Ik weet het ff niet meer Mijn zoontje is nu 5 maanden en al vanaf zijn geboorte benauwd en veel hoestbuien. Hij krijgt hiervoor Salbutamol (ventolin) en atrovent. 3 maal daags. Toch heb ik het idee dat het niks uithaalt. Mijn huisarts houdt vast aan zijn diagnose en telkens als ik er kom zegt hij dat het allemaal prima is en dat het gewoon bronchitis is. Ik zelf heb het idee dat er meer aan de hand is maar daar wordt helaas niet naar geluisterd. De reden dat ik dat denk is namelijk deze.... Levi eet vanaf zijn geboorte al veel meer dan normaal voor zijn leeftijd en gewicht. De vorige keer dat ik op het buro kwam zat hij op 5 flessen van 240 wat natuurlijk heel veel is. Maar kreeg hij het niet huilde hij de hele dag. Hij was toen in anderhalve maand tijd 300 gram aangekomen. toch kreeg ik van CB te horen dat hij minder MOEST gaan eten. Dit dus maar geprobeerd en teruggegaan naar 4 flessen en s'ochtends fruit. Na een week werd hij s'nachts ineens weer wakker maar wilde dan niet eten. Toen ik afgelopen week op het buro kwam kreeg ik te horen dat ondanks dat hij nog steeds veel te veel kreeg (volgens hun) hij niks was aangekomen, maar zelfs 50 gram was afgevallen. dus nu in elke fles 3 scheppen nutrix.... zijn gewicht is nu 5685. Nou weet ik niet of 1 en ander met elkaar te maken heeft, maar over ik weet het zo onderhand ook niet meer. Ondanks dat het een heerlijk vrolijk mannetje is blijft hij ziek en is hij vanmorgen weer gewogen en blijkt dat hij ondanks de nutrix nu op 5678 zit. En nog blijven ze zeggen dat het wel goed zal komen. (HA ook) Het zit mij echt niet lekker meer. dit is geen normaal eetpatroon voor een baby en met dat hoesten erbij blijf ik me zorgen maken. Misschien kent iemand 1 van deze problemen (of allebei) heel verhaal maar moest het ff kwijt.
Ik vind eigenlijk niet dat hij extreem veel krijgt, Tijn is nu 3 maanden en krijgt 4 of 5 (ligt eraan of hij om 11/12 uur nog wakker wordt) flessen van 240. Tijn woog vorige keer 5560 gram en zal volgende keer nog wel zwaarder zijn. Ik zou iig zorgen dat de huisarts het hier niet bij laat zitten.
Ik heb net al met mijn vriend afgesproken dat we dit weekend naar de HA-post gaan zodat we een andere dokter hebben . Het is niet dat ik mijn HA niet vertrouw maar hij blijft steeds bij zijn standpunt en wuift alle andere opties weg. Lijkt een beetje tunnelvisie te zijn bij hem. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zoveel geeft, af en toe ga je echt aan jezelf twijfelen. Maar toch zou hij niet af moeten vallen natuurlijk.
Ik vind het wel veel eigenlijk, Quinton is bijna 4 maanden is 64 cm en weegt 7155 (gister gewogen) hij krijgt 5 flessen van 180 + 6 schepjes (=ong 200 cc) en beetje fruithap... veel zwaarder en veel minder eten... wou ik ook voorstellen idd een andere arts, soort van second opinion... ik ben benieuwd
ff over zijn gewicht Teun is nu 3 mnd en zwaarder als jou Levi hij is nu 6365 gr. en groeit zo'n 2 ons in de week en het CB zegt er niets van hij krijgt 5 flessen per dag van 180 ml water...ik zou zeggen zolang het ventje het er zelf goed op doet en valt tussen de lijnen in je groeiboekje dan gewoon doorgaan....en voor zijn hoesten en proesten zou ik zeker naar de Ha-Post gaan of een afspraak maken met de arts van het CB en kijken wat die er van vind suc6
Laat je eens door verwijzen naar een kinder arts! Hebben jullie huisdieren? Of vloerbedekking? Lynn heeft een vorm van astma, zegt de ha. Heeft vorige week, in amerika, aan een vernevelapparaat gezeten en antibiotica gehad. Tweede keer in 5 weken tijd. Maar het is astma zegt de ha. Ik moet volgende maand naar de ka en gooi het balletje daar weer op. Ze testen het maar. Misschien een idee voor jou. Testen. Succes
Geen huisdieren en ook geen vloerbedekking... Ga wel naar de huisartsenpost zondag en als die ook niks kunnen vinden dan inderdaad maar KA. Wil gewoon duidelijkheid. Hij krijgt medicijnen voor bronchitis al vanaf hij 6 weken is 3 maal daags. Die slaan niet aan lijkt me reden genoeg om verder te zoeken.
