Zijn werkweek bestaat uit +-60 uur, of dat nou letterlijk van maandag tm zondag is of dat dat verdeeld is maakt toch niets uit? Hij werkt nog steeds gewoon die 60 uur hoor. Een week is toch een week? Of je nu begint op woensdag en eindigt op dinsdag of dat je nu werkt van maandag tm zondag? 7 dagen werken van 8 uur per dag + wat overwerk is in mijn ogen gewoon nog steeds +- 60 uur. Ik snap niet zo goed hoe jij er bij komt dat ( even mijn man als voorbeeld ) mijn man dan maar 40 uur werkt. Maar goed, misschien zie ik het verkeerd hoor.
Omdat hij de week erna minder uren maakt. Ene week ong 60 uur, maar de andere week komt hij aan 3x8=24. 60+24=84. 84:2= 42.
Mijn man werkt op papier 40 uur. Maar het is een bedrijf wat wereldwijd werkt en dus werkt hij thuis ook nog ivm tijdsverschil. Daarnaast ook vaak nog vroeg in de ochtend en veel op zakenreis, zoals nu. En nee, ik mis hem niet, maar mijn dochter wel. Zij ziet hem veel minder, en als hij thuis is en nog moet werken is heeft hij minder aandacht voor haar. Of als hij op reis is, dan mist ze hem. Voordeel is wel dat als hij dan thuis is, dat ze de volledige aandacht van hem wil en ik weer even wat voor mijzelf kan doen
Omdat hij tussen zijn werkweken in 3 dagen vrij is werkt hij maar +-40 uur? Dus dan werkt iemand die van maandag tm vrijdag 8 uur pd werkt geen 40 uur maar 16 uur per week? Ik vind het een vreemde berekening, of ik snap hem niet hoor. Maar iedere werk week die mijn man heeft bestaat uit 7 dagen van minimaal 8 uur per dag. Zijn volgende shift is niet ineens minder uur omdat hij tussen zijn shiften in 3 dagen vrij is.
Je snapt het inderdaad niet wat ze bedoelt. Als je je man zijn uren op jaarbasis optelt en deelt door 47 weken (gemiddeld 25 vakantie dagen = 5 weken, 52 weken - 5 weken) dan kom je waarschijnlijk niet op die 60 uur per week. Dit komt doordat hij na die werkweek meer dagen vrij is dan de "gewoonlijke 2 dagen weekend" die veel mensen na een 40 urige werkweek hebben.
Debat, jij rekent in werkweek/blok, wij in kalenderweek. En wat houdt zn uitslaapdag in/waarom heeft hij die en is dat betaalt slapen
Hij werkt in zijn shift 2 dag diensten 2 avond diensten en 3 nachtdiensten dus die ene dag dat hij ( betaald ) uitslaapt komt vanwege die nachtdiensten. Ik snap nu inderdaad wat jullie bedoelen, ik denk in werk shiften en niet van maandag tm vrijdag bijvoorbeeld.
Ow nee zeker niet maar snapte alleen niet zo goed hoe hun het bedoelde, 60 uur per werk shift is voor mij gewoon 60 uur per werk shift maar ik snap nu wat de dames bedoelde
Ja voor mijn man wel hij heeft 20 jaar geleden dit beroep gekozen en weet niet anders. Ik ook niet. Wat ik al eerder zei mijn man werkt idd 60 uur per week maar Is wel meer thuis bij de kinderen als de meeste andere mannen die 40 uur werken op een kantoor bijvoorbeeld. .
