Als onze kleine er is ga ik 24 uur werken drie volle dagen. Dan gaat hij twee dagen naar oma ( mijn moeder.) En een dag naar tante van mijn vriend. Hoe dat gaat worden weet ik niet maar ik heb alle vertrouwen in die mensen en ik weet ook dat ze zich aan mijn opvoeden zouden aanpassen dus geen belachelijke verwennerij.. want dan snap ik dat hij liever ergens anders als.thuis zou zijn hihj.
Ik werk gemiddeld zo'n 12 uur per week, maar alleen in de avonduren dus mijn dochter is altijd bij mij. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar ze is ook heel aanhankelijk naar mij toe, veel minder met haar papa. Waar ze trouwens ook een hele goede band mee heeft hoor, maar meestal is het toch "mama doen!".
ik ben net per begin van deze maand van 3dg[24uur] werken naar 2dg gegaan[16uur]. wij hebben 2 zoontjes 1 van 4jr en 1 van 1,5jr. toen de oudste nog alleen was vond ik 3dg werken wel fijn. ik werkt toen die tijd op di, woe en zat.en regelmatig vrij-avond. nou zat ik toen een beetje met die zaterdagen in mijn maag. ik miste zoveel, ik was vrij wanneer iedereen werkte en werkte wanneer iedereen vrij was... heb toen ik zwanger was van de jongste een andere baan gezocht. had ook weer zin om te leren en was eigenlijk beetje uitgeleerd in mijn oude baan. een tijd daar ook 3dg gewerkt, di, woe en vij. maar ik vond het best pittig, daarbij komt ook dat ik een reistijd van 1uur per dag had. en nu sinds kort dus 2dg in de week, heerlijk, meer tijd voor de jongens en er blijft nu zelfs wat tijd voor mij over! en doordat ik nu in mijn woonplaats werk, geen 2e auto meer nodig, geen reistijd en geen kdv/bso. en netto hetzelfde overhouden!! [oma past 1dag op en mijn man is 1dag vrij] ik denk dat het zeker van belang is, zeker nu de kinderen jong zijn om er veel van te genieten en er voor ze te zijn. later als ze beide op school zitten kunnen we altijd nog zien of ik wat meer ga werken maar voorlopig, vind ik het heerlijk zo. toch mijn 'eigen' ding [werken] en tijd voor de kids en voor mezelf. het is nu in evenwicht!
Ik werk normaal 3 dagen in de week, vaste dagen. En ik vond mijn band altijd prima, hoewel ze wel met periodes een beetje naar papa trok (thuisblijf papa). Nu ik eenmaal met zwangerschapsverlof ben, nu 4 weken, merk ik dat de band veel sterker is geworden. Met allebei de kinderen. Dus ik denk toch echt dat het uitmaakt, ook al wil je dat als werkende moeder eigenlijk niet zien..... Ik vind trouwens persoonlijk 3 dagen in de week de max. Ondanks dat het krap is (financieel) en mn werk herhaaldelijk heeft gevraagd of ik meer wil werken. 24 uur is voor mij de max met kinderen. Dan gaat me man maar meer werken.....