Hoeveel uur na het plaatsen van 'het ballonnetje' beviel je?

Discussie in 'De bevalling' gestart door snoeppapiertje, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur na het plaatsen van het ballonnetje beviel je?

1. Binnen 0-18 uur

2. Binnen 18-36 uur

3. Binnen 36-48 uur

4. 48 uur en later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik kreeg eerst gel, toen dat niet werkte kreeg ik gel en een ballonnetje. Deze knapte na 24 uur, er was nog helemaal niets gebeurt ondanks de gel en ballon. Toch na het geknapte ballonnetje een nieuwe geplaatst wederom met gel erbij. Na nog eens 24 uur waarbij niks gebeurde en het kindje echt gehaald moest worden, ballon eruit en keizersnede gehad...

Niet echt een positief verhaal, maar waarschijnlijk waren ik en het kindje er nog niet klaar voor, ik was pas 36 weken maar ivm met hellp moest het kindje echt geboren worden! Ik heb dan ook in de poll 48 uur en later gekozen omdat ballon zonder resultaat er niet tussen staat.

2. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ingeleid met 39 weken. Het plaatsen van het ballonnetje deed bij mij ontzettend veel pijn. Ik ging helemaal transpireren en ging bijna van mijn stokje. Daarna voelde ik er weinig van. Hele dag aan weëen opwekkers gelegen en de volgende ochtend (laten we zeggen zo'n 20 uur later) viel het ballonnetje eruit en had ik 3/4 cm ontsluiting.
    Toen zijn m'n vliezen gebroken (door de vk dus). Daardoor kreeg ik een weeenstorm, maar geen verdere ontsluiting en dat vond de baby niet fijn (z'n hartslag zakte weg). Rond 18:00 uur is er overgegaan op keizersnede, wat ik tegen die tijd niet erg vond want ik en de baby waren helemaal moe.
    Waarschijnlijk niet waar jij op hoopt, maar ik heb de keizersnede niet als heel vervelend ervaren. Het herstel duurt langer en ik vond (vind) het jammer dat ik niet natuurlijk bevallen ben. Maar ik was heel blij met een gezonde baby in m'n armen.

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hier ongeveer hetzelfde.

de ene gyn dacht dat ik nog potdicht zat en wilde me aan de ballon hebben.
    Dat hebben ze geprobeerd, flink lopen wroeten en god wat ging ik door een hel van pijn, ik denk dat dit wel echt het ergste is wat ik ooit aan pijn heb ondervonden.
    Een van de dames die de ballon plaatste ging 'm er dan maar handmatig instoppen maar ze voelde dat ik al ruim 4 cm ontsluiting had. Einde balloncatheter! Wat was ik opgelucht!

4. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Bijzonder dat de verhalen zo wisselen!
    Er valt dus echt geen touw op te trekken!

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ballon ingebracht met 41+2, bevallen 37 uur later, inmiddels 41+4
    Inbrengen was pijnloos, ondanks dat ik nog potdicht zat. Persen daarentegen duurde ruim 2uur, maar omdat de hartslag van de baby perfect in orde bleef wilden ze geen keizersnede doen. Toen wilde ik dat wel, want ik was uitgeput na 2 slapeloze nachten, maar achteraf blij dat ik geen ks heb gehad. Wel vacuumpomp.

6. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ja dat doet echt ontzettend pijn he?! BAH! Ik was zooo blij dat ze stopte. Zag het al helemaal niet meer zitten gelijk. Daarna dus ook veel bloedverlies en harde buiken. Had jij dat ook? Jij had al mooi 4 cm dus!

7. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    De catheter werd bij mij in de ochtend ingebracht, in de middag viel hij uit. Ik had krampen, verlies slijmprop en wat bloedverlies.

Na een nacht goed slapen zijn de volgende ochtend mijn vliezen gebroken en die dag is ze bevallen. Ik ben bevallen met 37+1

8. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Het ligt dus ook nog eens aan de ligging van je baarmoeder of ze hem er makkelijk inkrijgen of niet?

Deel Deze Pagina