Ziekmelden na verlof nav hellp

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Foxter, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ga mij deze week ziekmelden bij het uwv, ik heb een redelijk heftige HELLP achter de rug en ben psychisch nog niet helemaal mezelf. Verre van eigenlijk.
    Weten jullie hoe dit in zn werk gaat, moet je ook naar een arts of vragen ze gegevens op? Want ik loop nu bij psychiater, gyn, en huisarts.

Ik wil gewoon een beetje weten wat me te wachten staat.

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je een werkgever hebt, meldt je je daar ziek agv je zwangerschap (HELPP) Je wg geeft dit door aan het UWV, die zullen je dan gaan oproepen voor een gesprek met hun verzekeringsarts. Deze moet vaststellen of je ziekmelding met je zwangerschap heeft te maken of helemaal niet. Is het volgens UWV zwangerschapsgerelateerd, dan ontvangt je werkgever een vergoeding (net als je WAZO). Vinden zij het niet zwangerschapsgerelateerd, dan moet je wg je ziekteperiode zelf gaan betalen.

Mbt gegevens: je zou bij een dergelijke oproep van het UWV je afsprakenkaartje en je medicatie mee kunnen nemen. Vind je het lastig uit te leggen wat er met je aan de hand is, dan kun je het UWV machtigen om contact met je behandelend arts/psycholoog/psychiater op te nemen.

Sterkte ermee! mn zusje zit in hetzelfde schuitje... zij is 13-12 bevallen met 34+5 ivm HELPP/zwangerschapsvergiftiging. Bij haar is het niet zozeer psychisch als wel lichamelijk, oa zware vermoedheid.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heel veel sterkte meid.....knuffel

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjulliewel.
    Ik heb ook last van erge vermoeidheid, maar ik heb ook nog erg last van huilbuien en erge concentratieproblemen. Nu alles een beetje goed gaat met mijn dochter ben ik ineens weer erg bezig met wat er allemaal gebeurd is in het ziekenhuis.
    Wel fijn als ze het met mijn artsen kunnen bespreken, want ik kan het moeilijk verwoorden..

Heel erg bedankt voor je reactie!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb nu nu ziek gemeld vanaf 29 maart in verband met een PND. Ze zouden binnen 48 uur terug bellen en dat is gelijk die dag nog gebeurd. Ze waren het er mee eens dat werken nog geen optie was voor me! Maar ik krijg nu een oproep binnen 4 weken ik wacht het maar af. Naar het gesprek neem ik mijn GTB beglijder mee want ik kan het niet goed verwoorden en ik jank om alles(zelfs toen ik me ziek melde) Ik heb geen werkgever meer dus vandaar dat het allemaal via de UWV loopt!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend voor je dat je je zo voelt.

Ik heb me naar mijn verlof ook ziek gemeld, mijn zoontjes zijn 12 weken te vroeg geboren en was echt niet in staat om te werken naar mijn verlof.

Ik moest bij de arboarts komen, goed gesprek gehad en ze begreep waarom ik het niet aan kon. We planden opnieuw een afspraak in, weet niet meer precies wanneer maar denk een week of 4 later. Wederom aangegeven dat ik het niet aan kon om te beginnen, daarna weer een afspraak gemaakt en toen besproken hoe we een plan konden maken om te zien hoe ik weer terug kon komen. Dat begon eigenlijk heel simpel met een aantal weken achter elkaar een bakje koffie drinken op het werk en even kletsen met collega's. Naar die paar weken een plan opgesteld voor een paar uurtjes per week en zo steeds meer opgebouwd. Ik merkte dat zowel ik als de arboarts het prettig vonden om een plan te hebben qua opbouw van uren. Zo weet je beide waar je aan toe bent. En je laat zien dat je wel wilt maar het gewoon niet kunt.

Ze hebben bij mij nooit gegevens opgevraagd bij de huisarts etc.

Nu moet ik zeggen dat ik een geweldige manager had. Het was zelfs een nieuwe manager, die in mijn verlof daar was komen werken. Man van 26 jaar. We konden elkaar totaal niet. Echter had hij alle begrip voor mij, zijn vrouw had namelijk een zware depressie gehad naar haar zwangerschap. Hij vond dat ik alle tijd moest nemen die goed voor mij was. Echt geweldig, dat gaf ook al zoveel rust in mijn hoofd.

Heel veel sterkte met alles, ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Neem je tijd voor alles, want als je dingen nu te snel doet kom je jezelf weer tegen over een tijdje.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, dus niet echt iets om me zorgen over te maken, door al het onbegrip van mijn omgeving (maar je hebt toch een gezond kind nu?) ben ik steeds bang dat ik tegenover zo'n arts moet bewijzen dat er wat mis is met me. Terwijl iedereen gelijk ziet dat het niet goed gaat, ze snappen alleen niet waarom niet.

Tis maar wat allemaal..

Bedankt voor jullie reacties, ik moet woensdag bellen, dat is de eerste dag na mijn verlof, ik ben benieuwd.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb me na mn verlof ziekgemeld vanwege PND. Nu was mijn werkgever een stuk minder begripvol maar vooruit. Ook ik heb diverse gesprekken gehad met arboarts, huisarts,bedrijfsarts en ook een aantal keer telefoninsch contact gehad met UWV. Ook al was het bij mij ook heel duidelijk dat het niet goed zat, ik had ook elke keer weer het gevoel dat ik moest bewijzen dat het echt zo was.... Was ook elke keer weer bang dat ik aan het werk moest gaan (en dat een wildvreemde dit dus ff zo kon beoordelen en bepalen)

Uiteindelijk 17maanden thuis gezeten met medicatie en psychologische hulp. Toen weer aan het werk gegaan, opbouwend. Echter was de situatie zo verslechtert op het werk dat ik heel gauw weer mn volledige uren ben gaan werken en achter een andere baan ben aan gegaan.

Hier hebben de verschillende instanties geloof ik nooit informatie uitgewisseld met elkaar....

Succes en sterkte! Zoalng jij je niet goed genoeg voelt om weer aan het werk te gaan moet je je ook niet laten pushen, dat deed ik namelijk wel en daardoor deed ik 3stappen achteruit ipv 1 stap vooruit! xx

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Allereerst wil ik je sterkte wensen. Ik heb zelf HELPP gehad alleen is mijn kindje niet te vroeg geboren.
    Ik zou alleen niet woensdag maar direct morgen je werkgever bellen. Zelf zou ik het niet prettig vinden te horen dat je niet zou komen op de dag dat je weer zou beginnen.

Deel Deze Pagina