Ik zit met een probleempje.. ik heb zo'n maand geleden een te repareren toestel naar het bedrijf van aankoop geretourneerd via DHL, met een aangetekende zegel erop. Nu heb ik eergisteren nog eens naar dat bedrijf gebeld en ze zeggen dat ze niets hebben ontvangen. Nu heb ik voorheen om datzelfde toestel wel flink wat woorden met ze gehad..stel nou (DHL is nu 10 werkdagen lang aan het zoeken of ze uberhaupt een handtekening van dat bedrijf hebben gekregen) stel nou dat DHL wel een handtekening heeft gehad van dat bedrijf...en dat bedrijf blijft volhouden dat ze niets hebben gehad.. wat kan ik dan doen???
Een advocaat inschakelen want dat betekend dat het bedrijf liegt dat het scheelkijkt, en jij gelijk hebt.
Ik heb één keer iets aangetekend verstuurd. Dan krijg je van de bezorger (in mijn geval was dat TPG) een briefje retour met handtekening voor ontvangst. Dát is he bewijs en dat kun je eerst laten zien, bijvoorbeeld door te faxen of inscannen en mailen naar de ontvanger. Ik vind het vreemd dat DHL moet uitzoeken of ze een handtekening hebben gehad of niet. Met deze situatie zou ik eerder eens uit gaan zoeken wat je moet doen als DHL het toestel niet bezorgd heeft... Maar goed, als ze de handtekening vinden zou ik dus éérst die handtekening laten zien aan de ontvanger. Doen ze dan nog moeilijk... ben je lid van de consumentenbond? Dat scheelt. Of heb je rechtsbijstand? Dat scheelt ook. Anders advocaat.
Nou.. DHL heeft me alleen per sms bericht gegeven dat het is bezorgd. Dit kun je ook per email laten bevestigen als je dat wil. Blijkbaar hebben hun het niet standaard zo geregeld dat je de handtekening automatisch krijgt. Stel dat ze de handtekening niet (meer) hebben of een onjuiste..dan heb ik het pakketje laten verzekeren en krijg ik het verzekerde geld retour. Vind ik ook goed hoor.. ben ik meteen van het hele gezeik af, maar dat "geluk" (?) zal ik wel niet hebben..
Ik denk dat LadyXochi wat door elkaar haalt. Je hebt namelijk gewoon aangetekend versturen, en aangetekend met retour handtekening. Dan krijg je idd een ontvangstbevesting met handtekening retour.
Zijn dat verschillende opties dan? Dat wist ik niet. Maar hoe dan ook moet er ergens een handtekening zijn die bewijst dat het geleverd is. Anders is het niet aangetekend verstuurd En DHL is allereerst verplicht om aan te tonen dat dat gebeurd is, want daar heb je juist voor betaald. Eerst dat even afwachten dus.