Mijn dochter kan letterlijk geen minuut stilzitten... Ze is zo druk aan het spelen, en ook actief. 's Ochtends wil ze vaak nog wel even in de box, dus daar maak ik dan maar gebruik van, maar vooral 's middags gaat ze daarvan echt huilen, wil ze écht niet meer. Buiten de box ben ik echt constant met haar in de weer. Alles wat niet mag is natuurlijk interessant, dus snoeren, grond uit de plantenbak eten, naar haar slaapkamer en daar de luieremmer uitpluizen Conclusie: we worden er allebei gek van. Ons huis is gelijkvloers, en voor de kat staan de meeste deuren open, dus ze kan overal heen. Ze kruipt en stapt langs meubels/muren, en dat gaat ook allemaal ontzettend snel. Als ik 5 minuten niet kijk, kan ze in een andere kamer zitten met weet ik veel wat... Ik kan echt niet mijn huis volledig baby proof maken zodat ze nergens meer aan kan komen (denk aan mijn boekenkast, grote planten, snoer van mijn laptop), maar van deze situatie word ik zoooo moe. Zij zelf ook, maar ze is 's ochtends alweer heel vroeg wakker en dan begint het hele riedeltje alweer. Ik ben de hele dag iets nieuws aan het verzinnen waar ze weer even stil blijft en rustig kan spelen. Dan maar weer even in de kinderstoel iets drinken, dan weer even samen een rondje lopen, dan even de post halen, dan even in de box, dan even toch los spelen. Pfffffff... Herkenbaar? Please, zeg me dat dit een fase is
hier precies hetzelfde. Hij is lekker op ontdekkings tocht en ik weet nog dat ik zei; ow ik zou het zo leuk vinden als hij gaat kruipen maar nu ow ik wou dat ik de tijd terug kon draaien en dat ik hem op de grond kan zetten en dat hij na een half uur nog op de zelfde plek zit Nee hoor gekheid. Maar hier ook idd. De oven is hiet favoriet met de DVD speler en WII. Ik blijf nee zeggen en weghalen maar nee hoor meneer vind dat intressant en blijft het doen. Maar nu voor dat hij zijn handen uitsteekt gaat hij eerst kijken of mama het ziet dus hij zal het langzaam aan gaan begrijpen Verder wat ik doe is eigenlijk hem proberen af te leiden. Ik heb een grote speelgoed kist staan wat hij leeg kan halen. Is hij vaak wel ff mee bezig. Ook heb ik in het dressoir één kastje die hij leeg mag halen ( staat speelgoed van hem in ) de andere kastjes moet hij vanaf blijven en dat weet hij. Dit gaat steeds beter. HEt is wel een bende in mijn huis als meneer hier over de vloer gaat. Wel zit mijn zoontje nog veel in de box dus dat is wel prettig. Ook al wilt hij niet dan zet ik toch ff door, geef hem een stukje fruit of een kracker en hij gaat dan rustig zitten/staan spelen. En houdt dit gerust zo'n 30 min vol. Ook als hij overal aan blijft zitten vertel ik hem als hij het blijft doen dat hij in de box gaat. Niet om te straffen maar wel te laten weten dat ik grenzen heb en niet continu erachter aan blijf zitten. Hij zal het niet helemaal begrijpen maar de box vind hij ook geen ramp. Als ik boven want dingetjes moet doen. Zet ik hem in zijn bedje met speelgoed en kan zo heerlijk heel zijn kamertje doen of onze kamer. Hij kruipt dan niet in de weg. Maar ik denk dat het een fase is van alles ontdekken e.d. Het zal avnzelf minder worden denk ik. Straks gaan ze proberen los te lopen en dan zijn ze daar weer druk mee bzig. Nu vinden ze het veels te leuk dat ze overal kunnen komen en dat doen ze dan helemaal zelf!
