Hoeveel uur per nacht slaap jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur per nacht slaap jij?

1. 5 uur of minder

2. 6 uur

3. 7 uur

4. 8 uur

5. 9 uur

6. 10 uur of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ga altijd 22.00 naar bed, heerlijk, eerder zou ook lekker zijn ;)

En ik kan ook meteen slapen maar manlief helaas niet.. Dus vaak is het 23.00 als ik slaap en tegenwoordig 7.00uur wakker. Is ook en tijd wel eerder geweest door DL. Tegenwoordig gaat het weer goed! Heb dus 8 aangevinkt.

2. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ik probeer zo rond de 8 uur te slapen dan voel ik me het beste. Maar het komt er eigenlijk op neer dat ik zo rond de 7 a 8 uur slaap op een nacht. Voordat ik kinderen had moest ik echt 9 uur slapen om uitgerust te zijn. maar volgens mij heb je gewoon steeds minder slaap nodig hoe ouder je wordt.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik slaap vaak 7 uur per nacht, maar ben pas echt uitgerust na 8 uur slaap. Ik probeer daarom wel 8 uur te slapen, maar vaak ga ik toch net even te laat naar bed en kom ik er niet aan.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik ga vaak om 2230 naar bed en Mart komt meestal rond 0800..dus dan slaap ik echt lang 9,5 uur. Maar als het gezellig is ga ik soms ook pas rond middernacht naar bed of later als we wel eens visite hebben.
    ben wel gezegend met een kindje die gewoon lekker slaapt.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben m'n hele leven al een slechte slaper, ik slaap structureel zo'n 5 uur per nacht ofzo. En nooit aan 1 stuk, ben minstens elk uur/anderhalf uur wel een keertje wakker.

5u slapen is voor mij normaal
    6u slapen is luxe
    7 of 8 uur slapen dan vraag ik me af wat er niet klopt ;)

Ik ga wel op tijd naar bed en lig dus wel een uurtje of 8 in bed en rust dan wel uit dus. Ik heb me erbij neergelegd, dus raak gelukkig ook niet meer gefrustreerd als ik niet slaap.

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    De max bij ons is 6 uur en ik heb daar helemaal geen last van. Al zou ik wel uit kunnen slapen, dan nog doe ik het niet. Mijn vriend vind dit erg storend, want ik ontwaak als een heel opgewekte energiebom en hij heeft minstens 30min nodig om in ieder geval zijn ogen open te kunnen doen. Mijn oudste zoon is net als ik. Op tijd wakker en lekker opgewekt.

7. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Wijffie75: ik herken me in wat jij zegt, ik wordt alleen niet wakker tussendoor.

5 a 6 uur is voor mij eigenlijk net te weinig. Het beste is toch 7 a 8 uur. Doordat mijn vriend in de horeca werkt en altijd laat thuis is, komt dit er vaak niet van. Ze zeggen altijd dat je slaap niet kunt inhalen, maar ik doe in het weekend toch altijd een prima poging haha

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    5 uur of minder helaas!! Heb ook minimaal 8 uur nodig om me lekker te voelen, maar moet helaas nog ff doorpoten, heb een kleine van 2 maanden die om gevoed wil worden en 's nachts nog niet helemaal lekker slaapt. Ben dus ook behoorlijk kápot zal ik maar zeggen, maarja, je gaat verder he... :p

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn slechte slapen was tijdens zwangerschap en eerste maanden na bevalling overigens wel voordeel, want ik was er al helemaal aan gewend en had dus veel minder moeite met de gebroken nachten, voelde heel normaal :D

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier 7 uur en zelden 6 uurtjes. rond 11 uur naar bed tot 0600 uur. Mijn dochter is nl een vroege vogel..

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ben momenteel blij als ik aan 5 uur slaap toekom. wordt niks anders dan wakker omdat ik naar de wc moet, of van het brandend maagzuur...
    probeer overdag nog wel ff een uurtje te gaan liggen, maar met een ontzettend actief kindje in de buik lukt dat meestal ook niet echt. ben dus echt aan het aftellen hier

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje wordt meestal pas rond half 9 wakker omdat papa dan gaat werken en ik ga kijken of hij wakker is en meestal wordt hij dan wakker van mij..

Maar er zijn dus nachten dat ik 10 uur slaap maar vaak kijk ik nog ff tv maar kom eigelijk nooit onder de 8 uur uit *afkloppen*

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Meestaal tussen de 9-10 uur. En ik zou er denk ik 11-12 nodig hebben want ik ben altijd moe...:(

14. mol81

mol81 Niet meer actief

7 uur en één dag in het weekend meer. Dan heb ik uitslaapdag!

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik slaap normaal maar 7 uur toen ik werkte (werd wakker door de wekker)
    Nu ben ik sinds kort werkloos en slaap door tot ik uit m'n zelf wakker wordt, en dat ik meestal na een uur of 9 slaap ;)
    Ik geniet er nog maar even van zolang de uk nog in m'n buik zit:)

16. adi

adi Niet meer actief

Vóór de zwangerschap sliep ik ong. 7uur per nacht

Tijdens de zwangerschap 12-13 uur :D

Ná de zwangerschap: verschillend natuurlijk, maar tegenwoordig haal ik vaak wel 6 uurtjes, maar dan meestal met onderbrekingen.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik slaap gemiddeld zo'n 7 uur per nacht, maar ik ben continu moe. Denk alleen niet dat dit door slaapgebrek komt, maar door drukte in m'n hoofd...

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik slaap gemiddeld 10 uur per nacht. slaap om 23.00 en ben meestal om 9.00-9.30 wakker. maar word ook veel wakker snachts om te plassen en soms lig ik even een half uurtje wakker.

ben een onrustige slaper dus heb daarom ook wat meer tijd nodig.
    als ik vroeg wakker ben als ik bv moet werken.
    dan ben ik de hele dag aan het gapen. dat word nog wat met die kleine straks. of het is net zo'n slaapkoppie als papa en mama:D

19. meestal zo'n 7 uur, soms 8 uur. dan kan ik veel makkelijker opstaan 's ochtends, dus denk dat ik altijd wel 8 uur moet slapen..
    zondag slaap ik 10 à 11 uur :D

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik slaap op het moment gemiddeld zo'n 6 uur, maar meestal nog iets minder. Onze kleine zit net in een fase dat hij gaat doorslapen, maar is nog altijd om half 6, 6 uur wakker en gaat na z'n eerste voeding maar zelden gelijk weer slapen. Wel gaan we soms iets eerder naar bed en proberen dan wat slaap te pakken, maar in de praktijk gaat dit lastiger dan gedacht. ;) Er is vaak nog iets op tv of we willen toch nog even kletsen want ook daar komen we niet veel aan toe sinds Dennis geboren is.
    Ach ja... ik kan gelukkig met heel weinig slaap goed functioneren dus ik heb er eigenlijk geen last van, mijn man heeft het soms wel wat moeilijker, haha!! Maar hij werkt dan ook 40 uur natuurlijk. Ik begin volgende week weer 3 ochtenden te werken, dat zal ook wel weer even wat zwaarder worden.

Deel Deze Pagina