verhalen over de kraamzorg en zou persoonlijk dus kiezen voor het maximale. Kan je altijd terugschroeven. Of het moet echt een geldkwestie voor je zijn dan kun je misschien andere opties overwegen. (ouders, etc) Ik denk dat je van tevoren lastig kan inschatten wat je nodig hebt.
Ik zie er ook een beetje tegenop, iemand 8 uur in je huis paar dagen lang, maar omdat ik het ook allemaal wel erg spannend vind om zo'n eerste kleintje te hebben, gaan wij voor het maximale in eerste instantie. Wij zijn aanvullend verzekerd dus ik krijg sowieso alles vergoed. Ik wil bv gaan proberen maar ook daar zie ik een beetje tegenop dus we gaan voor het complete pakket en dan kan het idd altijd nog minder worden. Heb wel gezegd dat ik ook wel mijn moeder over de vloer wil, gewoon omdat ik dat prettig vind. We zijn heel close en vriendlief neemt zijn dagen pas op als de kraam minder uren komt (is om ons heen aangeraden, anders loopt iedereen elkaar ook maar in de weg, en de eerste twee dagen is hij toch ook thuis)
Ik had het maximale aangevraagd. Toen de kraamzorg kwam, kon ik niet echt veel, was volledig uitgescheurd. Had 6 maanden voor de bevalling geen oog dicht gedaan door de hormonen... De eerste 3 dagen liet ik haar 8 uur per dag komen, daarna 5-6 dagen 4 uur per dag. En dat vond ik perfect. Zij heeft mij enorm geholpen met de borstvoeding, wat ik 25 maanden gedaan heb. Stofzuigen, dweilen, bedden verschonen en opletten of ik op tijd at. Soms paste zij op de kleine zodat ik ff die 2 uurtjes slaap kon inhalen - heeeerlijk! De kraamvisite verzorgen deed zij geweldig samen met mijn man. De klik was er gelijk, dat scheelde! Zij was ook heel rustig en wist ons met rust te laten als wij er behoefte aan hadden. Het voelde heel goed en vertrouwd aan, nu nog 2 jaar later hebben wij contact met elkaar. Een tip: Als er geen klik is, bel dan gelijk met de kraamzorginstantie en de volgende dag krijg je een ander toegewezen. Zij krijgt het echt niet te horen, hoor. Maar het is wel zo fijn, dat dat kan. Mijn vriendin had totaal geen klik met de kraamzorg en kon er gewoon echt niet tegen, vooral omdat zij ook je temperatuurt en je hechtingen dagelijks controleert. Dus zij liet haar man ff bellen en de volgende dag stond er een geweldige meid voor de deur met wie het wel gelijk klikte en zo leuk was, dat zij 2,5 jaar later weer bij hen kwam om te werken met haar dochtertje.
Hier maximaal genomen wat ik mocht en ik vond het heerlijk! Ik was ook terughoudend. Kon me niet voorstellen dat ik het fijn zou vinden om de hele week een vreemde over de vloer te hebben. Dit heb ik ook aangegeven. Blijkt dat als de zorg niet bevalt, dat ze dan kunnen herindiceren en dus de zorg vroegtijdig af kunnen breken. Toen dus 'all the way' gegaan. En ik vond het heeeeeeeerrrrlijk! Lekker jezelf even laten verwennen
Iemand 8 uur lang in je huis? Meid de tijd vliegt! En dan kan jij tenminste lekker slapen Enne meestal ben jij boven ik had geen idee wat er gebeurde beneden en t boeide me ook niks haha