Ik ben op het moment aan het overstappen van bv naar flesvoeding. Ik geef Tess nu 6 voedingen per dag, waarvan 2 flesjes. Dit zullen dus uiteindelijk 6 flesjes per dag worden. Ik geef haar nu nutrilon. Ze krijgt dan 135 ml per flesje (120 water en 4 scheppen), maar die hoeveelheid is volgens de verpakking gebaseerd op 5 voedingen per dag. Hoe pas ik nu die hoeveelheid aan als ik er 6 voedingen van maak? Mag ik dan gewoon 135 ml blijven geven, of moet ik dat ook verminderen? Ik kom er ook niet helemaal uit met de verhoudingen als ik de hoeveelheid aanpas (hoeveel water en schepjes).
De hoeveelheid voeding is afhankelijk van het gewicht van je kindje. Je mag 150 cc voeding per kg lichaamsgewicht geven per 24 uur, en dat verdelen over het aantal flesjes. Bijv: je kindje weegt 4 kg. Dat is dan 4 x 150 is 600 cc per 24 uur. Geef je 6 flesjes, dan mag hij/zij 100cc per flesje. Geef je 5 flesjes, dan 120 cc per flesje. 120cc is 120 water, 4 schepjes. Je komt dan uit op 135 cc. Je gooit dan 15 cc weg. Mijn dochter weegt nu 4,5 kilo en mag 675 cc voeding hebben (geloof een max van 750cc volgens het consultatiebureau) Ze krijgt 5 flesjes van 135 cc. Groetjes Sara
Onze krummel heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen en daar gaan ze inderdaad uit van het gewicht. Per kilo minimaal 150 ml per dag en maximaal 180 ml. Hier gingen we trouwens toen ze ongeveer vijf weken was van 7 flessen van 90 + 3 schepjes naar 5 flessen van 120 + 4 schepjes. Doordat er meer in de fles ging, kwam er meer tijd tussen de voedingen te zitten en ineens sliep ze ook 's nachts door! Ze heeft dus nooit 6 flessen gehad Ons meisje geeft heel goed aan wat ze nodig heeft. Als ze genoeg heeft, stopt ze er gewoon mee. Ik denk dat de meeste baby's dat doen? Ik denk dat je gewoon moet proberen, dan kom je er vanzelf achter hoeveel je kindje nodig heeft. succes ermee!