Ervaringen clusterkolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dippertje, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hallo,

Heeft er iemand ervaring met clusterkolven? vanaf geboorte van Daan kolf ik, borstvoeding geven lukt niet. In het ziekenhuis al continue geholpen door LK en verpleegsters daarna in kraamweek ook geprobeerd maar het wil niet. We wordne er beide onrustig van en daar worden we niet blij van. Hij krijgt nu half borstvoeding(gekolft dus) en half kunstvoeding omdat ik niet genoeg borstvoeding aanmaak.

Is er een goede clusterkolf manier? En werkt dit ook? Wil zo graag volledig BV geven of een voorraadje kunnen invriezen zodat hij langer half/half kan krijgen.
    Ik kolf nu om de 2,5 uur ongeveer en in de nacht zit er max. 5 uur tussen. Zo kom ik nog een beetje aan mn slaap.

Iemand tips?

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb ook een aantal maanden fulltime gekolfd. Via deze site Clusterkolven/Power Pumping | Moedermelk Netwerk
    kun je verschillende manieren van clusterkolven bekijken. Ik paste bij een dip meestal nr 3 toe. Lekker een avondje op de bank voor de tv
    En kolven maar. Werkte bij mijn goed. Afhankelijk van je productie moet je dat een aantal avonden achter elkaar doen.
    Ik ben ondanks dat mijn dochter niet goed aanhapte haar wel blijven aanleggen, 1 keer per dag ongeveer. In het begin ging het nog steeds voor geen meter maar met een week of 8 à 10 lukte het ineens beter. Ik kon haar steeds vaker een volledige voeding geven uit de borst en inmiddels drinkt ze alles live bij me. Dus ondanks dat je kindje nu niet goed kan drinken uit de borst betekent niet dat dat een gepasseerd station is. Als je wilt kun je het blijven proberen. Ik had nooit gedacht dat het zou lukken hoor. Mijn insteek was 'als troost en voor de gezelligheid'. Maar dat werd dus heel wat meer!

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat is je opbrengst per dag ongeveer trouwens??

4. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Gister 440cc

Aanleggen heeft geen zin, ik word er zelf kriegel van, hij word er boos van eind van het liedje brult hij alles bij elkaar ik ben half hyper en er is niks gedronken. Daar begin ik voorlopig niet meer aan. En ik vind het geen probleem dat hij uit een flesje drinkt ik heb ook niks tegen kolven ik zou alleen graag wat meer willen kolven. :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb de eerste tien weken moeten kolven, maar heb het wel steeds gecombineerd met aanleggen. En na 10 weken kon ze het. Is toch echt stukken relaxter hoor. Maar je moet zelf wel eerst relaxed zijn, je spanning draag je over op je kind.

Voor kolven ook: als je relaxed bent schiet de melk sneller toe en maak je ook meer.

6. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Tijdens kolven ben ik relaxed, vind het ook geen probleem. Eerste paar dagen kwam er zo goed als niks nu zie ik in elk geval resultaat dus dat maakt het ook een stuk 'leuker' om te doen.

Maar die clusterschema's op die site had ik inderdaad ook gevonden. Over 2 dagen maar eens proberen. Ben dan weer alleen thuis dus gaat alles wat meer op mijn tempo en dan kan ik er de tijd voor nemen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En verwen jezelf een beetje!

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Heb je eigenlijk wel een dubbelzijdige elektrische kolf? Mocht dat niet zo zijn dan zou ik daar echt voor gaan als je je opbrengst wilt vergroten.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Om het op gang te brengen, raad ik je aan een kolf te huren. Zo'n dubbelzijdige Medela Symphony waarvoor je je eigen kolfsetje moet aanschaffen. Te huur via thuiszorg of kraamzorg.
    Geen enkele andere kolf is zó krachtig en fijn in gebruik.

En nee, ik heb geen aandelen, maar het zegt mij erg veel dat ziekenhuizen en andere instellingen allemaal dit apparaat hebben voor professioneel gebruik.

Ik hoop dat je het goed op gang krijgt. 440cc vind ik trouwens heel netjes in een etmaal, dat deed ik je op die termijn echt niet na (heb een paar dagen gekolfd toen m'n zoon net geboren was).

10. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik heb die Medela Symphony inderdaad gehuurd vanuit het ziekenhuis, die wil ik tot einde deze maand gebruiken en dna overstappen op mn Avent elektrische kolf. Deze heb ik tussendoor wel eens gebruikt en met de handkolf als zowel de elektrische als de Medela haal ik er bijna net zo veel uit.

Had het liefst een Medela gekocht maar 350 euro ging me echt te ver. En die andere raden ze af om vaker dan een x aantal keer per week te gebruiken :s heel bizar.

Deel Deze Pagina