Hoe lang gebruik je al ventolin? Ventolin moet n.l. meteen werken, als het niet werkt, inhaleert je kindje dan wel op de goede manier?
hij krijgt de atrovent sinds hij 6 weken is, ventolin (salbutamol) sinds hij 3 maanden is. Dat mocht niet eerder omdat het hartkloppingen kan veroorzaken. Ik heb idd ook gedacht dat het aan de manier van inhaleren lag, dus met inhalator naar HA en apotheek geweest met hem om te checken maar dat ging prima zeiden ze.
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Vraag desnoods een second opinion bij een andere arts. Je bent trouwens niet verplicht om naar een bepaalde huisarts te gaan. Je mag zo overstappen naar een andere. Als je geen vertrouwen hebt in zijn oordeel kun je denk ik beter een andere zoeken, en daar vragen of je naar de kinderarts mag. Een weekenddienstarts gaat je denk ik niet zomaar naar een kinderarts doorverwijzen, tenzij er accuut iets mis is natuurlijk. Anders laat hij het gewoon aan je eigen huisarts over en gebeurt er dus nog steeds niets. Zou het niet kunnen dat hij last heeft van zijn keelamandelen? Ik heb daar vroeger ook veel last van gehad, veel hoesten en eten ging moeilijk doordat ik bijna geen doorgang had bij mijn amandelen. Bij mij zijn ze weggehaald. Maar ik weet niet precies hoe dat zit, bij mij zijn ze pas weggehaald toen ik 4 was.
Dat vele hoesten vreet energie, kan me dan ook voorstellen dat hij ondanks het vele eten niet echt aankomt. Ik zou ook zeker een second opinion vragen, ben het met mijn voorgangers eens dat Ventolin meteen verlichting moet geven, werkt dit niet dan heeft het ook geen zin om daarmee door te gaan! Succes meis..
Hoi, Finn heeft ook al een maand of 4 2 inhalers. 1= ventolin. De tweede is flixotide. Deze laatste is ontstekingsremmend. Na een maand of 2 begon ik echt verbetering te zien. Kan idd even duren. Tot die tijd gebruikte ik ventolin om direct de klachten te verminderen. Ventolin gebruik ik nu niet meer. Flixotide nog steeds 2X per dag preventief.
Je moet gewoon een verwijzing voor de kinderarts EISEN bij de huisarts . Dit mogen ze namelijk helemaal niet weigeren En als jij het niet vertrouwd met Levi , dan kan die hoog en laag springen maar moet je gewoon doorsturen . Vind het een beetje vreemd eigenlijk dat hij dat niet zelf heeft gedaan , gezien de klachten en hoe lang het al aanhoudt . Er moet een reden zijn waarom Levi zoveel eet ( hoewel ik het zelf niet echt veel vind , mijn dochters aten beide meer als Levi op die leeftijd ) en zo hoest en proest . Naar mijn mening moet de ha je dan doorsturen als hij zelf niets kan vinden . Hij zal tenslotte niet voor zn lol zo aan het hoesten zijn toch Gewoon eisen hoor , ze mogen het niet weigeren ! Groetjes Joyce