Wij hebben het vermoeden dat er iets is met onze oudste dochter en willen daar hulp voor hebben. Niet om een stempel te halen maar wel hoe we het beste met haar om kunnen gaan. moet ik daarvoor info inwinnen bij het consultatie bureau? of kan ik zelf gelijk een instantie inschakelen?
Je kan naar het consultatiebureau gaan, maar ook naar de huisarts of naar bureau jeugdzorg ( zij kunnen een indicatie schrijven voor eventuele hulp)
Integrale vroeghulp van stichting MEE. Geen verwijzing nodig en is kosteloos. Kun je gewoon bellen en een afspraak maken.
Vaak heb je een doorverwijzing nodig. Die zou ik vragen bij je ha. Een doorverwijzing van het cb wordt niet door alle zorgverzekeraars geaccepteerd.
Ik zou ook bij Ouder Kind centra om Vroeghulp vragen, vandaar uit doen ze gedegen onderzoek of het idd in het kind zit, of wellicht iets icm thuis, structuur of iets dergelijks. Daarna kun je indien nodig ofwel naar huisarts ofwel naar bureau jeugdzorg. Al weet ik (heb bij bjz toegang gewerkt) dat je ivm wachtlijsten toch sneller (waarom weet ik nog steeds niet) aan de beurt bent via de huisarts! Succes, en heel goed om aan de bel te trekken!