Hoeveel uur na het plaatsen van 'het ballonnetje' beviel je?

Discussie in 'De bevalling' gestart door snoeppapiertje, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur na het plaatsen van het ballonnetje beviel je?

1. Binnen 0-18 uur

2. Binnen 18-36 uur

3. Binnen 36-48 uur

4. 48 uur en later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    De titel zegt het al.
    Hoeveel uur na het plaatsen van de balloncatheter beviel je?
    En hoeveel weken was je toen?
    Weet dat het bij iedereen anders is, maar ben toch nieuwschierig ;)

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oeh, nog geen idee. Wordt over vier weken ingeleid waarschijnlijk. Kans is groot dat het ook een ballon wordt. Was eigenlijk ook wel benieuwd.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik ben ingeleid ivm dat ik overtijd liep bij mijn oudste.
    41,3 werd om ongeveer 8.00, of was het nog iets vroeger? Nou ja in ieder geval zoiets. De ballon ingebracht. Ik zat toen nog potdicht, geen ontsluiting.
    Volgende dag (41,4) rond 9.00 (24 uur later) is de ballon eruit gehaald door de gyn (dus niet vanzelf eruit gevallen).
    Had wel voldoende ontsluiting om gelijk de vliezen te breken en daarna aan het infuus met weeeenopwekkers.
    Om 22.07 is uiteindelijk mijn dochter geboren. Dus zo'n 38 uur na het plaatsen van de ballon.

4. snoeppapiertje

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Thanks CC93!
    Verder niemand met ervaringen?

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd met 36+5 ingeleid. 's Avonds rond 20 uur werd de ballon geplaatst, daarna gewoon geslapen, in de ochtend had ik 3cm ontsluiting (gyn kon de ballon er uit trekken, ballon is er dus niet zelf uitgevallen) en werden de vliezen doorgeprikt, daarna aan infuus met weeenopwekkers en om iets na vier uur 's middags ben ik bevallen. Dus vanaf plaatsen ballon duurde het nog 20 uur ongeveer.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb hem 4 dagen achter elkaar gekregen zonder dat het wat deed.
    Uiteindelijk braken m'n vliezen spontaan en beviel ik in het ziekenhuis met 41.1 weken.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het plaatsen van die ballon is trouwens echt geen pretje! Vooral dat strippen niet. Ik ben overigens ook 4 keer grondig gestript, maar ik zat gewoon potdicht.

Ik kreeg om 1:00 's nachts de laatste ballon en een temazepam. Baarmoeder was niet vestreken, geen ontsluiting. Ik zat gewoon echt potdicht. 2 uur later braken m'n vliezen en zat ik in een gruwelijke weeënstorm. 16 uur later lag ze in m'n armen

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier viel het plaatsen erg mee; gaf een menstruatie-achtig gevoel in m'n onderbuik. Ze plaatsten 'm eerst verkeerd, dus moest het opnieuw, dus hoop gefrut :D Maar prima te doen, zorg dat je je goed ontspant! (ik had een paar maanden ervoor 5 uur bij de tandarts gezeten, dus wat ervaring met mediteren :D )

De weeen waren wel heftiger dan bij de bevalling van mijn oudste, ik heb een ruggeprik gehad bij de ingeleide bevalling.

9. MCE

MCE Lid

10 aug 2014
    47
    0
    0
    Bij mij ook 2 ballonnen gehad , in 2 dagen dan he ;). Om 8:00 smorgens op een dinsdag. Uiteindelijk konden ze woensdagavond m'n vliezen breken. En donderdagochtend 5:00 is m'n dochter geboren.
    Ik was die dinsdag 42 weken en 1 dag.

10. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Met 41 weken geprimed met ballonnetje, had toen 1 cm. s Ochtends rond 9.00 uur geplaatst, s nachts rond half 3 eruit gevallen. Weeën bleken toen al begonnen te zijn en had 3 cm. Om 12.45 was mijn dochter er. Had sneller gekund als ik niet uren op 9 cm was blijven steken en dochter goed had gelegen, moest nu halve draai maken.

Vond het plaatsen helemaal niet zo vervelend trouwens. Ook erna uren niets gevoeld en rond gelopen, tot ik naar bed ging en die harde buiken toch 'opeens' weeën werden :)

11. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    37+5 's ochtends vroeg ballon ingebracht, 37+6 iets na 22:00 uur is onze dochter geboren.
    Eerste uren niks van die ballon gemerkt maar 's middags werd het echt vervelend en ben ik maar gaan slapen. 's Nachts ballon verloren en 's ochtends om 7:00 uur vliezen geprikt en weeënopwekkers.

12. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Met 42 weken precies ingeleid. 's Ochtends om 9u is ballon ingebracht. Was echt geen pretje. Die nacht rond 2u opeens regelmaat in de krampen. Om 4u ballon verwijderd, want die was er uitgevallen. Uiteindelijk de volgende dag om 17.30u bevallen. Oa met behulp van weeenopwekkers en vacuum...

13. Berthine

Berthine Lid

30 dec 2013
    29
    0
    0
    Met 39+4 's avonds om 22 uur ballon gekregen, zat nog helemaal dicht, geen ontsluiting. 's Ochtends (39+5)om 8 uur is de ballon eruit gehaald, 2 cm ontsluiting en vliezen gebroken. Vanaf 9 uur weeënopwekkers gehad (niet heel veel, ze sloegen goed aan) en om 13.55 was ze er. Ik was volgens de verloskundige en verpleging wel enorm snel... zo'n 16 uur dus.

Inbrengen vond ik vervelend, maar je doet het voor een goed doel dus dat maakt het makkelijker om ermee om te gaan. Net als de bevalling zelf, ik vond het heftig en pijnlijk, maar zo de moeite waard!

14. snoeppapiertje

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Thanks meiden!

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Vind de poll wat moeilijk want denk dat het rondom de 18 uur zat! Ballon geplaatst op 37+1, baby geboren op 37+2.
    Weet de exacte tijd van plaatsen niet meer, ergens in de avond, voor het slapen gaan. 22.00? Of iets eerder of later? Ik weet het echt niet meer...
    En ik ben de dag erop om half vijf 's middags bevallen.
    Ballon dus 's avonds geplaatst, zat toen nog potdicht.
    Volgende ochtend 2 cm, toen vliezen gebroken en infuus aan. Dat was rond 9.00u 's ochtends dacht ik.
    En toen dus eind van de middag een baby in mn armen :).

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Met 38+5 ben ik bevallen. Op maandag om 9.00 ballon geplaatst. Volgende ochtend is deze eruit getrokken en had ik 3 cm ontsluiting. Om 9.00 vliezen gebroken en aan de weeënopwekkers gezet. Om 18.58 bevallen van onze dochter :D

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    19:00 ballonkatheter gekregen en gaan slapen.
    Om 07:00 zat de katheter er nog in mar werd wel leeg gelaten en bleek toch 3cm ontsluiting te hebben.
    Om 07:30 vliezen gebroken en na een uurtje weeën opwekkers,toen ging het snel.
    Ben om 11:27 bevallen van onze dochter. :D

OK was toen 41.1weken.

18. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Om 17.00 uur geplaats en rond 21.00 viel hij eruit, volgende dag vliezen gebroken, dat deed niets.
    aan het infuus met opwekkers gelegd, kwart voor 11 begonnen de weeen en kwart voor 12 bevallen (was wel 3e kindje)

19. MamavanJune

19 aug 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 42 weken 's ochtends om 0900 een ballonnetje gekregen.
    Na etenstijd viel ie er vanzelf uit toen ik moest plassen.
    ze hebben em er eerst uitgelaten omdat ze de volgende dag verder wouden kijken.
    2 uur nadat mijn ballon eruit viel zijn spontaan de vliezen gebroken en de hele nacht lichte weeën gehad. Volgende ochtend om 0700 aan het infuus en om 1600 is onze dochter geboren.

20. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier zouden ze hem plaatsen. Dat hebben ze s'avonds geprobeerd. Dit lukte niet, hij bleef steeds niet goed zitten. Ze hebben toen zo zitten wroeten, verloskundige en gyneacoloog. Auwie dat deed pijn joh. Helaas zonder succes. Verloor toen best wat bloed, net alsof je ongesteld bent en had krampen pijn. Naar huis gegaan, want de volgende dag zouden ze het met gel proberen. Toen braken die nacht thuis mijn vliezen.. Door al dat fikse gewroet denk ik. Dus ik geloof best dat het feit dat die ballon geplaatst wordt bij sommige vrouwen al wat los kan maken.

Ohja, en ik ben bevallen met 41.2. En zat 4/5 dagen ervoor nog heel dicht, ze konden me niet strippen.

Deel Deze Pagina