Hoeveel uur per week werkt jou man? En mis je hem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mijn man werkt 50+ uren en ik mis hem verschrikkelijk. Ik ben erg blij dat hij belt als hij in de auto zit. Nu ook hij zit te gamen maar ben blij dat hij er is. Ik loop dan ook regelmatig naar hem toe om hem te knuffelen. 3 jaar geleden heeft ons huwelijk op klappen gestaan. Nu zijn we hechter dan ooit te voren door alles wat we hebben samen mee gemaakt.

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #242 ER14, 22 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2016

Reken je mee?
    Man vertrekt om 9 uur van huis en brengt zoon naar Kdv. Op dagen dat zoon niet naar het Kdv gaat vertrekt hij om 9:45 uur.

Hij klokt om 10:45 uur in en zijn werkdag start om 11:00 uur.
    Het restaurant heeft lunch en diner.
    Mijn man heeft een half uur eetpauze om 16:30 uur tot 17:00 uur.
    Gemiddeld appt hij om 00:30 uur dat hij klaar is en naar de auto gaat. Hij is dan na 1:00 uur thuis.

Als ik gemiddeld 11:00 tot 24:00 reken kom ik op 13 uur x 4 = 52 uur. Wanneer hij vijf dagen werkt kom je dus automatisch aan 65 uur. En dat is dus zonder reistijd.

Exit: ik vind het helemaal niet zo ongebruikelijk. Ik ken juist niet veel mannen die echt 40 uur werken. Mijn man is in ieder geval al een uitzondering omdat hij 'maar' 4 dagen werkt.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ja ik dus ook niet :p Ik bedoel, als ik reistijd mee moet rekenen, moet ik ook twee uur per dag extra rekenen, dan kom je misschien nog aan vijftig uur. Maar 70 uur per week? Dat is elke dag van de week 10 uur, die zitten van 9 tot 9 te werken zonder pauze of weekend? Of vijf dagen per week van 8 tot 10 zonder pauzes, met pauzes van 8 tot 11? Wat voor banen zijn dat dan in hemelsnaam? Zelfs de advocaat in mijn vriendenkring maakt niet standaard zúlke uren.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    Nee ik mis mijn man niet als hij aan het werk is, alleen als hij op reis is voor zijn werk, maar dat lijkt me wel logisch! Hij werkt ca. 40 uur in de week, soms iets meer, bij grote projecten, maar dan is het max 50 uur waar het grootste deel thuis aan de telefoon. Ik ken wel mensen met eigen bedrijf die veel werken en ook mannen die in de verkoop/sales zitten die werken ook altijd, zitten thuis nog mail te beantwoorden of te bellen. Een collega ook die heeft een functie in sales maar dan wereld wijd, hij reist de hele wereld over maar moet dus ook vaak snachts contact onderhouden, etc. Die heeft echt wel lange werkdagen. Maar de meeste mensen die ik ken klokken keurig hun 40 urige werkweekje en geen seconde meer!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nope, ik ken ze ook niet. Ook geen zzp-ers.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier een man die 60+ uur werkt en dan neem ik reistijd wel mee (want die rekent hij door naar de klant dus valt in mijn ogen al onder werktijd ;) ) eigen aannemersbedrijf met personeel.
    Ma tm vrijdag gemiddeld van 5.30 tot 16.30 uur van huis (5x 11 = 55 uur) daarnaast minimaal 2x per maand op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur = gemiddeld dan 2 uur per week (omgerekend).
    Minimaal 2x per week na het eten weer de deur uit naar klanten toe (=gemiddeld 4 uur per week). En dan nog zo een 4 uur per week die hij in de avonduren thuis steekt in het maken van offertes en de planning voor zichzelf en de jongens. Kom ik gemiddeld op 65 uur per week uit en dan doet hij niet zelf zijn administratie daar hebben we een dame voor in dienst en ik doe een deel. Dus kan me voorstellen dat er genoeg ondernemers zijn die echt wel meer als 70 uur in de week werken! Als mijn mazzel heeft doet ie de planning en offertes overdag op de zaak wat heb thuis die week dan een paar uur in de avond scheelt maar dan nog kom't ie wel boven die 60 uur uit helaas.

7. IrisN

IrisN Niet meer actief

Mijn man is militair en alleen weekends thuis. Onze kleine is nu 3 weken. Papa gaat in juni op uitzending voor 4 maanden. Vreselijk! 😓

8. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Mijn man werkt 36uur en ik 30uur.
    Beide wisselende diensten. Dus we zien elkaar best veel.
    Maar toch ben ik blij als hij weer thuis komt van zijn werk.

Wij zijn gewoon dikke maatjes, en graag samen. Dus missen elkaar snel

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij hebben dan wel een eigen zaak maar mijn man gaat 8:45 van huis en is dan 9:00 aan het werk. 18:00 stopt hij weer en is dan 18:15 thuis. Zonder pauze omdat dit het winterwerk is. Eenmaal begonnen is niet meer stoppen. Dus 9 uur per dag 6 dagen per week is 54 uur. Dan nog een aantal avonden. In de zomer als het seizoen begint (april tot november) dan zijn het dagen van 8-22 zes dagen per week. Dan zit je dus aan de 80 uur. In het hoogseizoen is dit fulltime door. Volgend jaar is er een wijziging in onze werkwijze waardoor dit 5 dagen is en wat losse werkzaamheden op zaterdag. Maar dan nog zit je op 70+ uur.
    In loondienst ken ik zelf ook niemand die 40+ werkt buiten mijn bazen om.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom zou men daar over moeten liegen?
    Omdat jij niemand kent in jouw omgeving wilt dat toch niet meteen zeggen dat het er niet is?
    Mijn man werkt in de haven +- 60 uur per week en dat is zonder de reistijd ( al is die maar een half uurtje maar goed ) maar wel met overwerk van een paar uurtjes. Tja dat zijn gewoon de diensten die men bij dit bedrijf werkt, ze werken daar in ploegen. Zonder overwerk zal hij rond de 57 uur per week zitten dan zit hij op zo'n 8 uur per dag en dat dan x 7 werkdagen. 8 uur per dag is toch niets geks? Maar er zijn maar weinig momenten dat hij niet hoeft over te werken. Bij mijn man op de zaak is het normaal dat je je werk even netjes af maakt en dan kom je al snel aan de 60 uur of meer per week.
    Thats life. ;)

