Ik werk nu 40 uur. De bedoeling is 1 dag minder. Misschien niet mogelijk dus dan terug naar 3. Maandag + Dinsdag kdv. Woensdag mijn moeder. Donderdag schoonmoeder en ik de vrijdag. 19 December gesprek met de directie, ook over het contract.
Ik werk op het moment 40 uur, en dat blijf ik ook doen nadat de kleine er is. Mijn man gaat twee dagen minder werken, en de kleine gaat nog twee dagen naar ouders/schoonouders. De overgebleven dag vang ik zelf op door thuis te gaan werken. Ben erg benieuwd hoe het gaat werken
Ik werk nu full-time. Ik heb vandaag een gesprek gehad met de adjunct bij mij op school die gaat over de planning. Ik heb gisteren de financiën met mijn man doorgerekend en we hebben besloten dat ik straks na m'n verlof 2 dagen ga werken. Zaaaaaaalig vooruitzicht!! Ik moet in totaal nog 8,5 dagen werken tot mijn verlof, daarna heb ik 20 weken verlof en daarna neem ik m'n ouderschapsverlof op. Betekent dat ik er in totaal 8 maanden tussenuit ga... Ohhhhhh heeeeeeerlijk, kan niet wachten!!
@IngeM: dat is een heerlijk vooruitzicht !!!! Ik heb nu nog 8 weken, dan ga ik 24 uur werken per week. Wel nachtdiensten in het weekend als manlief vrij is. Vind ik op zich niet erg.
Ik ga 7 januari weer aan de slag en heb er zo'n zin in! Nieuwe baan voor 32 uur. Zit dan al sinds juni thuis omdat mijn vorige werkgever mijn contract niet had verlengd (ivm mijn zwangerschap, maar dat heeft hij nooit zo uitgesproken natuurlijk). Ben er echt aan toe weer wat te gaan doen.. Ben er niet voor gemaakt om alleen maar met een baby thuis te zitten. Erg blij dat ik toch heb gemerkt dat er nog bedrijven zijn die je WEL aannemen als je zwanger bent!
Oke, ik ben in oktober weer begonnen met werken na mijn verlof, ik werk 20 uur in de week, in de gehandicaptenzorg. Dat houdt in 3 weken 2 nachten en 1 week 3 nachten. Wij hebben 2 zoontjes. Mijn nachten zijn do/vrij vrij/za en dus eens per drie weken za/zo, die dagen dat ik slaap is mijn man vrij. Super geregeld. En ik vind het echt niet leuk!! Terwijl ik altijd genoot van mijn werk. Maar ik ben zo graag bij mijn kinderen en kan ze moeilijk loslaten, ik zou het liefste nog 8 uur minder willen werken. Maar ook hier is de situatie er niet naar helaas.. Daarbij vind ik 2 kleine kinderen gewoon topsport, een fulltime baan, dag en nacht in de weer.
Ik werkte fulltime (min. 38 uur) tot zoonlief geboren werd. Toen werd 1 contract (na 3 jaar) niet verlengd. Mn andere contract was al vast. Nu komt dat neer op 18 uur per week werken. Dat verdeel ik in de ene week 2 en de andere week 2,5 dag. Manlief werkt daardoor fulltime. Ik zou graag minimaal 3 dagen werken, ook omdat je op je werk eigenlijk te weinig bent om alles mee te krijgen. En ik zou ook na kunnen denken over 4 dagen. Dan zou manlief minder kunnen werken. Zoon gaat 2 dagen naar de opvang. En heb afgelopen jaar veel gesolliciteerd en helaas nergens geworden dus toen besloten om voor een tweede te gaan en hopen dat als ze iets ouder zijn, dat de markt in mijn branche weer wat aantrekt.
Bij mijn eerste werkte ik fulltime en door de aard van mijn werk ook na de bevalling. Mijn man ging toen parttime werken en deed deels de opvang van onze zoon, de rest KDV. We werden er beide heel ongelukkig van , manlief echt niet gemaakt als huisvader en ik niet als carrieredier... Ik zag mijn zoontje alleen maar als hij moe en chagerijnig was en in/uit bed moest. Na een aantal maanden trok ik het echt niet meer en hebben wij de boel omgedraaid. Ik parttime (in een andere baan) en manlief weer fulltime. Voor ons werkte dat veel beter. Nu werk ik 20 uur in de week en zal dit ook na de bevalling blijven doen.
Ik werk nu 30 uur (4 dagen).. Zou straks graag terug willen naar 3 dagen, rond de 24 uur zit ik dan.. Alleen manlief is nog uren aan het opbouwen bij z'n baan dus die werkt nog maar 3 dagen in de week. Zolang dat zo is kan ik niet minderen, dat redden we financieel niet, dus ws. blijf ik de 1e tijd 4 dagen werken.. Gelukkig komen onze werkdagen niet echt overeen dus zouden we maar 2 dagen opvang nodig hebben. Voorlopig dus zo, maar hopelijk als man strx wat meer uren heeft kan ik een dagje extra eraf.. 2 dagen opvang zal wel blijven denk ik, maar dat vind ik ook wel genoeg.
Ik werk gemiddels 15 tot 20 uur in de week, moet zeggen dat dit ook wel genoeg is... Ik werk in de zorg (Heb nu 2 weken vakantie..) Maar moet zeggen dat het behoorlijk zwaar wordt.....
meer dan fulltime.. maar werk als zelfstandige en kan mijn eigen tijden indelen , heb daarom ook nog veel tijd samen met de kids ...
Ik werk fulltime en na de bevalling blijf ik fulltime werken. Mijn man werkt drie dagen. Ik kan wel makkelijk een dag thuis werken zodat ik de kids rustig en niet megavroeg op het kdv hoef achter te laten en weer op tijd kan ophalen. Voor mij zou het ideaal zijn om 4 dagen te werken en dit geldt ook voor mijn man, ieder een dag met de kindjes. Dat is nu niet mogelijk maar hopelijk in de toekomst wel weer. Het enige advies wat ik je kan geven is bedenken wat jij wil en dat matchen met wat kan (financieel en qua baan). groetjes, S