Hoeveel uur per nacht slaap jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur per nacht slaap jij?

1. 5 uur of minder

2. 6 uur

3. 7 uur

4. 8 uur

5. 9 uur

6. 10 uur of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Leuk topic, ik zat me gister namelijk op mijn werk precies hetzelfde af te vragen (na een krappe 4 uur slaap die nacht ervoor)
    Opzich functioneerde ik nog wel, maar voel me dan écht overdag heel naar! In de avond gaat het dan wel weer!

Maar ontopic, ik heb eigenlijk ook wel rond de 8 uur 'nodig' maar dit zijn er regelmatig ook 7.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik slaap rond de 6 uurtjes gemiddeld. Ik ga laat naar bed en moet vroeg weer op. Merk dat het wel te weinig is eigenlijk. Mijn ogen vallen soms dicht tijdens college;)

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap tussen de 7-9 uur per nacht. Ligt eraan hoe laat we naar bed gaan en wat zoonlief ons gunt. Als ik meerdere nachten van 7 uur slaap krijg, dan is dit te weinig. Maar meestal kom ik wel op een uurtje of 8 slapen. Prima voor mij.

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik slaap heeeel weinig. Waarom weet ik niet maar ik kan de slaap de laatste weken maar niet vatten. Ik heb echt wel 10uren nodig maar dat kan niet me 3 wondertjes dus dat gebeurd ook niet, maar ik heb het officieel wel nodig. ik hoop dat ik snel weer eens wat beter ga slapen want ik voel me soms smorgens echt enorm brak!

Toen ik zwanger was sliep ik altijd perfect. En als ik niet goed sliep dan voelde ik me ook niet moe maar liep ik over van de energie! Jammer dat het nu niet zo loopt haha....weinig slapen en veel energie maar goed wie weet word het weer eens beter!

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ik moet werken, slaap ik zo'n 7 uurtjes. Als ik niet hoef te werken, slaap ik zo'n 9 a 10 uur. Mijn dochter is een uitslaper en wordt vaak pas rond 8:30 uur wakker :D

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    5 uur of minder.. in de weekenden langer want dan is het lekker om nog even te liggen met zn 3tjes in bed maar dan slaap ik niet meer dan soes ik haha

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier sinds de kinderen er zijn 5 uur of minder.
    En vaak niet eens door slpaend, maar een keer of 3 per nacht eruit.
    Er hebben nachten gezeten van zo'n 2 a 3 uur en nu heb ik gelukkig ook weleens nachten van een uurtje of 6.
    Maar gemiddeld van zo'n 5 uur.

Gelukkig heb ik niet zo heel veel slaap nodig, maar ik kan het goed merken aan mijn lichaam dat ik weinig slaap krijg hoor.
    Snel chagarijnig, moe en weinig in huis doen, omdat ik geen puf heb, maar eens komen er betere tijden en gaan de kids doorslapen.

8. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier 6 uurtjes, redt het er prima op!
    Ondanks, 2 kids van 5 maand en 3,5 jaar, en een 24 urige werkweek.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat heb ik ook! Vaak heb ik vlak voor of vlak na het eten even een dip, maar al snel volgt een opleving en dan heb ik dus helemaal geen zin meer om naar bed te gaan. ;)

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    momenteel zo'n 6 uurtjes omdat de kids zo lekker vroeg wakker zijn en ik ben een avondmens, dus ik kan niet om 9 uur op bedje, maar ik ben niet moe gelukkig.

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Het is hier vaak 5uur of minder...Zou liever langer slapen, helaas gaat dat niet :) het is een wonder als een nacht langer is als 5uur!

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier tussen de 4 en 6 uur gok ik..ben altijd al een slechte slaper geweest.

13. Dana

Dana Niet meer actief

7 a 8 uur per nacht en ik heb het ook echt nodig, grappige is dat als ik meer uren slaap dan voel ik me net zo verrot als dat ik minder uren slaap...

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik slaap nu ongeveer 8 a 9 uur per dag, maar heb eigenlijk veel meer nodig...

15. Seth

Seth Niet meer actief

Sinds een week slaapt de kleine Eindelijk door..... zit nu dus aan de 6 uur (gemiddeld).....

ik zelf zou eigenlijk meer slaap nodig hebben, maar ik moet sávonds vaak nog wat doen.... (de was) en ben ik daarna over mn slaap heen.....

eens in de zoveel tijd, val ik dus ook gewoon uitgeput op de bank al belachelijk vroeg in slaap.....

voel me iig al stukken beter als met de gebroken nachten!!

16. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik ben altijd al een erg lichte slaper maar probeer uit te gaan van 8 uur. Met al het wakker zijn in de nacht haal ik dat bij lange na niet maar als ik minder slaap blijf ik moe, slaap ik meer dan ben ik de hele dag duf.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Na mijn bevalling heb ik zware slaapproblemen gekregen, en ik heb een hele lange periode ca. 4 á 5 uur slaap per nacht gehad. Ik werd 's nachts gewoon wakker en deed dan geen oog meer dicht, terwijl ik helemaal kapot was. Op het laatst ging ik er echt aan onderdoor, en mijn huisarts wilde mij niets geven om te kunnen slapen :(
    Slapen werd echt een obsessie voor me, ik was overdag al in mijn hoofd bezig met hoe mijn nacht zou gaan verlopen.
    Toen ben ik melatonine gaan gebruiken, en dat blijkt ineens heel goed te werken bij mij. Ik zit nu weer aan 7 uur per nacht, en áls ik 's nachts eens wakker word kan ik daarna ook weer in slaap vallen (wat ik eerst dus niet kon). Ik voel me echt stukken beter nu.
    7 uur slaap is voor mij wel voldoende (8 uur is beter, maar ik ben hier al blij mee!).

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    rond de 9u, maar heb momenteel wel veel meer nodig, dus ik ga smiddags ok nog plat als daniel het toe laat:D

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Toen ik nog werkte zat ik op zo'n 7 uur per nacht. Dat was eigenlijk te weinig, maar ook weer niet zo erg dat ik eerder naar bed ging.
    Ik denk dat ik met 7,5 á 8 uur slaap op m'n best ben.

Sinds ik thuis zit (eerst ziektewet, nu verlof) slaap ik wel meer. Wat moet ik anders doen ;) :D
    Maar goed, nodig is het dus niet. Alleen duren de dagen zo vreselijk lang als ik er om 7 uur ofzo al uit ga (dus na 8 uur slaap). Dan draai ik me liever nog een keer om :cool:

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik slaap gemiddeld 7 uur per nacht en dat is voor mij voldoende. Met 6 uur zou ik ook heel goed uit de voeten kunnen. Ik lig rond 23:00 uur a 23:30 uur op bed en wordt rond 6:30 uur weer wakker.

Deel Deze Pagina