drinkt ze te veel?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by pinguin72, Oct 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mijn dochter is inmiddels ruim 10 maand.
    Naast haar 2 fles Nutrilon AR (waarvan 1 met bambix) drinkt ze nog zo'n 600 cc a 1 liter diksap op een dag.
    Zodra ze d'r beker ziet wil ze drinken!
    Afgelopen weken kwam het erg goed uit omdat ze ziek was en helemaal niet wilde eten, maar ik vraag me nu af of het niet veel te veel is?
    Ze drinkt trouwens alleen maar diksap, thee of water lijkt ze niet lekker te vinden.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

zolang het drinken er niet oor zorgt dat je kindje minder eet, is het geen probleem hoor. De diksap kun je eventueel extra aanlengen met water.

Groeten Eveline

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Hoi Eveline,

Dank je wel voor je antwoord. Ze krijgt de diksap dun aangelengd hoor.
    Vind het anders een beetje te veel van suiker enzo.

Tot voor kort had ze geen moeite met haar eten en flessen melk, maar sinds een dag of 4 weigert ze d'r avondfles.
    Nu speel ik met het idee haar deze dan bij haar boterham aan te bieden.
    Maar vraag me ook af hoeveel cc ze nu op een dag moet binnenkrijgen.(bijna 10,5 maand)
    Ze krijgt ook nog zo'n 100 a 200 cc yoghurt met fruit dus vraag me af of die extra fles echt nodig is.

Alvast bedankt!

oh ja misschien handig te weten. Ze weegt ruim 9 kilo bij73 cm.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

De meeste kindjes krijgen tussen de 10 en 12 maanden vaak nog 500 ml opvolgmelk per dag. Daarin zitten ook alle vitamines en mineralen die je kindje per dag nodig heeft.

Groeten Eveline

Share This Page