11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    OFF TOPIC..
    Jee heftig zeg. Al wist je waarschijnlijk ervoor al dat dit een optie is met zijn baan, toch blijft het niet leuk. Zeker als je die eerste maanden veel mist. Ik zou zeggen veel filmen zodat ie dat terug kan zien. Hopelijk heb je voldoende steun van je familie zodat je er niet alleen voor staat in die tijd. Sterkte!

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    That's life voor mannen? Want uit het andere topic blijkt wel dat vrouwen niet zo veel uren hoeven te maken.

Waarom heeft hij trouwens geen weekend? Dat is toch verplicht in nl, regelmatig vrij?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ze zegt eerder dat hij daarna 4/5 dagen vrij is.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zeg nergens dat hij geen weekend heeft. En paar pagina's terug heb ik al gezegd dat in ons geval mijn man 7 dagen werkt en dan een paar dagen vrij is. Meestal 1 uitslaap dag en dan 3 dagen vrij. Omdat deze diensten iedere keer anders vallen hebben wij geen standaard zaterdag zondag als weekend maar kan voor ons het weekend dus ook vallen door de weeks.

En ja misschien is That life voor onze mannen, wij hebben bewust er voor gekozen dat mijn man dit werk doet ( en dat doet hij met veel plezier ) en dat ik een BTM ben. Voor ons werkt dit prima. Zo lang je er beide nog tevreden over bent maakt het toch niet uit dat je dan 60 uur per week werkt?

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#255 MMarianne, 23 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2016

Man gaat 04/05 uur de deur uit, zit 10 minuten later in zijn vrachtwagen, en is ergens tussen 18/20 uur thuis...het is zoals het is, niks overdreven aan. Ik moest wel erg wennen aan die werktijden en alleen eten en het feit dat hij veel van zoontje mist is niet leuk, maar hier wonen veel vrachtwagenchauffeurs en ben al blij dat hij elke avond thuis is en gewoon weekend heeft.

16. Mijn man werkt 36 uur bij hetzelfde bedrijf als waar ik werk. Wel op heel verschillende afdelingen, maar ik zie hem regelmatig voorbij komen lopen als ik aan het werk ben en dan zwaaien we ff naar elkaar :p

Bij zijn vorige werk miste ik hem wel meer, maar toen had ie ook veel meer reistijd en er was ook veel minder mogelijkheid tot contact.

Nu werkt ie in Rotterdam,dus soms ga ik met mijn zoontje naar het centrum toe en gaan we even met zijn drietjes lunchen. heel leuk allemaal :D

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man werk door heel Nederland en rijdt daardoor 75000 km per jaar. Zijn reistijd valt onder zijn werktijd ja.
    Ik had liever ook dat hij minder uren zou werken en dichter bij huis. Maar hij heeft nu eenmaal een hoge en vrij unieke functie en daar horen deze uren en afstanden bij.
    Gelukkig heeft hij tot een jaar geleden 7 jaar lang elke vrijdag ouderschapsverlof gehad. Ik werkte toen meer zodat hij meer bij de kinderen kon zijn.
    Nu werk ik minder omdat hij meer werkt, en ik het thuis meer alleen moet doen.
    En gelukkig is zijn salaris daar ook naar haha.

18. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dan werkt hij dus gemiddeld helemaal geen 60 uur per week maar gewoon iets van 40, als je de vrije dagen en werkdagen verdeelt naar de 'standaardverhouding' van een week. Dat verklaart hoe sommige mensen hier aan die cijfers komen :)

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man werkt 40uur per week, maar met zn reistijd is het ongeveer tussen de 50 en de 60 (ligt aan het verkeer).
    ja ik mis hem wel als hij aan het werk is. ik werk zelf thuis dus doe eigenlijk alles en dat is best eens lastig als hij dan bv in de file staat. als er dingen gebeuren of een van de kids is niet lekker (of zoals nu ikzelf) dan mis ik hem meer.
    gelukkig mag hij zn telefoon wel aan hebben op het werk en als het werk het toelaat appen we ook regelmatig. ben wel blij dat hij savonds en in het weekend wel gewoon thuis is. soms moet hij dan wel wat dingen doen voor zn werk, maar dat kan dan gewoon vanuit huis. een hele enkele keer (vorig jaar aan het einde van mn zwangerschap) moest hij wel tot heel laat werken en dat was toen ff niet tof. meestal valt het prima te plannen allemaal. hij heeft een hele fijne baas en er is altijd ruimte voor prive dingen (alleen zn leidinggevende is iets minder makkelijk)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    80u/week zonder de overuren. En nee, mis hem niet, alleen soms op bed :p We varen dus wel bij elkaar. Na de zomervakantie zal het wel anders worden als ik met de kinderen aan de wal zit, dan word het weekendrelatie ;)

Deel Deze Pagina