Hoeveel uur werk jij in een betaalde baan?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 28 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur doe jij betaald werk in de week

1. < 16 uur

32 stem(men)
    9,6%
  2. 16-23 uur

57 stem(men)
    17,1%
  3. 24-31 uur

133 stem(men)
    39,8%
  4. 32 -35 uur

64 stem(men)
    19,2%
  5. 36 uur en hoger

48 stem(men)
    14,4%
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    24 uur; 16 uur op twee dagen op locatie (komt per dag 4 uur reistijd bij) en 8 uur thuis (die verspreid ik meestal over meerdere dagen en dat worden er vaak wel meer dan 8 ;)). Man werkt fulltime, grotendeels thuis.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    20 uur, waarvan 4 thuis en dat bevalt me prima. Verder doe ik ook nog een paar uurtjes vrijwilligerswerk in de kringloop, dus ik vind het wel prima zo.

3. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.868
    3.038
    113
    Ik werk 0 uur, heb altijd 38 uur gewerkt. Tot het niet meer ging. Nu dus thuis, wat echt niet mijn keuze was. Maar wat niet gaat/gaat niet.

Voordeel is dat ik altijd thuis ben voor de jongens. Wat het met een kind met een beperking wel stukken makkelijker maakt

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Op papier 32 uur, maar door diensten is dat vaak weer meer. Of als er spoed dingen zijn op een gewone dag. M’n vriend werkt 40 uur maar heeft wel op de woensdag zo z’n dag geregeld dat hij ‘s middags er is voor de kinderen.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

27 uur, waarvan meestal maar 8 op kantoor en de rest thuis. Heel soms ga ik nog een extra dag(deel) naar kantoor.
    Tot vorig jaar werkte ik maar 19 uur in de week, ik vind 27 uur wel fijner omdat ik dan (logischerwijs) meer gedaan krijg en meer mee krijg van wat er speelt. Maar meer zou voor mij echt niet hoeven. Ik heb nu al nauwelijks vrije tijd over.

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik werk de ene week 16 uur en de andere week 24 uur.
    Mijn man werkt de ene week 36 uur (4x9)en de andere week 45 uur (5x9), regelmatig wel wat meer dan dat.
    Onze dochter gaat nu alleen 2 ochtenden in de week naar de VSO en is 's middags zo'n 2 uurtjes alleen thuis na school totdat ik thuis kom. Dit gaat erg goed.
    Ik zou niet meer willen/kunnen werken. Dit is voor mij echt de max. Gelukkig hoef ik ook niet meer te werken.

7. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.403
    1.325
    113
    Vrouw
    Ik werk 28u/week meer dan genoeg om te combineren met mijn gezin in huishouden.
    Mijn man werkt voltijds.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.634
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt ft, hij kan niet minder in zijn functie. Daarnaast doe ik bijna alles in het huishouden + afspraken voor de kinderen. Dusja voor mij klinkt het wel eerlijk dat ik 'maar' 3 dagen werk :oops::p

YaelStone en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Maar waarom is dat eerlijker dan? Jij hebt toch ook de mantelzorg voor je vader erbij?

En wat betreft dat laatste, als er meer tijdsdruk op dergelijke opdrachten zit, zal het ongetwijfeld vaker voorkomen dat je over moet werken (is tenminste mijn ervaring), hou je dan naast huishoude /mantelzorg/kinderen nog tijd voor jezelf over?

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb van alles gewerkt. 40 Uur, 24, 16, 3 jaar thuis geweest en nu werk ik weer 24 uur waarvan de helft thuis. Kantoor zit 2 straten verderop wat echt ideaal is want ik wil nooit meer een uur reistijd zoals ik daarvoor had.

Thuiswerken betekent overigens niet dat ik tijd heb om de was oid te doen. Ik heb het gewoon heel erg druk. Het id wel handig bij studiedagen van de jongste. Maar ook alleen omdat ik van haar geen "last" heb. Die vermaakt zich prima. Anders zou het ook niet kunnen.

Man werkt 40 uur.

11. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.313
    1.405
    113
    Vrouw
    Klopt, ik kan ook geen kinderen thuis hebben als ik thuis werk want ik zit vaak end-to-end vol en lunch alsnog achter mijn computer :eek: Maar ik gooi er inderdaad wel soms een was doorheen en als ik om 17.00 stop heb ik geen reistijd en kan ik even in een half uur relaxed alles voorbereiden voor mijn man met de kinderen thuis komt vanuit de bso. Of ik kan wel een Kwartiergesprek plannen op een thuiswerkdag en heb dan ook geen reistijd. Die uren maak ik toch wel. Ik merk wel echt verschil als ik helemaal hyper van alle gesprekken uit kantoor geracet kom, door naar de opvang en naar huis racen en gelijk shift 2 van de gezinsavondspits in dat mij dat meer stress geeft dan de dagen die ik thuis werk. Terwijl ik misschien zelfs nog wel meer werk verzet is mijn hoofd dan toch rustiger :roflmao:

12. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Op papier 32 uur, vaak nog wat meer. Als ik een partner had zou ik wel wat minder willen werken maar helaas niet die keuze. Vind 32 uur + hele huishouden, dochter, afspraken, koken etc best pittig als je er alleen voor staat.

13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    Ik werk 24u in 4 dagen en man 32u in 4 dagen. Zou niet meer willen werken dan dit, naast taxi spelen en hond en huishouden heb ik dan ook overdag nog af en toe een half uurtje even rust. En daar wordt ik een betere moeder van.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.997
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Helaas ze kunnen me wel dwingen. Mijn contract is 32 uur, maar via een regeling kan ik uren kopen en minder werken. Maar die regeling gaat stoppen. Dus ze gaan me gewoon aan mijn contract houden. De enige optie is een andere baan zoeken ben ik bang.

De mantelzorg kost minder tijd en energie nu mijn vader in een verpleeghuis zit. Ik haal wekelijks wat boodschappen voor hem, doe z’n administratie, voer daar afentoe een gesprek met een arts/verzorger. Het is veel minder heftig dan het ooit was in elk geval. Ik doe mijn vader, mijn man doet het meeste van de sport van de kinderen. Dat streept ongeveer tegen elkaar weg.

15. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Ik werk 36 uur, 4x9. Waarvan 2 dagen thuis en 2 dagen op kantoor. Mijn vriend exact hetzelfde. Zo zijn we allebei 1 dag in de week thuis voor ons zoontje en gaat hij daarnaast 3 dagen naar de opvang.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    Heb je nog ouderschapsverlof uren? Die kan je wellicht nog inzetten. Ik heb een contract van 40 uur en neem 8 uur ouderschapsverlof op.

Denk je dat ze het echt zo hard gaan spelen dat je dan een nieuwe baan moet zoeken in deze schaarste binnen de arbeidsmarkt? Ik zou eerst proberen in gesprek te gaan, als ze dat niet willen kan je 32 uur proberen (en wellicht meer thuis werken, dat geeft mij heel veel rust). Als dat je niet bevalt kan je altijd nog verder zoeken.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.997
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Ouderschapsverlof is helaas tot op de laatste druppel uitgeknepen. Ik mag ook maar 1 dag in de week thuiswerken, daar zit ook echt geen rek in verder. Ik kan het slecht inschatten. Ze willen geen kleinere contracten dan 32 en als er 1 uitzondering wordt gemaakt dan wil iedereen een uitzondering worden natuurlijk…

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zou eerst uitrekenen wat het financieel doet. Ga je wel erop vooruit?
    Is die 4 uur bijv dmv thuis te werken te realiseren?
    Is het een halve dag extra? Of elke dag een uurtje extra?
    En vooral voel je absoluut niet verplicht om die 4 uur extra te werken! Omdat de werkgever dat wilt.

19. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.584
    3.915
    113
    Vrouw
    Ik heb een contract van 40u maar werk al even niet momenteel.
    Zowel bij mij als bij man is er geen enkele collega met kinderen die voltijds is blijven werken zodra er kinderen waren, en meestal hoe meer kinderen hoe minder uren. Zitten beide in de zorg met shiften. Dus als er kinderen komen en ik kan ooit weer werken denk ik dat we beide niet meer full-time zouden doen anders is het volgens mij praktisch gewoon niet te regelen qua opvang.

20. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Fulltime overheid, dus 36 uur. Mijn man werkt fulltime+ 32 uur bij een ict bedrijf en dan nog een aantal uren per week freelance. Oudste kinderen gaan momenteel drie dagen naar de bso en de jongste vier dagen naar de opvang.

Binnenkort gaan de oudsten twee dagen naar de bso en een middag op zwemles. Af en toe vind ik het lastig om dit soort dingen in te passen in onze werkschema’s, maar ik heb het geluk dat ik veel van mijn werk vrij in kan delen en ook tijdens zwemles gewoon door kan werken als het nodig is. Deze vrijheid zorgt er ook voor dat ik zoveel uren kan werken, dus daar ben ik heel blij mee!

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina