iris heeft een schimmelinfectie van onder en daar hebben we een zalfje voor gekregen tussen door doe ik er nu talkpoeder op .. maar nu steeds als ze moet plassen of poepen krijst ze het uit want dan loop het dus langs de ontsteking is daar nog wat aan te doen vind het zo zielig ? heb er veel in blote kont lopen nu en verschoon haar ook als ik merk dat ze heeft geplast op gepoept groeten yvonne
Ik had van de huisarts 2 zalfjes gekregen. De ene was tegen de schimmelinfectie die moesten we eerst smeren en daarna een ander zalfje om de boel te beschermen tegen het branderige gevoel. Het is een soort zinkzalf maar dan wat dunner. Ik weet niet hoe het heet, op het potje staan alleen de ingerediënten. De zalf zorgt er ook voor dat de schimmeldodende zalf niet meteen in de luier trekt.
evy heeft dat ook momenteel.. heb zo'n zalfje wat ik 2x per dag moet smeren en tussendoor verschoon ik haar vaker en dan was ik haar billetjes met lauw water,dat dep ik droog en doe er daarna sudocreme op. Ze huilt niiet meer als ze moet plassen en heb het idee dat ze er weinig last van heeft (al zie je nog wel de rode plek)