Zelf voetenzak Mura maken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Omelet, Aug 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Nu het weer wat minder wordt (is het ooit goed geweest ;)) wil ik graag een voetenzak in mijn Maxi Cosi Mura. De originele vind ik net een mislukt skipak. Ik vind de Bunker van Lodger wel mooi maar dat werkt weer niet met het stuurtje. Conclusie: ik ga er zelf een maken. Zei zij enthoustast.. :)

Iemand hier ervaring mee? Hoe pak ik dit aan? Ik kan wel een beetje naaien maar geen patronen tekenen. Hoe zorg ik ervoor dat die voetenzak de goede afmetingen heeft? Heeft iemand hier ervaring mee en handige tips? Oh en ook hoe ik zelf het booster-effect kan nabootsen (dus extra fleecelaagje in gure tijden). Ik zat te denken aan klittenband of drukknoopjes. Iemand een idee?

*hoopt op veel goede tips en wellicht foto's van geslaagde projecten, alvast héél erg bedankt!*

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb geen tips, want ik ben niet zo handig met de naaimachine. Maar ik ben het helemaal met je eens..! Wat een ***ding, die voetenzak van maxi cosi mura zelf...!
    Ik heb een poos geleden de lodger bunker gewonnen en het toevallig vandaag in de wagen geprobeerd. Gaat prima!! Wel zonder stuurtje, maar als het echt zo koud is straks (lees vriezen) dan is het ook wel lekker om de handjes warm te houden. Ik denk wel dat ik de bunker zonder binnenvoeding ga gebruiken.

Maar succes met maken! Misschien kun je er eentje lenen van iemand en namaken? Of een voetenzak kopen, natekenen en terug brengen?

3. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Mara heeft geen zelfgemaakte voetenzak in de Mura. Zij heeft wel een Lodger Bunker (aubergine) erin. Deze past goed, meestal hebben we het stuurtje erop. We doen hem dan door de flap heen erop, dan zit de flap gelijk dicht om haar beentjes (of als het warmer is, met haar beentjes op de flap). Met het stuurtje in de voetenzak gaat het ook goed. Het zit dan wel iets strakker. En als het straks echt koud wordt, dan zal ze misschien het stuurtje toch niet vast willen houden. Dan past de zak helemaal goed dicht. Gisteren was ik op een verjaardag en daar was ze in de kinderwagen in slaap gevallen. Ik heb de Bunker om haar heen geslagen en aangetrokken bij haar hoofdje en we konden zo naar huis. Ideaal, ze was lekker aangenaam van temperatuur.

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Als je trouwens handig bent met de naaimachine dan kan je ook een bunker van mp halen en een extra (groot) knoopsgat in maken voor het stuurtje, de bunker is echt heel fijn voor in de Mura!

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hmm dat is ook een idee en minder werk ;)

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik heb trouwens vandaag de voetenzak er maar in gedaan, want ze had steeds koude beentjes van de week.
    Maar het stuurtje kan gewoon door hetzelfde gat als die voor de gordel.

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij hebben ook de Mura 4 en de voetenzak is inderdaad TE lelijk voor woorden. Ik heb de dealer gebeld waar wij de wagen gekocht hebben en ik kan de voetenzak omruilen voor een andere (Nordic van MC).. Misschien een tip?

Het ging wel lastig, de eerste man die ik aan de lijn had, had volgens mij een ochtendhumeur want: 'Ik kan u echt niet helpen mevrouw!'.. Opgehangen, nog een keer gebeld (in de hoop dat ik een ander aan de lijn kreeg) en tadaaa.. Over 2 weken ligt hij klaar.. ;)

8. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Ja, dat bedoel ik ook. Is heel erg handig! Dan kunnen de voetjes erin als het koud is, of erop als het niet zo koud is.

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    *gaat toch maar eens op marktplaats kijken*

10. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Ik heb er geen extra groot gat voor bij hoeven maken. Het stuurtje past prima door het gat dat er al in zit voor de gordel.

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hmm ik vind de kleuren op marktplaats niet zo geweldig. Er is zeker niemand die even de afmetingen van de bunker en booster (evt met fotootje opengeklapt) aan mij wil doorgeven he.. *duimendraaiend*

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ah ik hem m al :D

Share This Page