Vandaag is Kick één jaar geworden! En we hebben een heerlijke dag gehad. Zowel ik als mijn man hadden vrij genomen om er echt een dagje van te maken. In het weekend had ik al een Nijntjetaart gebakken en een kleine Kikkertaart om mee te knoeien en gisteren hebben we het huis versierd met balonnen en slingers. Kick werd pas om 8:15 wakker en toen hebben we samen even voor hem gezongen in zijn kamer. Hij keek ons wel een beetje raar aan maar als papa en mama zingen vindt hij het eigenlijk altijd wel leuk Hij heeft zijn ogen uitgekeken toen hij de kamer binnenkwam. Wat mooi al die balonnen en slingers! We hebben lekker ontspannen ontbeten met zijn drieën (meneertje at gelijk maar twee boterhammen weg!) en zijn daarna gezellig wandelend boodschappen gaan doen. Terug in huis was het tijd voor kadoos: een mooie grote houten kiepauto! We hadden verwacht dat Kick het papier mooier zou vinden dan de auto maar niets was minder waar. De auto viel gelijk goed in de smaak en even later het papier ook Kado nr 2 was de klapper: een binnenschommel. Helemaal leuk maar mama duwde natuurlijk niet hard genoeg. Pas toen papa ging duwen, ging het mannetje schaterlachend tekeer! Na een drukke ochtend is hij gewoon lief gaan slapen voor ruim 1,5 uur. Om 13:00 was het wel weer tijd om wat te gaan doen.. dus hup weer aankleden en een boterham. Tijdens de boterham kwam de visite: opa & oma en oude tante Nettie met kadoos! De boterham ging er gelukkig nog wel in en toen mocht er weer gescheurd worden. Een boerderij van Fisher Price, Duplo en een strandset! Wat een verwennerij. We hebben met z'n allen taart gegeten. Voor Kick was er een kikkertaartje helemaal voor hem alleen.. hij heeft 'm letterlijk aangevallen! We hebben flink gelachen. Het kaarsje op de taart was een beetje eng maar verder? Gewoon lekker! De hele middag heeft Kick lief gespeeld met al zijn nieuwe speelgoed maar toen gebeurde het... Los lopen! Hij had al flink geoefend de laatste tijd maar vandaag - precies op zijn verjaardag - was het dan echt zover... 5 hele stappen los en helemaal uit zichzelf! Wat een mooi kado. Dat koppie, zo trots op zichzelf! Latr heeft ie het truukje nog een paar keer herhaald. Om een uur of half 4 is iedereen weer naar huis gegaan en na nog even geschommeld te hebben, was het wel weer even tijd voor bed. Mannetje heeft geslapen van 16:00 tot 17:30 en toen kwam andere oma eten. Weer een kado: een loopbakfiets! Ook mooi maar nog wel even wennen . Na samen (goed) gegeten te hebben, vielen de luikjes al snel dicht. Tandenpoetsen, verhaaltje lezen en een laatste kado.. NIJNTJE! Ja, dat was toch het allermooiste kado. Nijntje werd helemaal plat geknuffeld en is natuurlijk mee gegaan naar bed. Wat een dag maar ik weet zeker dat mijn lieve zoontje er van genoten heeft. Hij zal het zich waarschijnlijk wel niet herinneren later maar om mijn kind zo te zien genieten, zou ik wel elke dag zijn verjaardag willen vieren. Hihi, dat kan natuurlijk niet en zou ook het tegenovergestelde effect hebben maar toch.. het was gewoon superfijn. Zondag heeft hij nog een partijtje.. dan komen er 12 mensen waaronder 4 kinderen (bijna 8, bijna 4, 1,5 en bijna 1). Dat wordt natuurlijk wel weer druk maar als het zo loopt als vandaag, dan is alles meer dan prima. Er is alweer een heel jaar voorbij. Een jaar waarin we hebben geleerd, ontdekt en vooral hebben genoten. Precies een jaar geleden werd een mannetje geboren maar ook een papa en een mama (en ook een opa en een oma). Ik ben elke dag blij om jouw mama te mogen zijn en ook nog beretrots! Wat een rijkdom!