Yep, het is een fase. En die duurt tot een jaar of 4.... Ja hoor, ken het probleem en geloof mij, als ze gaan lopen wordt het nog veel erger. Ze willen álles zien en ontdekken maar zien nog absoluut geen gevaar. En die van mij (14mnd) wil al maanden niet meer in de box, doe het toch hoor, dan maar ff krijsen. Maar ik probeer haar toch consequent en streng aan te leren dat ze bepaalde dingen niet mag door elke keer heel duidelijk "nee" te zeggen en haar weg te halen van de gevaarlijke plek/voorwerp. En ze begrijpt het wel inmiddels, maar de nieuwsgierigheid wint het toch nog vaak. Maar het is vermoeiend ja, pfff. Ik weet niet hoe het met jullie kat zit precies, maar anders toch maar de deur van de woonkamer dicht doen zodat Julia in elk geval in één kamer moet blijven. Heb je toch wat meer overzicht en rust. En voor de rest je er maar op instellen en genieten, ze worden zo snel groot. (heb ook nog een zeer ondernemende peuter van 3 jaar)
Ooh heel herkenbaar! Ryan is zowieso altijd al druk geweest en is ook nooit een schoot/knuffel kindje geweest. Als ik (of iemand anders) hem op schoot neemt dan is het een paar seconden en wringt hij zich in allerlei bochten om eraf te kunnen. Alleen als hij erg moe is wil hij nog wel eens 5 minuten blijven zitten. De dagvulling is hier dan ook Ryan overal uithalen en constant verbieden dat iets niet mag. Hij weet al donders goed wat hij wel en niet mag, maar soms toch nog even uitproberen he. Hij zit met zijn handen in de videorecorder (ja die hebben we nog haha, wordt alleen niet gebruikt), en dan zit hij weer vast met zijn handje omdat het klepje dan blijft staan, hij zit continu de vogel te terroriseren (schudt aan de kooi, haalt de voerbakjes eraf wat dan weer op de grond valt), haalt de hele keukenla leeg (onderste la ligt wat keukengerei zoals garde, plastic spatels en dat soort dingen) dus het spul ligt door het hele huis heen...ik kan nog veel meer dingen opnoemen maar denk dat je de rest zelf wel kan invullen. . Het huis is echt een puinzooi, dat is de conclusie.
Wilde net een soortgelijk topic openen! Thije is 11 maanden en lijkt geen rust in z'n kont te hebben...heel vermoeiend, maarja...hij is de wereld (nouja.....huisje, tuintje, beestje en omgeving...) aan het ontdekken! Hoort er dus bij. Eerlijk gezegd ben ik iedere avond weer blij als het 19 uur is! Dan nog even opruimen, en dan is het mama- en papatijd! Maar wat ik me afvroeg; Thije kan zichzelf prima alleen vermaken (vooral met 'stoute' dingen), maar hij is zo ontzettend snel afgeleid. Hij kan niet een tijdje met de blokken spelen, of met een boekje oid. Hij rent (kruipt!) van hot naar her en op z'n pad vindt hij dan weer iets anders wat NOG leuker is en even bekeken en geproefd moet worden . Ook in de box pakt hij voor een luttel minuutje een speeltje om daarna weer iets anders te pakken. Hoort dat ook bij deze fase? Of moet ik er nu al rekening mee gaan houden dat hij zich moeilijk kan concenteren? Zou het helpen als ik in de box maar 1 speeltje aanbiedt (in de kamer is dat minder handig omdat hij dan eigenlijk nauwelijks naar zijn speelgoed omkijkt, maar vooral naar onze spullen ).
Kun je niet met bv traphekjes in de deuropening ervoor zorgen dat de kat wel van de ene naar de andere kamer kan, maar je meisje niet? Scheelt msn alweer iets, dan kun je bv 1 kamer zoveel mogelijk babyproof maken?
duveltje, daar heb ik geen antwoord op, maar hier is het precies zo. Ze gaat van hot naar her en kruipt zich helemaal moe. Bij de prullenbak, naar de bank, terug naar de eettafel, even bij de laptop, in de boekenkast, even bij de box kijken, speelgoed pakken, naar de kast, terug naar het loopkarretje, even optrekken en weer verder. Pfffffffff!!!!!
Vermoeiend he Gentle! Toch vind ik het ook wel weer geweldig om te zien hoe enthousiast Thije kan reageren op iets! Maarja.....als hij lekker een uurtje met 1 dingetje zou kunnen spelen zou dat ook wel heerlijk zijn!
@ Gentle: ik heb net even naar de foto gekeken van Julia op de prenatalsite: wat een prachtige meid heb je! Een doerakje zo met die broek op haar koppie! Je hebt een stem erbij
Haha het is idd een fase maar die duurt heeeeeel lang. L. is nu 15 mnd en rost nog steeds het hele huis door, volgens mij houdt het nooit meer op. Ze heeft nu wel geleerd dat ze niet meer aan snoeren mag zitten, ik heb een stoel voor de boekenkast geparkeerd want die haalde ze steeds leeg maar nu begint ze op de stoel te klimmen Ik neem haar meestal mee naar buiten, van mij mag ze de plantenbakken leeg eten (ze weet nu dat ze dat niet lust) en ik doe soms of ik de helft niet zie want van de hele dag nee roepen word ik ook zo moe Ik vind het wel gezellig, elke dag is weer een ontdekkingstocht voor haar en ik laat haar lekker gaan, voor zover ze niets onvervangbaars afbreekt. Wel een goed advies trouwens van die traphekjes voor verschillende kamers, dat heeft de gastouder van L. ook dan kun je de kudde een beetje in bedwang houden
mijn kleine is pas 8,5 maand en hij doet nu al de stoutste dingetjes.. hij kruipt ook heel het huis door en ik moet er telkens achteraan.. dan gaat ie weer aan de kabels van de dvd en laptop.. en dan gaat ie weer bij de dvd of cd speler,, of dan gaat ie aan de poten van zn eetstoel trekken.. en de keuken is nu ook favoriet.. bij de vuilnisbak en de oven.. hij zoekt de gevaarlijkste dingen op.. ik d8 al aan zo'n hekje voor de keukendeur te plaatsen.. moet nog ff alleen uitpuzzelen hoe te bevestigen haha..
