Hoeveel uur per week werk je? En is dat goed te doen met je kids en huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mireia, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Oja, full time thuis zitten is trouwens echt niks voor mij. Daar word ik apathisch van.

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik werk 40 uur en mijn man werkt 36 uur per week. Met de kleine goed te doen maar het huishouden is een ramp. Het is hier vaak een rommeltje en dan zijn we genoodzaakt in het weekend veel te doen wat dan weer ten koste gaat van onze vrije tijd als gezin samen.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Ik werk 24 uur per week (speciaal voortgezet onderwijs) best pittige baan. Huishouden doe ik op mijn 'vrije dagen' elke dag wel wat. Mijn man doet altijd de was en de bedden verschonen. Koken doe ik en als het erg laat wordt op school, mijn lieve moedertje!
    Dus eigenljk verloopt het hier heel soepel. Heb zelfs tijd zat om te lapzwansen :)

4. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik werk 16 uur. 2 dagen in de week.
    Ik vind het heerlijk. Even zonder zoontje.

M'n man werkt 4 dagen in de week.
    We zijn elke zondag, maandag en dinsdag samen vrij.
    En ik zorg dat ik op die dagen wat aan het huishouden doe.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Werk 28 uur. Doordat mijn man ziek is komt alles op mij neer. Wel zwaar, mijn huis is dus echt niet spik en span, maar het is keuzes maken.... Fulltime thuis zou ik van doordraaien. Ook doordat ik een zieke partner heb.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik werk 20 uur en zou me echt enorm vervelen als ik dat niet had. De dagen dat ik thuis ben geniet ik van mijn zoontje, maar ik ben ook altijd blij als ik weer ga werken.

7. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Tussen de 40 en 60 uur per week. Op woensdag ben ik altijd thuis omdat dochter dan de middag vrij heeft.

In de ochtend breng ik dochter naar school, zij blijft dan over en gaat na school naar de BSO waar ik haar rond 17:30 haal (ik werk dus van +- 09:00 tot 17:00 op kantoor).

De rest van de uren maak ik in de avonden en weekenden als zij slaapt, hier merkt zij dus niets van en als we beide thuis zijn is mijn tijd dus ook echt voor haar.

Het huishouden gaat hier allemaal volgens een strak schema ;) (moet ook wel anders red ik het echt niet). Wanneer dochter aan het douchen is doe ik de was in de machine/droger zodra dochter gaat slapen ga ik strijken. Dit doe ik ongeveer 3x per week en ben ik meestal een halfuur/uur mee bezig. Dat is meteen het moment dat ik even rustig koffie drink/nieuws kijk etc alvorens ik ga werken.

De avonden dat ik niet strijk doe ik in dat uur de andere huishoudelijke dingen zoals stofzuigen en dweilen.

Elke zondag maken dochter en ik samen twee uurtjes schoon, zij vind het geweldig om te helpen, wil ze dat een keer niet dan gaat ze even zelf spelen. Dat is het moment dat ik de toilet (grondig, elke dag een doekje), badkamer, deuren etc. schoonmaak).

Afwassen en afdrogen doen dochter en ik ook meestal samen meteen na het eten.

Als ik kook zit mijn dochter vaak naast me en helpt of zit lekker te kletsen over wat ze allemaal gedaan heeft.

In de avonden werk ik dan gemiddeld nog zo een 3uurtjes. De ene keer wat meer dan de andere keer afhankelijk van eventuele afspraken. En als dochter naar haar vader gaat doe ik meestal een inhaalslag voor zowel werk als huishouden.

Ik zou niet anders willen maar kan dan ook slecht stil zitten ;).

Oja en geen partner, dat verklaart het schema ook wel een beetje.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik werk 12 uur p/w. Vind het ideaal, heb even geen gejengel en ff afleiding en daarnaast ook genoeg tijd met mijn zoontjez

9. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    12 uur per week
    vind het heerlijk krijg de kriebels van hele dag thuis zitten
    ik werk niet veel dus huishouden etc doe ik en is prima te doen
    mijn man werkt fulltime dus ik doe het meeste

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    In het baby jaar werkten mijn man en ik beide 32 uur. Op ons werk werden we beide gevraagd een baan van 40 in 32 te proppen. Op papadag werkte mijn man tijdens alle slaapjes voor zijn werk, terwijl ik op mijn mamadag stond te poetsen. Onze zoon heeft het hele eerste jaar niet doorgeslapen,ik kolfde tot onze zoon 8 maanden was 2 uur per dag op mijn werk en ik zat iedere week wel een avond jankend aan het avondeten: met andere woorden, dat werkte dus niet.