wat mooi geschreven!! en idd wat een rijkdom !! mijn dochter is ook net 1 geworden 31 juli !! goetjes
Gefeliciteerd! Zo'n eerste verjaardag is idd erg speciaal en vergeet je nooit weer! Je overdenkt het afgelopen jaar wat er allemaal is gebeurt en hoe snel het voorbij is gegaan... En helemaal gaaf dat hij ook nog z'n eerste losse stapjes zette, op z'n verjaardag nog wel! dat kon niet mooier... Je hebt het helemaal juist, wat een rijkdom!
Gefeliciteeeeerd! Klinkt inderdaad alsof je mannetje een hele leuke dag heeft gehad! Hartstikke fijn zeg!
Hoi Zwaantje, nog van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Kick! Wat een mijlpaal he?(heb zelf heel de dag tranen teruggedrongen op Alyna's 1e verjaardag ) Het klinkt alsof je zoontje een geweldige dag heeft gehad, en wat heb je het mooi omschreven allemaal! Nog een fijne dag zondag!
whehehehe ( tranen springen in mn ogen) wat mooi geschreven. zie het zo helemaal voor me. zou de hele dag een brok in me keel hebben! ( en nu ook) nog heel hartelijk gefeliciteerd en super dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad!
Nog van harte gefeliciteerd met Kick. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Als ik jouw verhaal lees kijk ik des te meer uit naar de verjaardag van mijn kleine meid. Wat gaat het snel he?
Nog van harte gefeliciteerd! Eerst dacht ik altijd dat mensen zo overdreven waren over een eerste verjaardag van hun kind. Maar nu ik zelf een zoontje (7½ maand) heb.... ik ben nu al setimentieel als ik er over na denk, dat het dan een jaar geleden is dat ik bevallen ben enzo. Trouwens, nog steeds. Die bevalling heeft er in 'gehakt', op een hele positieve manier!! Groetjes, Hanna
Wat mooi opgeschreven! En nog van harte met je zoon! Supernaam trouwens ook! Mijn dochter is pas een half jaar maar ik hoop dat haar eerste verjaardag net zo bijzonder wordt. Veel plezier met het feestje van het weekend.
Hoi Zwaantje, Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Kick! Heel mooi geschreven! Groetjes, Eline
Nog van harte gefeliciteerd met je zoon zijn eerste verjaardag! Wat heb je het leuk geschreven! ik ben zelf ook aan het aftellen naar zijn eerste verjaardag en de tranen sprongen stiekem wel in mijn ogen, goh wat is er een hoop gebeurd in een jaar tijd zeg!! mag ik trouwens vragen waar je die binnenschommel hebt gehaald? Mijn zoon is ook helemaal gek op schommelbewegingen en wippen, dus ik vind het wel een leuk idee zeg!!
Gefeliciteerd nog. Ons zoontje word over een maand ook alweer 1 jaar! Ik hoop dat het voor hem net zo`n bijzondere dag word als het voor jouw zoontje was.Wat gaat een jaar toch snel om he???
Nog van harte gefeliciteerd! En inderdaad, een rijkdom.. Geniet lekker van elk moment en voor zondag alvast een mooie dag gewenst! P.s. Mooie datum trouwens, de geboortedag van je kleintje...
Ook hier een paar traantjes bij het lezen van je verhaal! Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben. Over 2 maanden is het hier zover en ik kijk er naar uit en zie er tegen op. Het gaat toch allemaal veel te snel, vind je niet? Ik hoop dat we onze zoon net zo'n mooie dag kunnen geven als jullie hebben gedaan. Veel plezier zondag!
He, gefeliciteerd met jullie mannetje EN met zijn eerste stapjes los! Wat gaaf, precies op z'n verjaardag!