Hoeveel uur slaapt jullie baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik ben eens benieuwd hoeveel uur, jullie baby gemiddeld slaapt op een dag. En hoe oud jullie baby is.

De mijne thuis namelijk maar ongeveer 11 uur op een dag en hij is nog geen 6 weken.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gemiddeld 10 uur 's nachts en 3 uur overdag. Zij is 5 maanden oud.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik houd nog steeds alles bij mbt slapen en eten (hoezo controlfreak ;) )

Lucas slaapt nu gemiddeld 14-16 uur per dag. Overdag meestal 3-4 uurtjes en de rest van de uren in de avond en nacht. Lucas is nu 11 weken oud.

We zijn elkaar in andere topics al tegengekomen, hoeveel sliep Joris in het ziekenhuis? Lucas sliep namelijk voor de ziekenhuisopname ook maar 10-12 uur per dag (dat is wel weinig), hij was toen 5 weken oud. Daarna is hij beter gaan slapen....Wij hebben Lucas overigens in een puckababy liggen omdat hij onrustig is met zijn handjes..

4. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    #4 Mamatss, 1 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
    12 á 14 uur. Ongeveer 11 uur in de nacht, ongeveer 3 overdag.

5. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    En als Lucas niet slaapt overdag, ligt hij dan wel tevreden in bed of in de box?

In het ziekenhuis zeiden ze dat Joris goed sliep tussen de voedingen door en zich max 2x melde voor zijn speen en dan verder sliep. Nou hier heeft hij sinds gisterenmiddag max 8 uur geslapen en hij meldt zich na elke voeding wel 15x.

En hij blijft poepen, elke voeding poept hij, tussen de voedingen door poept hij. Niet normaal. Ik heb het ziekenhuis al gebeld, ik wordt teruggebeld. Maar bah ik wil dit niet

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je wilt geen wakkere baby? Of is hij huilerig?

7. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    hij huilt constant

8. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Gemiddeld 11 uur snachts achter elkaar door. Overdag 3 a 4 slaapjes van ongeveer een uurtje per keer. Per dag dus tussen de 14 en 15 uur.

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Dat vele poepen is normaal met 6 weken, mijn dochter sliep met 6 weken schrik niet... maar 7 uur de rest huilde ze of het waren hazeslaapjes van max 10/15 min. Ze heeft een verb. Reflux en nu ze medicatie heeft slaapt ze 12 uur per dag 8 uur s nachts 4 uur overdag, nu huild ze. Vooral nog tussen 4 en 9 s avonds. Ze ligt nu pas zinds 2 weken tevreden wakker.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Het wisselt heel veel maar gemiddeld denk ik dat hij 17 uur slaapt. Hij heeft ook wel eens dagen dat hij de hele tijd wakker ligt in bed of een beetje hazenslaapjes doet maar hij is dan gewoon vrolijk en huilt niet. vaak denk ik 'yes we hebben een ritme' maar dat is dan een weekje en dan gooit hij het weer om,haha! Mijn oudste sliep tot ongeveer 6 weken weinig en toen zijn we gaan inbakeren en toen sliep hij ineens enorm veel.

11. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    met 6 weken weet ik niet meer maar nu (niet schrikken) slaapt ze zo'n 15 tot 16 uur per dag... 12 uur snachts en 3 slaapjes van iets meer dan een uur... soms is het wat minder maar meestal niet veel... ik heb een enorme slaapkop haha

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ons zoontje wordt bijna 3 maanden en slaapt ' s nachts zo'n 7 a 8uur achter elkaar!
    Hij gaat rond half9/9uur naar bed en wordt dan rond 5uur wakker, dan krijgt hij de fles en slaapt dan nog tot 8uur! Overdag slaapt hij gemiddeld 5uur!
    Al met al zo'n 16 uur!

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Gemiddeld zo'n 14,5 uur per dag, ongeveer 11 uur 's-nachts, en 3,5 uur overdag. 1 x een langer slaapje en 2 kortere wanneer welke is nogal varierend hoe het wil lukken met slapen, hij kan zijn slaap niet altijd pakken vooral niet met het afbouwen van het inbakeren (wat dus nog steeds niet helemaal gelukt is, nu armen in de slaapzak)

Voor het inbakeren etc. was dat tussen dat hij 3 tot 10 weken oud was "maar" 11 uur, en dat was voor onze kleine echt te weinig, was ook erg huilerig de hele dag.

Vandaag wil het overigens niet zo lukken met slapen...

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ongeveer 10 a 11 uur 's nachts en gemiddeld een uurtje of 2 overdag.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oooh die van mij slaapt echt veeeeeeeel zeg!

Eerste maand amper, verborgen reflux. Maar sinds de medicatie helemaal om, tot een half jaar kon hij max. een uur wakker blijven, drie uur tussen de voedingen steeds dus dat was veel slaap!

Nu is hij ongeveer twee uur wakker en slaapt dan een a twee uur. Nog drie slaapjes! Zal het voor je opschrijven maar is niet precies want het wisselt nog wel eens!

Snachts van ongeveer 19.00 uur tot 07.15 uur
    ochtend van 09.00 uur tot 10.30 uur(of langer)
    tussen de middag van 12.30 uur tot 13.30 uur(of langer)
    smiddags van 15.30 tot 17.00 uur(of langer)

Dat is dus ongeveer 17 uur!

Maar hij is snachts wel een aantal keer wakker voor zijn speentje. Wakkerhouden doen we niet dan spookt hij de halve nacht!

16. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Als Lucas wakker is, is hij nu tegenwoordig tevreden. Hij lacht nu veel en kan zichzelf goed vermaken. Maar dit was echt wel anders. We kunnen pas sinds een weekje of 2 echt genieten. Daarvoor was het ook vaak huilen.

In het ziekenhuis hebben ze Lucas ook veel laten huilen volgens mij, want hij was soms helemaal schor. Ik snap wel dat ze niet bij ieder piepje naar hem toe gaan, omdat er ook nog andere baby's waren en ze die allemaal ook de fles moesten geven...
    Maar Lucas sliep tussen de voedingen in daar heel veel. Hij was echt oververmoeid toen hij opgenomen werd. Als hij daar wakker werd, kreeg hij een flesje...en binnen een half uur werd hij weer in bed gelegd, ze liepen nog wel even met hem rond, maar spelen of zo, daar was geen tijd voor....

wat het poepen betreft...toen Lucas overstapte van BV naar FV is had hij in het begin 6 dagen geen poepluier. Toen ineens 3 per dag die natuurlijk heel anders van inhoud waren. Wat een verschil zeg, BV-poep of FV-poep, ik wist niet wat ik zag!
    Nu is hij gewend aan de Pepti en de nutriton die ik gebruik, en heeft ongeveer 1-2 poepluiers per dag. Soms ook wel aan de dunne kant, maar dat schijnt door de Nutriton te komen...

17. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Uhm, 's nachts van 22.00 tot 8.30 ongeveer.. dat is 10,5 uur..
    Overdag na elke voeding een uur ongeveer.. komt er 4 uur bij.
    14,5 uur bij elkaar dus meestal:)
    Heb geen klagen;)
    Ze is op een paar dagen na 4 maanden oud..

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lieze is 4mnd en slaapt heel veel 18-20u per dag.
    Tussendoor is ze heel erg alert, je ziet haar alles in zich opnemen

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze dochter is 7,5 maand, slaapt 's nachts zonder een kik van 20 tot 7, dus 11 uur. Overdag totaal 2 a 3 uur ongeveer, inmiddels nog maar 2 slaapjes.

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    20 uur op een dag, ze is 6 mnd

Deel Deze Pagina