Mijn man ging weer fulltime werken en ik 24 uur. Mijn takenpakket werd aangepast op het werk en op de ene mama dag poets ik de keuken, de andere de badkamer. Ik stofzuig iedere dag zodra ik thuiskom terwijl mijn man onze zoon ophaalt van kinderdagverblijf.

Hoewel het in praktijk prima werkt, blijf ik het in mijn hoofd een hoop gestress vinden op mijn werkdagen. Ik stress continue of ik mijn werk wel afkrijg, of ik op tijd naar huis kan zodat ik alvast de groenten kan snijden en stofzuigen voordat ML en ZL thuis zijn.

Hoewel ik goed ben in mijn werk, denk ik vaak verlangend dat ik graag thuisblijfmoeder zou zijn. Ben benieuwd wat de toekomst brengt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Hier wisselt het heel erg maar tussen de 20 en 36 ongeveer.

Hier is het prima met huishouden en kinderen te combineren omdat ik gastouder ben in mijn huis. Die keuze gemaakt omdat ik gewoon het liefste thuis bij onze kinderen ben. Die jaren zijn zo voorbij en daar wil ik niks van missen. En dat ik zo nog in mijn vakgebied bezig kan zijn is helemaal super natuurlijk.

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik werk de ene week 2 dagen en de andere week 3. En werk daarnaast nog wat uurtjes thuis. Ik vind het ideaal zo. Voorheen werkte ik fulltime met rottijden, toen kwam het hele huishouden en de boodschappen en klusjes op de zaterdag neer, nu kan ik het veel meer verspreiden. Voor mij is dit ideaal zo te combineren met kindje, huishouden, werk, sporten en de kerk.

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik werk 32 uur en mijn man 36 (4 dagen van 9 uur).
    hij doet op woensdag wat in het huishouden en ik op vrijdag.

Ik vindt het wel te doen maar zoals het ouder en kindcentrum is altijd dicht op vrijdag als ik vrij ben dus dan gaat mijn man op de woensdag en als ik mee wil dus vrij nemen.
    soms prop ik alles op de vrijdag zodat het afentoe te druk is zn dag.
    ik zou graag 3 dagen werken, wie weet zitten weer in de mmm (IVF) dus als het lukt en er een 2de komt gaan we toch kijken of ik naar 3 financieel kan.

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik 25 uur en man 40 uur/beide in wisseldiensten
    Wij doen beide iedere dag iets in het huishouden.
    2 kids en eentje onderweg, ik vind het goed te doen maar alleen omdat man ook zijn steentje bijdraagt.

15. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    24 uur. Ik vind dit nu goed te doen. Voorheen 32 uur vond dat niet te doen....dus of een hulp of een dag minder werken. Dat kon niet in de baan die ik had dus op zoek gegaan naar andere baan!

16. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    ik werk in avonden en in het weekend, eventueel op feestdagen... Ik werk als oproepkracht minimaal 8, maximaal 24 per week

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik werk ongeveer 20-24 uur per week als grafische vormgever, maar soms heb ik thuis ook nog veel werk te doen en loopt het op tot 28 a 32 uur.
    Of ik doe privé wat klusjes als ontwerper :)

Maar het is prima te doen, vooral ook omdat ik vanuit huis veel kan werken. Als J. op bed ligt enz kan ik rustig achter de pc gaan zitten.

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    24-28 uur per week en 3 kinderen. Het is zwaar en lastig plannen maar het is noodzakelijk en ik vind mijn werk leuk. Dus het is momenteel pittig en zwaar, maar dat wordt heus minder als ze ouder zijn.

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    30 uur per week. 3 dagen van 10 uur.

Heel eerlijk? Ik vind het loodzwaar met 3 kids, fibromyalgie en al het andere wat mijn aandacht nodig heeft. Ook hier noodzakelijk, maar zou graag weer thuis bij mijn kindjes zijn!

Deel Deze Pagina