Hoeveel uur per week werkt jou man? En mis je hem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Die van mij werkt 6 dagen in de week 8 uur per dag soms ook wel iets meer (zzp'er) hij gaat 's morgens voor 7 uur de deur uit omdat die nu dicht bij werkt, werkt hij verder weg is hij 12 uur van huis :(. Als hij er niet is mis ik hem echt verschrikkelijk in de pauze probeert die altijd wel een berichtje te sturen. We hebben 1 zondag in de 14 dagen voor ons samen, zijn kinderen komen 1 keer in de 14 dagen een weekend slapen :). Probeer de zondag die we samen zijn dan ook echt voor ons zelf te houden lukt niet altijd :) Ben ik elk geval altijd blij als ik de auto weer voor de deur zie ;).

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn man werkt in principe 40 u maar eigenlijk veel meer. Hij vertrekt rond 7u en komt thuis om 20u. Ik werk ook fulltime en vertrek rond 6.45u en kom thuis om 18u. Missen doe ik hem niet op die momenten, heb het dan te druk (werken / kinderen). Maar als hij er eens een paar dagen niet is wegens zakenreis dan wel hoor! De eerste dag geniet ik dan lekker van een avondje alleen thuis maar de 2de avond steekt dat toch wat tegen...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Maar serieus, dit is toch niet leuk meer? Is dat dan vanwege financiële noodzaak?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn man werkt ook rond de 60 uur per dienst maar als zo'n dienst afgelopen is dan heeft hij weer 4/5 dagen vrij om weer bij te komen. En je kan het idioot veel noemen maar het is nu eenmaal zo in ons geval. Mijn man is ziels gelukkig met deze baan ondanks de vele uren, hij vind deze baan helemaal geweldig en heeft de kans om door te groeien.

Ik zou eerlijk gezegd niet een man willen met een standaard fulltime baan doordeweeks. Maar dat komt misschien omdat ik nu niet anders gewend ben en juist heel veel voordelen ervaar met hoe het nu allemaal loopt hier.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    60 uur werken en daarna 4/5 dagen vrij vind ik dan wel weer heel iets anders dan non stop 60 uur werken. Kun je ook niet vergelijken denk ik.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Aah oké! Maar dan snap ik wel het verschil :) Dan werkt hij inderdaad een paar dagen veel meer uur dan gemiddeld en dat wordt dus gecompenseerd met een langer weekend. Uiteindelijk is het dan ook wel in verhouding.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hoezo is dat niet te vergelijken dan? Een werkweek van 60 uur is toch een werkweek van 60 uur? Of hij na die werkweek nou een paar dagen doordeweeks vrij is of niet, dat heeft iemand die doordeweeks die 60 uur werkt toch ook in het weekend? Alleen mijn man heeft onregelmatige diensten. Deze week bijvoorbeeld werkt hij ma/di de dag wo/do de avond en vrij/za/zo de nacht. Hij heeft dan maandag zijn uitslaap dag en dan 3 dagen gewoon vrij en dan begint zijn nieuwe dienst weer op vrijdag. Dan werkt hij dus vr/za/zo de dag ma/di de middag en wo/don de nacht. Ik zie niet echt het verschil maar goed :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ja, met het verschil dat als je 60-80 uur per week werkt, je dus geen weekend hebt. Of alleen een vrije dag zoals het voorbeeld hierboven. En 4/5 vrije dagen is toch ook al heel anders dan 2 vrije dagen?

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Van die 4 vrije dagen valt er al 1 vanaf bij mijn man omdat dat uitslaap dag is ( in mijn ogen niet echt een vrije dag ) dus hij houd 3 echt vrije dagen over, 1 dagje meer dan andere.

Maar goed, ik vind er niet veel verschil in zitten maar goed. Ik kijk er misschien anders naar :)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man werkt 4 dagen in de week. Ik ook, maar niet allemaal dezelfde. Ik mis hem echt niet, ook niet als hij avonden werkt. Ik werk ook regelmatig 's avonds over en dan mist hij mij ook niet. Juist lekker, een avond voor onszelf, haha. Het scheelt wel dat onze kinderen alweer iets groter zijn, dus die hoeven we niet meer overal mee te helpen met douchen en eten enzo.

11. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Jeetje wat werken er hier veel mannen ontzettend veel, wat voor banen zijn dat dan toch?? De meeste mannen die ik ken maken 'gewoon' 40 uur ongeveer, tenzij ze bijv. docent zijn en dus aan voorbereiding veel extra uren maken thuis.

