Hoeveel uur slaapt jouw kind? ( 7 jaar)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Druif78, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe laat haat jouw kind naar bed? (7 jaar)

1. voor 19 uur

2. ca 19 uur

3. ca 19:30

4. ca 20 uur

5. ca 20:30 uur

6. later dan 20:30

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn dochter ging toen rond haf 8 naar bed.
    ze is nu 9 en gaat om 8 uur maar mag dan nog wel eerst even lezen.
    rond half 8 sochtends staan we weer op voor school en moet haar dan altijd wakker maken.
    ze slaapt dus ongeveer 11 uur.
    in het weekend krijgt ze het voor elkaar om al heel vroeg wakker te worden.
    als ze dan 9 uur slaapt is het veel

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Cactusje: gaat ze dan toevallig ook later naar bed? Ik merk bij mn dochter dat als ze erg moe naar bed gaat ( als ze opblijft) dat ze dan juist eerder wakker is!

3. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    hier een 8 jarige die heel veel moeite heet met in slaap komen.
    mag blij zijn als ze voor 10 uur slaapt. z
    Ze word wel makkelijk wakker en is heel actief overdag.
    Je zou dan denken ach ze heeft het niet nodig, maar ze heeft de concentratie van een garnaal en neemt de lesstof op school moeilijk op.

Zou dus graag willen dat ze wat vroeger zou gaan slapen, heb haar nu ook uitgelegd dat het mischien wel makkelijker word op school als ze meer slaapt. Ze wil namelijk wel op school ze vind het zelf vervelend dat ze dingen niet begrijpt.

Voor de rest ziet ze alles, alles valt haar op en dansjes, liedjes en verhaaltjes onthoud ze tot op de letter.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb zelf het idee dat ze juist zelf zorgt dat ze vroeg wakker wordt.
    in het weekend mag ze namelijk tekenfilmpjes kijken als ze wakker is.
    doordeweeks moet ze eerst gegeten hebben en aangekleed zijn voor er gekeken mag worden.
    ze krijgt een tijd wanneer ze naar beneden mag en ik denk dus dat ze steeds op de klok ligt te kijken of het al tijd is

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier vaak van 9 uur of later.. en om 5-6 uur alweer fris en fruitg.
    Maar ze gaat gewoon rond half 8 naar boven hoor :)

6. Saskia78

Is ze dan niet gewoon continu afgeleid op school?
    Er gebeurd zo veel.... van de juf die les geeft tot de klasgenootjes die wel of niet opletten en wat er buiten ebeurd.
    En dan heb ik het nog niet over hoeveel verschillende geluiden de aandacht trekken in een klaslokaal.

Dochterlief kreeg er zelfs hoofdpijn van.
    Sinds die tijd werkt ze regelmatig met een koptelefoon op.
    Dat scheelt hoofdpijn en dr werk gaat ook beter.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ze zo druk is overdag en ook zo druk in haar hoofdje dan is het lastig om 's avonds af te nokken en te ontspannen. Mn zoon is precies zo en ben blij als hij idd slaapt van 21-6:15... we weten sinds kort dat hij adhd heeft, dus dat verklaart misschien een boel. Ik probeer zelf al zo min mogelijk prikkels voor de nacht (tv, iPad, wild stoeien en spelen) en melatonine af en toe.

8. Saskia78

En accepteren dat in slaap vallen niet werkt met een aan/uit-knopje.

Hier helpt een goed boek goed... maar dat is met 5 jaar misschien nog lastig.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoon heeft altijd maar weinig uurtjes geslapen. Hij is nu net 7. Gaat met schooldagen rond half 8 naar bed. Vaak hoor ik hem dan nog even spelen maar rond half 9 slaapt hij wel ( soms 9 uur) uiterlijk 7 uur is hij op mijn kamer om mijn te roepen. Hij slaapt dus zo'n 10 uurtjes. Vest veel want voorheen was hij al rond 6 uur wakker.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zoon ligt om 20.30 in bed en dan lezen we meestal nog 20 min. Dus hij slaapt dan rond 20.50. Hij staat automatisch altijd op om 6.50.
    School begint om 8.00. Iedereen moet tussen 7.45 en 7.50 in het lokaal zijn.

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Die heeft ze inderdaad ook en scheelt wel.
    ze is super gemotiveerd begonnen aan groep 5 deze week (ze kon er zelfs niet van slapen :cool: ) Dus de wil en de lol is er.
    Gaan nu proberen meer structuur aan te brengen. wanneer huiswerk en wanneer speeltijd/ relax tijd.
    Ook een agenda voor dr gekocht in de hoop dat ze dan ziet wanneer iets is en dat ze niets kan vergeten. geeft hopelijk rust.

12. Saskia78

Je hebt ook speciale agenda's die minder afleiden...
    met blokken in kleurtjes geloof ik.
    Ben even de naam kwijt :/

Deel Deze Pagina