hoeveel uur of hoevaak werken jullie over in eigen tijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Gebeurd dat überhaupt of wordt alles gecompenseerd?
    Of maak je wel eens werk af in eigen tijd?
    Om hoeveel uur gaat dat dan?

2. Tooto

Tooto Niet meer actief

in feiten zou ik zeggen nooit, ik mag elke minuut schrijven maar het gebeurt weleens, net zoals vandaag, dat ik m'n uren al heb ingevoerd en op het punt sta te vertrekken, en een collega vraagt om uitleg. Scheelt toch weer een kwartier, maar dat gebeurt zo sporadisch dat ik daar niet eens over nadenk.

3. Amare

Amare Niet meer actief

Ik schijf iedere minuut, de afgelopen maanden heb ik gemiddeld 20-30 uur per maand meer gewerkt.
    De ene keer neem ik uren op, de andere keer laat ik het uitbetalen.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Altijd wel gedaan ja. Het ligt natuurlijk heel erg aan de functie (en het bijbehorende salaris) of dit gecompenseerd zou moeten worden.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Toen ik nog voor een werkgever werkte ging het van enkele minuten tot een aantal uur op een dag en dat dan voor een kleine periode en 2/3 dagen per week.

Minuten zal je me nooit over horen .
    Bij 1 werkgever mochten we alles pas wegzetten na 18:00 en dat was veel, Prima geen probleem maar dat betekend wel dat je dan tot 18:30 betaald .
    Dat was wat we minimaal extra nodig hadden en tellen van kassa etc. Zat daar meestal in of redden we net niet in dat half uur. Maar dan liepen we met z'n 8 a 12 'en rond om op te ruimen en af te sluiten.

Als het bij andere werkgevers alleen kassa was en bij 2/3 dingen naar binnen of/ op een Andere plaats zetten . was het meestal tot 18:00 gewoon betaald en dat is prima, ook al waren we dan 18:15 -18:20 klaar.

Bij enkele uren per dag compenseerde ik dat zelf ( in overleg) in de rustige tijd dat ik in de drukke tijd meer gewerkt had.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.188
    113
    Ik mag ieder kwartier schrijven en zelf kiezen tussen tijd voor tijd of uitbetalen. Momenteel werk ik zo een 6 uur per week extra, dit zal duren tot ong febr/maart omdat we grote drukte hebben doordat ik 10 weken weg ben geweest ivm operatie.
    Mijn man werkt toch ook wel geregeld (thuis) over. Echter is zijn functie en salaris dusdanig dat er geen compensatie tegenover staat

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik werk zeker 4 uur per week extra. Dus mails beantwoorden op mijn vrije dagen of werk mee nemen wat ik niet afgekregen heb.
    Dit komt ook mede omdat ze op mijn werk geen enkele moeite hebben mensen op hun vrije dag of tijdens vakantie lastig te vallen (ipv zelf iets langer nadenken). Ben nu herstellend van een operatie en ben vandaag al twee keer door een collega gebeld.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik nooit, is niet nodig. Mocht dit wel zo zijn dan zou ik het een andere keer weer compenseren.

Mijn man regelmatig, die krijgt het ook niet betaalt, hoort bij zijn functie.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zolang ik gewoon om sluitingstijd de toko dicht kan doen zonder nog klanten of patienten te hebben en alles de lampen uit moet doen en het alarm erop moet zetten schrijf ik niks. Al duurt dat 10 minuten.

Maar als ik echt nog letterlijk aan het werk ben dan dan schrijf ik op hoeveel en wil ik dat uitbetaald.

Elke minuut die ik eerder weg ga kreeg ik ook niet uitbetaald en ik ben geen filantropische instelling 😁

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Heeel af en toe. Wanneer er cursus is, of wanneer het heel druk is in ht hoogseizoen. We mogen dit compenseren, het wordt niet uitbetaald.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.702
    113
    Teveel 🙈In sommige rollen vele uren per week. Andere momenten af en toe eens. Meestal onbetaald/ongecompenseerd. Ik weet niet beter.

12. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier een constructie waar geen vaste uren zijn. Ik werk 60% van een fulltimefunctie. Komt ongeveer neer op 9u per dag voor 3 dagen per week. Eerder klaar prima later klaar=eigen tijd. Nascholingen=eigen tijd. Nooit compensatie voor. En er zijn uitzonderlijke situaties dat ik ook op vrije dagen een paar uurtjes kom werken en ook dat is eigen tijd.

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik werk best veel in eigen tijd (vrijwilig:)).
    Voor een intakebezoek krijg ik bijv 1 uur, maar dat red ik nooit.
    Ik denk dat ik per week een uurtje of 4/5 " vrijwilligerswerk" doe.
    gelukkig is mijn werk mijn hobby:)

14. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Momenteel zo'n 8 uur per week. Dit wordt niet gecompenseerd. Ben akkoord gegaan, omdat ik er een functie bij heb gekregen en dit staat voor later goed op m'n cv. Ik zie het als een investering in de toekomst :)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik werk in het basisonderwijs en daar is door wijze mensen de 40-urige werkweek ingevoerd. Uren die je teveel maakt moe je voor de eerstvolgende vakantie compenseren, maar dat mag niet ten koste gaan van lestijd. Ik houd dat dit schooljaar voor het eerst bij hoeveel uur ik teveel maak en probeer dit te compenseren door andere dagen eerder weg te gaan. Dit betekent wel dat ik werk laat liggen, dus dat gaat erg tegen mijn gevoel in.
    Ondanks mijn pogingen om geregeld eerder weg te gaan, had ik toen de vakantie aanbrak toch nog 5 uur staan. En in de vakantie zelf ben ik ook nog een uur teruggeweest. Dus 6 uur teveel in zeg maar 8 weken die ik niet kon compenseren met tijd voor tijd en die niet uitbetaald worden.

Ergens baal ik er wel van dat ik zoveel 'vrijwilligerswerk' doe. Echt vrijwilligerswerk doe ik trouwens graag! Maar ik heb hier het gevoel dat er erg misbruik van ons wordt gemaakt. En daar ben ik een beetje klaar mee. Dus ik ga de komende periode weer bijhouden hoeveel ik werk omdat ik dat kan compenseren.

16. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik mag per minuut schrijven, maar in de praktijk schrijf ik niet snel extra. Alleen als ik echt langer blijf of als ik thuis echt nog een klus(je) doe. Totaal denk 1-2 uur per week wat ik schrijf.

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik werk nu 4-8 uur per week over wat ik schrijf, en daarnaast nog 1-2 uur thuis, wat vooral korte telefoontjes of mailtjes zijn. Maar in de rustigere maanden dan werk ik 1-2 uur over wat ik schrijf en 1 uur max thuis nog.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik schrijf ook elke minuut en krijg ook alles extra uitbetaald

19. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Regelmatig. Het hoort ook een beetje bij mijn functie. Het werk is nooit klaar. Ik moet ook de actualiteit volgen, dus ook soms in de avond of weekend aan de bak.
    Ik krijg niet extra uitbetaald en let ook niet op een uurtje. Feitelijk zit dat natuurlijk al in mijn uurloon verrekend. Als het te gek wordt compenseer ik het wel. Aantal weken terug werkte ik 10 uur meer per week. Dat schrijf ik dan wel op en neem ik bij een volgende vakantie minder dagen op.

20. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik schrijf alles op. In het voorjaar/zomer draai ik met gemak 200 overuren die ik in de herfst/winter weer als tijd voor tijd terug krijg.
    Uren die ik daarna nog over houd worden uitbetaald bij de bonus.

Deel Deze Pagina