Mijn man is executive bij een multinational, dus die begint om 5/6 uur al met emails en conference calls en dat gaat zo de hele dag door in principe tot middernacht. Dan zijn er de zaken ontbijten, lunches en diners...hij moet daar aanwezig zijn. Vervolgens reist hij ook nog 70% van de tijd en werkt hij gewoon door aan boord van het vliegtuig, ook op vluchten van 13+ uur. Soms slaapt hij dan een paar uur. Er zijn maar weinigen die zijn functie kunnen uitvoeren dus vandaar ook een meer dan riant salaris en enorme bonus regeling. En hij is dol op zijn werk, het is ook een hobby van hem en veel zakelijke relaties zijn goede vrienden. Ikzelf werk ook erg veel maar doe het met reizen een stuk rustiger aan en kan meer delegeren zodat ik relatief veel thuis ben wanneer onze monsters wakker en thuis zijn. Ja, we zijn beiden nogal ambitieus......😅😉
Dat is bij ons ook het geval, ondanks de vele uren die mijn man maakt. Hij is degene die de kinderen naar school brengt of ophaalt als ik moet werken. Hij gaat altijd mee naar ouderavonden, vroeger ook naar het CB , probeert zo veel mogelijk mee te gaan als er op school een voorstelling/tentoonstelling/weetikveelwatzeverzinnen is. Hij leest elke avond 1 kind voor, ik de andere. Juist doordat hij zelf zijn uren kan indelen, kan hij gerust wat later beginnen of eerder naar huis gaan. Dat was voor mij ook wel een voorwaarde toen we kinderen wilden, dat hij daarin ook zijn steentje bij kon dragen. Dat hij niet alleen de leuke dingen deed, maar ook de minder leuke. Nu zitten de kinderen op school en blijven ze over als ik werk, omdat het voor hem geen doen is om tussen de middag op en neer te rijden, maar toen ze nog niet op school zaten, was hij dan dus de hele dag thuis. De kinderen zijn altijd 1 dag naar het KDV gegaan en nu 1 dag BSO. Met het werk wat hij vroeger deed in loondienst, als vertegenwoordiger, ging dat allemaal niet. Dan moest hij om 8.00 beginnen en was hij met een beetje geluk om 19.00 thuis. En ook toen werd er elke avond thuis nog gewerkt, facturen maken, administratie bij werken enz. En dan werd er nog vaak gevraagd of hij op zaterdag niet kon komen om bij het afhaalmagazijn bij te springen. Allemaal onbetaald hè, want dat hoort bij je functie werd er doodleuk gezegd. Zo denderend was zijn salaris helemaal niet in die tijd. Nee, nu is het allemaal veel beter geregeld, al moppert hij wel eens als ik een week heb waarin ik veel moet werken. Maar goed, dat trekt dan in de rest van de maand wel bij, want dan werk ik daar gewoon minder.
Ik overdrijf niet hoor Mijn man is echt altijd aan het werk. Echt reistijd heeft hij ook niet. Hij werkt voornamelijk hier in de omgeving. Hij gaat meestal rond 6u weg (ligt eraan of hij voor een bedrijf of particulier werkt) en is 'savonds tussen 22 en 23u weer thuis. Vaak komt hij tussendoor wel even naar huis om te eten of om koffie te drinken. Daarbij hebben wij t magazijn hier aan huis dus als hij materiaal moet halen komt ie ook wel even naar binnen. Nu sowieso vaker aangezien ik in de ziekte wet zit. Op zaterdag werkt hij ook de hele dag. Soms neemt hij dan wel 1 van de kinderen mee.. Zondagavond werkt hij ook. Eerst bussen inladen, en nog wat in het magazijn doen en dan op kantoor.
Ja absoluut! Echt quality time hier dan. Wanneer mijn man thuis en ik ook (vakanties, feestdagen, verjaardagen, vrije dagen tussendoor en zoveel mogelijk de weekends) doen we ALLEEN maar leuke dingen met de kinderen. Hoeven verder geen tijd te besteden aan huishouden, koken en klusjes dus die luxe hebben we dan wel weer. In mijn woonland is het vrij normaal trouwens om zulke lange werkweken te maken overigens, iedereen werkt hier keihard dus het valt ook niet zo op. 😅😊
Pfoe jemig, lijkt me echt niks... Behalve dan al die huishoudsters die je heb Ik vind een wandeling oid met de kids altijd heel fijn( als het lekker weer is he haha) en doe graag dingen als gezin.. Hier zou zoveel werken echt ten koste gaan van die tijd samen