Hoeveel uur per week werkt jou man? En mis je hem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bedrijf samen met zijn ouders, dus ook hier heel veel uren per week... maar nu ik verlof heb dus wel bijna elke dag ontbijt, lunch en avondeten samen. Enige moment dat ik hem mis is praktisch gezien... in de avondspits... zeker nu onze jongste telg dan vaak huilt en eigenlijk het liefst aan de borst wil. Maar goed, lang leve de draagdoek en ook deze periode gaat weer voorbij! Normaliter werk ik 32 uur per week dus dan zien we elkaar 4 dagen alleen bij het avondeten en 's avonds op de bank na 9 uur als er geen sport, vergadering of administratie is...

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt parttime en studeert. Hij is elke dag bezig.. Tot s avonds tussen 10-12 uur.. En ja ik mis hem vreselijk.. Maar even doorbuffelen (nog 2jaar) en dan is het weer normaal

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hij werkt 4 dagen ik 3.5 en missen doe ik hem niet allen wel soms als ik een foto krijg als hij met onze dochter leuke dingen aan het doen is dat ik denk daar had ik bij willen zijn. Maar ik vind het heerlijk om op zijn vrije dag thuis te komen en dat het eten dan op tafel staat en het huis opgeruimd en gezogen is. Helaas is volgend jaar zijn ouderschapsverlof op en zal hij waarschijnlijk weer fulltime gaan werken.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn man werkt 36u.
    Ik ben altijd weer blij als hij lekker thuis is. We hebben het gewoon erg gezellig samen. Moet er niet aan denken dat hij 70uur zou werken.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Gemiddeld 50 uur per week buiten de deur en 10 thuis (waarin hij dan niet echt aanspreekbaar is haha). Daarbuiten heeft hij vaak etentjes, netwerkdingen en dat soort geneuzel buiten de deur.
    Ik mis hem niet. Vind het wel fijn als hij thuis komt! De vrijdag is mijn favoriet.. Als hij dan belt dat hij later is dan baal ik wel. Overigens zeg ik dit nooit want ik merk eigenlijk altijd dat hij het vervelender vindt dan ik.

Hij brengt onze dochter vaak naar school. Meestal eet ik met de kinderen savonds en schuift hij later aan. Brengt ze vaak wel zelf naar bed. Dit vind ik eigenlijk het allerbelangrijkste.

6. 60-80 uur per week
    Zes dagen in de week.

En missen doe ik hem dan wel, maar zeker ook voor de kinderen.
    Gelukkig is mijn man erg blij met zijn werk.
    Doordat ik ook onregelmatig werk hebben we als gezin maar 2 dagen per maand echt een hele dag samen.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn man werkt 38 uur en we hebben mail/app contact de dag door. Zomaar onzin dingen en vaak dingen rondom planning van kinderen/school/mijn werk.

Ben altijd blij dals hij thuis is.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn man werkt ongeveer 50 à 55 uur per week en ook vaak nog in het weekend, thuis. Maar dat is dan meestal een paar uurtjes terwijl ik nog slaap 's ochtends :) Hij vertrekt rond 07:30 uur en komt rond 18:00 uur (soms later) thuis, dus 's avonds hebben we genoeg tijd samen.

Ook is hij 's nachts altijd oproepbaar, dus als er problemen zijn, kan het voorkomen dat hij 's nachts opeens weg moet.

En hij moet soms voor twee à drie weken naar Amerika voor z'n werk.

Ik heb er geen enkel probleem mee :) Hij haalt zoveel voldoening uit z'n werk en is er ook retegoed in, dus wie ben ik dan om te gaan zeuren? :p

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn man is op dit moment 11 dagen weg en 3 dagen thuis. De eerste keer dat hij overweeks gaat ( rond Januari ) baal ik wel even in het weekend. Maar daarna gaat het wel.
    De rest van het jaar is hij doordeweeks weg en in het weekend thuis. Maar we weten niet beter, dus prima te doen.

Ik werk zelf trouwens parttime als leidinggevende en zit het merendeel van de tijd op kantoor. Ik neem veel werk mee naar huis voor in de avond als de kinderen slapen dus door de drukte vliegt de week voorbij.