het is een fase maar wel een lange. ik snap niet zo goed waarom de slaapkamers open moeten staan voor de kat. die deuren zouden dus bij mij al dichtgaan. verder zou je als je de deuren niet dicht wil doen in de woonkamer een traphekje kunnen maken zo blijft ze in een bepaalde ruimte en hoef jij er niet steeds achteraan te rennen door het hele huis. de hele ruimte kan ook te overweldigend zijn. ik heb trouwens geen reacties gelezen. dit kwam zo in me op.
Met frummel hier hetzelfde. Al vindt hij het niet zo erg om in de box te spelen. Als het maar niet te lang is. Vind het eerlijk gezegd niet zo erg. Als ik thuis ben, ben ik er voor hém. Dus dan loop ik wel wat harder. Hoe lastig dat ook kan zijn. Ben ook de hele dag in de weer om hem bij dingen weg te halen. Maar frummel staat nog niet, dus dat scheelt wel denk ik.
O hier ook zo'n druk mannetje. Ik heb de box nog volop in gebruik. Als ik daar maar genoeg in leg, is hij even zoet met alles er uit te gooien. Planten, konijnen, gitaar, video, keuken, niks is veilig. Nu heb ik tussen de keuken en de woonkamer een traphekje gezet en dat scheelt enorm veel heen en weer lopen. Het woord "nee" wil hij nog niet begrijpen. O wat zal het fijn zijn als hij dat snapt. Nu ben ik dus geneigd alles aan de kant te zetten zodat hij niet de hele dag "nee" te horen krijgt. @TS Kan je geen kattenluikjes maken in de deuren of kan ze daar dan ook doorheen?
Oh meiden wat herkenbaar!!! Hier ook zo'n ontdekkingsreiziger die ook nog als een gek gaat gillen als iets niet lukt (zie mijn andere topic) Dus ik leef met iedereen (en onszelf) erg mee
wel herkenbaar ja. Emma die kontschuift overal naartoe en haakt het liefste alles overhoop haha! ze mag van mij mijn tas leeghalen (en doet dat dan ook graag). en ook haar speelgoedmand mag leeggehaald worden. Wat wel vervelend is is dat ze aan de bakjes van de katten zit steeds. Ik zeg steeds nee en haal haar weg. Weet dat het erbij hoort, maar goed daarom hoeft het niet altijd leuk te zijn. ik wil op de een of andere manier de woonkamer met de keuken scheiden (open keuken) weet alleen nog niet helemaal hoe. een gewoon hekje werkt niet.
herkenbaar maar hier nog geen eind in zicht. ben nu bang aan het worden dat het geen fase is. lees nog ff met je mee.
Herkenbaar maar ik geniet er (nog) van omdat ik het prachtig vind om hem zo de wereld te zien ontdekken. Tuurlijk moet ik hem wel eens ergens weghalen maar ik heb tot nu toe een tamelijk braaf kind. Wij wonen ook gelijkvloers en hebben katten en een hond en wij hebben dus ook veel open staan, maar hebben voor de keuken en voor de rommelkamer (op die kamers staan voerbakken, kattenbak, en staat gewoon veel) traphekjes gemaakt. Scheelt een hele hoop ellende!
Ik weet niet meer hoe ze officieel heten, maar het is als het ware een heel lang traphekje. Is dat misschien iets? Kattenbakjes misschien tijdelijk wat hoger zetten? Meer tips heb ik niet.
hier ook hoor.. het is druk he? je komt nergens aan toe.. I know. Ik zet mauro af en toe in de box, moet maar. En ja ik kijk ook uit naar 19.30u af en toe hihi. Hoort er allemaal bij .Nicht van me is nu zwanger van de 2de en de eerste is pas 5 maanden,kan je voorstellen hoe druk die het straks gaat krijgen... volgens mij heeft ze geen idee...