Hoeveel uur werken jullie per week, of willen jullie gaan werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ly1, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik werkte voor mijn 1e zwangerschap 40 uur. Ben daarna terug gegaan naar 33 uur per week en ga nu na de geboorte van de 2e terug naar 29,5 uur per week. Bevalt me prima. Moet er wel bij zeggen dat ik 'maar' 20 uur (4x5 uur) de deur uit ben en de rest vanuit huis werk.

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb en contract van 32 uur maar heb 2 jaar lang 1 dag in de week ouderschapsverlof (1 jaar betaald en 1 jaar onbetaald), dus werk als sinds ik terug ben van verlof 24 uur. Ergens begin volgend jaar houdt dat op en ga ik proberen mijn contract te laten aanpassen naar 24. Ik vind het nl echt perfect! Goede combi!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik ben sinds vier weken weer aan het werk. Ik werk de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. Op contract ben ik terug gegaan van 40 naar 32 uur (4 dagen), en ik neem om de week op vrijdag ouderschapsverlof op, onbetaald. Ik werk dus gemiddeld 28 uur (24 om32). Tot nu toe bevalt het mij zo prima. Alleen de 3-daagse werkweek vind ik nog erg wennen, ik heb het gevoel dat de week om is voordat ik de helft van mijn werk heb kunnen doen. Moet denk ik nog erg wennen dat 40 uur niet in 24 uur past, dus vaker nee zeggen en beter prioriteren.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik werk 26 uur per week, daar zit studie bij in, maar heb nog wel flink wat thuis studie.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik ben na de gboorte van onze dochter teruggegaan van 40+ uren naar 36, 4 dagen op kantoor plus wat thuiswerken en bereikbaar zijn als ik niet op kantoor ben. Werkt prima, en mijn functie kan simpelweg niet in minder uren worden gedaan en vraagt ook gewoon aanwezigheid (ben leidinggevende van 30 man).
    Man werkt 4x9, dochter gaat 3 dagen naar het kdv en ze heeft het er super naar haar zin.
    Wij werken allebei wel heel redelijk dichtij huis, dat vind ik echt enorm schelen.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ga na de geboorte 24uur werken

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik werkte 36 uur en nu 27 uur (3x9 uur) en op de vrijdag ouderschapsverlof

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik werk 32 uur,
    Waarschijnlijk krijg ik in januari een nieuw contract ivm het gaan behalen van mijn diploma in december..

Ik moet het nog even goed laten uitrekenen hoeveel het ons per maand gaat schelen maar ik wil dan vanaf januari waarschijnlijk al naar 24 uur.
    Ik werk in een verpleegtehuis met zware somatische cliënten.

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb altijd 40 uur gewerkt. Toen ik een kindje kreeg ben ik 30-32 uur gaan werken. Toen de tweede kwam heb ik dat iets teruggebracht naar 28 uur. En nu ben ik op zoek naar een baan voor 24 uur. Vind het toch teveel en merk dat ze me teveel moeten missen.

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik werk nu 36 uur en wil straks 24 uur gaan werken... Als mijn contract verlengt wordt en ik iets in te brengen heb...

11. Username

Username Niet meer actief

Ik werk al een aantal jaren 24 uur, meer is niet mogelijk vanwege m'n gezondheid. Na de bevalling wil ik ook 24 uur blijven werken. Minder vind ik gewoon te weinig voor m'n functie. Dan ben ik amper nog op m'n werk en mis ik teveel.
    Edit: m'n man werkt 36 uur, 4x9, en is dus ook een dag thuis. De kleine gaat 2 dagen naar het KDV straks.

12. susy26

susy26 Niet meer actief

24 upw en man werkt 40 uur pw..kids bij oma's.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik werk 28 uur (de ene week 32 en de andere 24 uur) en wil na het verlof voorlopig 24 uur gaan werken d.m.v. verlof opnemen. Ik hoop dat tot september te kunnen doen. Daarna weer terug naar 28 uur.

Ik wil in de toekomst wel kijken of ik standaard naar 24 uur kan.

14. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik werk 28 uur en blijf ik ook werken

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik werk 26,5 uur (4 dagen, 2kdv /2bso) jinte gaat 1,5 dag mee
    Naar t kdv en 1,5 dag oma

16. giraf

giraf Niet meer actief

Ik werk 24 uur
    Man werkt 32 uur
    Kindjes gaan 2 dagen in de week naar de gastouder (=oma :))

17. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik werk in de gehandicaptenzorg. Ik werk nu 16 uur op contract, maar werk veel extra uren ong. 30 uur pw.

Als wij straks een kleine hebben (ben nog niet eens zwanger..) blijf ik 16 uur werken, hoe we het gaan doen met de opvang weten we nog niet precies. We hebben nu al uitgerekend dat we rondkomen als ik 16 uur werk.

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je mag 1 vaste aanvraag doen per week, dacht ik. Tenminste in onze cao (VV&T) geld dat, dat zal bij jouw ook wel zo zijn. Ik werk ook 16 uur, waarvan standaard altijd de donderdag een dagdienst. Die dag gaan de kinderen naar het kdv en BSO, de andere dag neemt mijn man voor zijn rekening. Ik werk meestal 1 weekend per maand, er blijven dan nog ongeveer 3 dagen over die mijn man dus opvangt. Bij ons kan dat omdat we een eigen bedrijf hebben en we daar dus flexibel in zijn.

Het enige wat lastig is, is invallen bij ziekte. Dat kan ik dus bijna nooit, omdat mijn man bij zo kort dag niet thuis kan blijven. Hij past zijn planning aan aan de mijne en vaak heeft hij al afspraken staan. Gelukkig hebben ze daar op mijn werk alle begrip voor. Vooral omdat dit een tijdelijke kwestie is, als ze straks allebei naar school gaan, ben ik daar ook weer wat flexibeler in, zolang ik maar om 15.30 weer aan school kan staan.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Met één kind werkte ik 32 uur (of meer, het was het type baan waarbij je ook 's avonds nog wel wat thuis kan doen - en waarin dat ook van je verwacht wordt). Na de geboorte van de tweede ben ik wat gaan minderen, in principe werk ik 24 uur, maar in sommige weken ook (veel) meer.
    Mijn vriend werkt zeer flexibel. Gemiddeld minstens fulltime, maar hij kan het helemaal zelf indelen. Dus als ik een week wat meer moet werken, zorgt hij dat hij die week wat meer thuis is.

Tot hun 4e jaar gingen de kinderen 4 dagen per week naar het kdv. En nu oudste naar school gaat, gaat hij 3 middagen naar de bso.

20. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb een eigen zaak en ga straks 3 dagen werken. Kleintje gaat 2 dagen naar mijn moeder en is 1 dag bij papa!

Deel Deze Pagina