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mijn man werkt 37,5uur per week en daar komen dan nog overuren bij (paar keer per week werkt hij 's avonds nog thuis) en meestal werkt hij 1 dag in de week thuis.
    Zelf werk ik 16uur in de thuiszorg (al is dat vaak ook een stuk meer)

Wij vinden het heel fijn als we samen zijn maar echt missen als de ander aan het werk is niet. We hebben wel geregeld even contact via de telefoon of een appje.

11. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha ik vraag me een beetje af of dit topic de afspiegeling is van de gemiddelde man? zoveel uren, hoge functies waarschijnlijk en eigen baas zijn?

Mijn man werkt 36 uur per week als DTH'er (detentie toezicht houder). In de gevangenis dus :) hij is verder oproepbaar als IBT (intern bijstands team), draait ochtend, dag, avond en nachtdiensten en consignatiediensten vanaf dit jaar (om de 6 weken 1 week standby, dag en nacht, en overdag gewoon dagdiensten draaien). Ik denk dat wij in de middenmoot van NL van. qua inkomsten.

Op zich mis ik mijn man niet, na 8 jaar ben ik hier wel aan gewend ;)

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dit 😉

13. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Wij hebben dit jaar luxe....man werkt normaal 36 uur, maar dit jaar door ouderschapsverlof en studieverlof maar 22!! Heeeeeerlijk! Ik hou er van om als gezin thuis te zijn!

14. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Mijn man werkt maandag tot en met vrijdag 40 uur per week begint tussen 7 en 7.30 en is tussen 15.30 en 16 uur klaar. Hij gaat vroeg de deur uit dus dat mist hij met de kinderen daarintegen is hij iedere middag bijtijds thuis en is het avond ritueel voor hem.

Missen nee doe ik niet echt heb gewoon mijn eigen bezigheden, maar als die begin van het jaar 7 dagen per week moet werken vind ik het eerder irritant dat die lange dagen maakt en we hem weinig zien, gelukkig is het maar 3 weken per jaar.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief gaat tussen 430 en 545 uur de deur uit, ziet de kids dus niet

is rond 17-19 uur thuis
    soms ook later en soms overwerken thuis

heel af en toe ook overnachting

mis hem soms wel maar heb ook me eigen dingen te doen

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Z'n baan is fulltime, dus zo'n 40 uur. Maar als er 's nachts of in het weekend gewerkt moet worden komt dat er nog bij. Minimaal 1,5 uur reistijd enkele reis, dus meestal is ie er s ochtends niet en s avonds schuift ie 9 van de 10 keer laat aan.
    Missen doe ik hem dan niet echt, sterker nog, hij heeft de afgelopen weken veel thuis gewerkt en dan dacht ik: kan je niet lekker op kantoor gaan zitten :):$
    Want of ik leef als 'visite' in m'n eigen huis, of als ik zelf gewerkt heb, kom ik thuis en is er een bom ontploft (papieren, vieze vaat, kleren, alles door elkaar) en dan is er nog niet bedacht dat er eten op tafel moet komen ;)

Verder is ie wel lief hoor :p want nu is m'n jongste ziek en ik ook en dan doet ie best wel wat dingetjes gelukkig.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    40 uur en sommige periodes moet hij 's avonds en in het weekend overwerken.
    Hij werkt ook niet bepaald om de hoek, dus is ook aardig wat reistijd kwijt. Een dag in de week werkt hij thuis.
    Missen doe ik hem niet, mijn vader had gemiddeld 70-urige werkweken en werkte op 2 uur enkele reis rijden van ons huis af en zat ook vaak in het buitenland en sliep doordeweeks vaak in hotels. Weet niet beter.

18. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn man werkt fulltime op ma-vr. Als ik zelf aan het werk ben mis ik hem niet zo. Maar als ik thuis ben met de kleine dan mis ik hem weleens. En helemaal als hij eens op zaterdag werkt, dat trek ik niet zo goed haha.. het weekend samen is me heilig. :)

19. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Haha... Waarschijnlijk niet! Maar wellicht zitten er hier mee vrouwen van zulke mannen op het forum omdat zij dus vaker alleen thuis zijn ;)

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#100 MMarianne, 20 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2016

Man is vrachtwagenchauffeur en in dat beroep zijn dagen van 04 tot 19 uur vrij normaal.

Deel Deze Pagina