tot wanneer babyspeelgoed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emm27, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Mijn dochter is 1 jaar en ik zit een beetje te dubben wat ik nou moet het het speelgoed.
    rammelaars enzo, daar 'speelt' ze nog wel mee. (rammelen en in haar mond), maar vraag me af of ze daar niet te oud voor is (ze speelt er max 20 seconden mee en gooit het dan weg). Misschien niet meer uitdagend genoeg?
    En dingen als een activiteitenkubus (pluche), sofie de giraf, etc. Tot wanneer speelden jullie kindjes er mee?

ze heeft een hoop speelgoed gehad (duplo, etc) dus wil, zeker nu de sint er aan komt, wel wat uitzoeken.

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Ik lees ff mee....zit over hetzelfde te dubben en ben benieuwd naar de meningen van anderen!

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier was babyspeelgoed ook snel niet meer interessant,maar sofie de giraf word net zoals de poppen behandeld+ dat piepen blijft hier leuk( lekker herrie maken). Duplo begint ze hier nu pas interessant te vinden eerst was het vooral in de rondte gooien net zoals blokken.verder kartonnen boekjes,oude tijdschriften vooral die met baby's en kindjes erin en papier om te scheuren.een bal om mee te gooien en dingen waarmee ze ons na kan doen.(kleine haarborstel,pannentjes met pollepels enz)dingen die geluid maken blijven leuk,trommelen en zo en echt niet alleen om een trommel.dus ze speelt veel met speelgoed dat eigenlijk geen speelgoed is.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik merk nu ook, kort na haar verjaardag, dat ze het grote speelgoed toch een stuk interessanter vindt. Binnenkort dus wat opruimen en wie weet maken we er weer een hoop mensen blij mee!

5. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een keukentje is hier erg leuk. Gewoon de pannen erin en eruit, beetje met de bestekjes in de bordjes, net doen of je eet. Echt het koken nadoen lukt nog niet.

De kinderbezem is favoriet, mijn vloer is bezemschoon!

Helpen met de was opvouwen is ook erg leuk, met zoals helpen met stofzuigen.

Duplo is ook leuk, blokjes op elkaar stapelen.

Autootjes in alle vormen en maten zijn ook leuk om door de kamer te verspreiden.

(Mijn zoontje is 14 maanden).

Een doos met allemaal speelgoed erin is ook leuk, leuk om alles er uit te halen, 1 voor 1.

Om de zoveel tijd "ververs"ik de dooos, zo blijft het spannend.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als je (te) veel hebt zou ik een boel in dozen doen en opbergen. Ik weet niet of je een groter gezin wenst maar als je het dan weer tevoorschijn haalt is het ineens weer reuze interessant. Hier speelt dochter van 2,5 ineens weer heel graag met de stapel ringen (aangeven aan haar zusje), rammelaar (voor haar pop) en zachte blokken (torens bouwen en omgooien om zusje te laten schaterlachen). Dus wegdoen zou ik nog niet, op iedere leeftijd krijgen ze een ander idee bij bepaald speelgoed en kunnen ze er na een opbergperiode echt weer druk mee zijn. Wegdoen als het niet meer hot is, is zo gedaan toch?

Hier was bij 1+ tof:
    - Loopwagen Vtech (vanaf 9 mnd al zittend ervoor, tot ong 1,5 jaar-goed zelf lopen)
    - Little People (ook vanaf 9 mnd, vooral de dierentuin is altijd super in trek geweest en nu is ineens het geluidenhuis helemaal ''in'' wat ze al sinds haar eerste verjaardag heeft staan).
    - Ikea keukentje (1,5 jaar, iedere dag nog, steeds serieuzer)
    - My little babyborn 1+ (met bedje, badje, buggy, flesje enz. Extreem poppenmeisje hier)

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Hebben jullie nog de rammelaars en ander echt babyspeelgoed in de doos?

Little people en duplo is inderdaad erg leuk!

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Wij hebben alles in 2 grote clipboxen gedaan, en dus ook nog het echte babyspeelgoed, ze zoekt er zelf wel uit wat ze leuk vind haha, soms wissel ik het eens af door maar een paar dingen neer te zetten, of 1 clipbox zo neer te zetten met alle leuke dingen er in waar ze graag mee speelt.

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dit dus.

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Onze dochter is bijna 2 en pakt soms ook nog naar het baby-speelgoed wat in haar bakken ligt,ik laat haar maar lekker rommelen. Als het niet meer interessant is zal ze het wel links laten liggen..

11. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Bedankt voor alle reacties! Ik laat fde rammelaars nog wel even in de boxen. Wil niet teveel speelgoed aanbieden elke keer, dus probeer wat af te wisselen, thanks!

Deel Deze Pagina