Hallo allemaal, ons zoontje van 15 maanden heeft sinds hij 8 maanden is problemen met slapen, en wij zijn hiervoor bij de osteopaat geweest, en dat hielp wel in zoverre dat hij i.p.v. 15 nog maar 3 keer per nacht kwam. maar nu zitten wij met het volgende probleem. Hij had nooit moeite met het gaan slapen, als we hem op bed legde ging hij lekker zelf slapen maar nu wilt hij dit niet meer en huilt en schreeuwt alles aan elkaar, gaat heel de tijd staan in zn bedje en na 20 keer neerleggen helpt het nog steeds niet, hij valt nu alleen in slaap als 1 van ons erbij blijft zitten. maar als hij snachts wakker wordt is dit hetzelfde verhaal, en kan het soms uren duren voor hij weer slaapt...We hebben al veel geprobeert, heeft iemand hier ervaring mee???? ....Bedankt alvast!!!!!
Mijn dochter is ook een moeilijke slaper. Nu moet ik zeggen dat ze niet 15 keer per nacht wakker word. Het was een huilbaby en na een aantal keren de osteopaat te hebben bezocht is dat over gegaan. Ze komt 's avonds moeilijk in slaap. We leggen haar altijd tegelijk met mijn zoon op bed om 19.00 uur. Maar dat is altijd huilen en drammen tot 21.00 uur. Ik volg maar gewoon mijn gevoel, als ik haar erg lang laat huilen word ze overstuur en dat wil ik niet. Dat gaat tegen mijn gevoel in. Dus meestal ga ik of mijn man met haar op bed zitten en nog een verhaaltje lezen, beetje water geven en weer terug naar bed. Soms werkt het, soms niet. Ik volg eigenlijk gewoon mijn gevoel, dat ritme komt wel. Het is alleen vervelend dat je zelf bijna niets aan je avond hebt. S nachts wordt ze 1 tot 2x wakker. als ze dan wat drinken krijgt komt het meestal wel goed, maar soms ook niet. Het is gewoon erg vermoeiend. Dus wat ik me heb voorgenomen is om me er vooral niet druk om te maken. Het gaat steeds beter.