Mijn man is overigens fulltime aan de studie dit jaar :') Maar werkte tot nu toe rond de 32 uur + daarnaast studie. Ik hoop dat we dat ook zonder studie gaan volhouden, zodat als we kinderen hebben hij óók tijd met ze door kan brengen thuis en ik óók carrière kan maken...

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    De mijne vertrekt zondagavond rond 20.30 en komt vrijdag rond 20.30 weer terug. Hij slaapt dan in zijn pied-a-terre in de buurt van Amsterdam. Hij maakt enorm lange dagen. Niet om de financiële noodzaak, maar omdat hij zijn werk uitdagend en interessant vindt. Hij werkt ook veel in het buitenland maar probeert de weekenden altijd bij ons te zijn. Van de zomer verhuizen we weer naar Nederland en dan zijn we wat meer samen.

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mijn man werkt 40 uur, en is elke avond rond half 6 weer fijn thuis :)

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben ook maar 1 zondag in de 14 dagen voor onszelf, sterker nog, maar 1 weekend in de 14 dagen. Het verschil is bij ons alleen dat ik degene ben die dan moet werken! In de zorg horen weekenden en feestdagen er nu eenmaal bij. Ik zie het verschil niet zo, eigenlijk, of ik nu weg ben of hij...

Ok, dan ben ik doordeweeks wel vrij, maar dan moet mijn man gewoon werken, dus zien we elkaar ook niet.

15. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Weet je...ik vind het echt heel erg moeilijk om te geloven...
    Die aantallen uren die hier veelvuldig voorbijkomen...60-70-80 uur...
    Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die zoveel werkt.

Wat rekenen jullie allemaal mee dan?
    Enorme reistijden ofzo?
    Ik denk dat het misschien wel een tikje overdreven wordt allemaal...
    (Oeps...denk ik dit nu hardop???)

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ken ook echt maar 1 persoon in mijn hele omgeving die zulke uren maakt! Voor de rest ken ik ook echt niemand!

17. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Vanaf 1 april heb ik ook een baan met meer dan 60 uren per week. Dit bestaat uit 6 dagen per week werken en daarnaast een deel van de administratie van het bedrijf. Komt ook doordat ik het enige personeelslid ben in dienst van mijn zwager.
    In de andere banen die ik heb gehad via een uitzuigbureau (nee geen typefout) had ik meestal 40 uur of minder.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn man werkt 12 uurs diensten dus overdreven Denk het niet. De reistijd Is 40 min perdag ik reken dat niet mee want dat zijn geen betaalde uren. Wat ik al eerder zei daar staat een goede compensatie tegenover. En dit werk doet hij al 17 jaar dus we weten niet beter.

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Mijn man reist 5 kwartier heen en 5 kwartier terug per dag. Ma di en do. Woe en vrij werkt hij thuis en elke week wel een avond of 2 of een weekend ochtend/middag. Elke week dus.
    Zijn 50-60u werkweek heeft te maken met zijn functie. Dat is ook een keuze geweest en wisten we vooraf.
    Overdreven??? Nou nee. En ik denk dat er veel mannen zijn die dit soort week uren maken. Zolang je er beiden happy mee bent en je een gezonde balans houdt is er niets aan de hand.
    Naast dat mijn man de kinderen voldoende ziet hebben wij samen ook nog een leven. En ja.. dat gaat buiten die 50-60u per week om. Kwestie van goed plannen en afspraken maken. Als hij tot laat werkt, doe ik bijv de strijk die avond. Alsie thuis is ben ik dan ook klaar. Als hij door moet werken thuis dan doet hij dat op een avond dat ik sport. Etc.

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn man werkt gemiddeld 40-50 uur per week, werkt in de bouw. Gaat 's morgens om 6.00 van huis en is tussen 17.00-18.00 thuis. Tegenwoordig bijna altijd rond 17.00, straks in de zomer zal het weer wat later zijn.
    Hij werkt van maandag tot vrijdag en in de zomer soms nog extra op zaterdag, als ik vrij ben.
    Ik werk in de zorg dus om het weekend ben ik aan het werk, het ene weekend dagdiensten en het andere weekend avonddiensten.
    Maar m'n man echt missen, nee dat niet hoor, ik vermaak me overdag wel.
    Daarin tegen vind mijn man het wel saai als ik avonddiensten heb, maar dat snap ik wel, ik vind een avond alleen ook ongezelliger dan overdag.

Deel Deze Pagina