Lastig te zeggen. Sommige weken maar een uur of 2/3, andere weken wel een uur of 6-8. Ik zit in het onderwijs en daar is zoiets heel normaal. Je krijgt het niet uitbetaald. Komt bij dat ik pas 2 jaar werk op een hogeschool en dat zit me dus nog niet helemaal in de vingers en kost me nog wat meer tijd. Zal wel minder worden met de jaren.
Ik werk in het onderwijs en heb een leidinggevende positie. Ik ben 24/7 verantwoordelijk en benaderbaar. Dus ja... Maar overuren kennen we niet. Ik krijg per maand voor 40 uur betaald en werk de ene maand veel meer uren maar de andere maand (denk aan zomermaanden) minder uren. Per saldo zal het aardig kloppen. Ik zal nooit uren schrijven, dan had ik deze baan niet moeten aannemen.
Relatief weinig, er komen weken voor dat ik zo'n 3 uur meer werk, maar dat ligt meer aan mezelf, omdat ik geen pauzes neem. Ik mag altijd mijn tijd zelf opnemen en kom nooit in tijdsdruk eigenlijk. Ook de directie spoort ons aan om af en toe een uurtje eerder naar huis te gaan of om lekker de woensdagmiddag vrij te pakken. Ik werk ook in het onderwijs. Vrij zware doelgroep over het algemeen, cluster 4.
Sinds ik ziek ben niet meer, maar daarvoor werd er gewoon van me verwacht dat ik "meestal" bereikbaar was, terwijl ik er niet voor betaald kreeg. Hoort bij de functie ging ook niet op, want ik verdiende echt weinig in verhouding. Volgens mij hebben ze het tegenwoordig wel officieel geregeld. Ik zal nooit moeilijk doen over even langer doorwerken, of email beantwoorden op mijn vrije dag, maar het is zo jammer dat die flexibiliteit meestal 1 kant op is en dat je scheef wordt aangekeken als je een keer eerder weggaat
24/7?? Die keuze maak je echt zelf... je hoeft in t onderwijs niet op zaterdagavond verantwoordelijk en benaderbaar te zijn,ook niet als leidinggevende
ja onderwijs is echt wel weer een aparte tak denk ik. Bij sommigen lees ik: hoort bij de functie en salaris. Ik ben wel benieuwd om wat voor functie/salaris het dan gaat. Ik weet nl dat bij veel kantoorbanen het normaal gevonden wordt? Als je bv een standard 40 urige werkweek hebt en een half uur pauze, dan werk je dus 8,5 uur per dag. Vinden veel mensen het dan acceptabel dat dat standaard 9 of 9,5 uur wordt, voor een modaal- 1,5 keer modaal salaris?
Helaas, in mijn functie wel en dat is prima want daar heb ik zelf voor gekozen. Mij zul je dus niet horen klagen.
hier kreeg ik alles uitbetaald. was aangenomen voor 40 uur, maar werkte in totaal per week 8 uur over minimaal. was toen ook zwanger, dus moest uiteindelijk wel afbouwen, maar kreeg alsnog 40 uur betaald, al werkte ik soms maar een deel ervan. was een super fijne baan. maarja aan alles komt een eind helaas
Ik werk wekelijks minstens 40 minuten in eigen tijd, maar daar wil ik het binnenkort met mn leidinggevende over hebben. Vind dat ze dat niet mogen verwachten.
Praktisch nooit. Als het voorkomt dan mogen we vanaf 15 minuten bijschrijven. Ik ben wel altijd 20 minuten voor het begin van mijn dienst aanwezig, maar daar kies ik zelf voor omdat ik geen zin heb om me te moeten haasten etc. Ik wil s morgens alles rustig opstarten, mail even door lezen, koffie drinken..
Best vaak tijdens drukke periodes, maar ik werk vanuit huis dus maakt het me niet veel uit, plus dat ik het kan compenseren met minder werken in rustige tijden.
Ik werk in het onderwijs en maak zeker meer uren. Gemiddeld zo'n twee/drie uur per week wel. En dat wordt niet uitbetaald.
Wij allebei nooit. Wordt gewoon uitbetaald door de baas. Gaan wij eerder weg dan krijgen wij ook minder betaald. Vindt dat gewoon heel logische
Ik heb een all - in contract en werk dus in principe nooit over. Maak veel uren en ben in principe altijd bereikbaar, behalve als ik slaap. In mijn vakantie neem ik wat meer afstand en ben ik beperkt bereikbaar. Maar omdat dit bij de functie hoort kan ik het geen overwerk noemen. Vind het dan ook prima, ik hou van mijn werk.
Niet, ik kan mijn eigen tijd indelen. ga ik een half uur later weg, ga ik de dag erna een half uur eerder naar huis, ik compenseer dat zelf.
Ik mag elke minuut tijd voor tijd declareren, maar dat doe ik niet als het om minder dan een uur gaat. Staat tegenover dat ik op een rustige dag ook wel eens eerder naar huis ga.
Ik schrijft iedere minuut op. Krijg dan ook alles gewoon uitbetaald. Soms compenseer ik het voor mezelf door een andere dag weg te gaan.