hoeveel uur werken jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door Justins mama, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik werk 14 uur per week. Dat is verdeeld over het weekend, avonddiensten en dagdiensten.

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    24uren, 3 dagen, en mijn man werkt 36uur en heeft 1 x in de twee weken een vrije dag

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nee, klopt :D!

Ik ben salarisadministrateur en adviseur en zorg er dus voor dat onze klanten op tijd hun loonstroken in huis hebben om die te betalen aan hun personeel. Daarnaast ben ik druk met advieswerkzaamheden (ontslag, aanname, inrichten personeelsbeleid). Een drukke baan, maar wel een geweldig leuke!

@Minny, hier een bewuste keuze. Maar ik weet dat het niet als normaal gezien wordt dat de mamma zo veel werkt. In ons geval is mijn man gewoon fulltime huispappa. Sommigen noemen dan heel modern. Ik vraag me dan altijd af hoe ze gereageerd zouden hebben als mijn man fulltime gewerkt had en ik thuisblijfmamma was geweest. Waarschijnlijk waren we dan heel ouderwets geweest :D.

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik werk ook 24 uur over 3 dagen.
    Vervelende van mijn werk is dat ik elke zaterdag werk.
    Mijn man is de maandag en donderdag lang van huis. (is weg voordat de rest van het huis wakker wordt en komt thuis als de kleintjes alweer op bed liggen).
    Dus zien wij elkaar eigenlijk alleen op de woensdag middag en de zondagen (die 9 van de 10 keer al volgepland staan)

Ik zou het graag anders zien.
    Maar das meer omdat ik vaker als gezin bij elkaar wil zijn dan dat ik het zwaar vind oid.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik werk dus 2.5 dag en man 5. Maar heb altijd gezegd dat ik het heel fijn zou vinden als mijn man ook minder zou werken en ik iets meer. Niet omdat ik graag wil werken, maar omdat me dat goed lijkt voor papa en de kids. Helaas is het is zijn huidige functie niet zo makkelijk, dus laten we het even zo...

Gek is dat he dat als de mama fulltime thuisblijft het ouderwets is en als papa dat doet juist modern? Vreemde tijden!! Ik zou zelf nu de kids nog zo klein zijn niet meer dan 24 uur willen werken. Dan zou ik veel te veel missen van het snelle opgroeien. Misschien wanneer ze beide op school zitten (over 3 jaar), dat het dan anders is. Maar dan zou ik ook graag heel ander werk willen doen. Maar das weer een ander verhaal, hahahha

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom niet? We werken nu 32 uur allebei en houden nog genoeg geld over om leuke dingen te kunnen doen. Past precies! En uiteraard zijn we verzekerd voor als een van beide niet meer zou kunnen werken.

Maar de volgende keer als je zegt dat iets niet slim is, mag je het best onderbouwen hoor!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :D hahaha idd! Mijn man grapt ook altijd dat hij thuis gaat blijven bij onze 'acht dochters' (hij is nog heel wat van plan :$;)). Ik zou het wel moeilijk vinden om mijn thuisdag niet meer te hebben, maar oh, wat wou ik vaak meer dagen in mijn werkweek qua werk. Het is echt weinig, mijn taakomvang is echt niet minder dan van iemand met dezelfde baan die 40 uur werkt. Helaas is dat nu eenmaal een beetje deel van het vak hier.

8. Delia

Delia Actief lid

20 jun 2010
    140
    0
    0
    NULL
    zuid holland zuid
    ik werk onregelmatig, 24 uur per week verdeeld over dag, avond en weekenddiensten.
    Onze zoon gaat alleen op woensdag naar het KDV en verder is mijn man thuis als ik ben werken

:D precies goed zo !!

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Wij werken nu allebei 40 uur. Na de bevalling willen we allebei 36 uur gaan werken (4 uur ouderschapsverlof). We gaan het zo inregelen:
    Allebei 3 hele dagen werken en 2 x een ochtend. Kind gaan dan 4 ochtenden naar opvang en 1 dag p w past mijn moeder op.

10. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Bij ons kwam nummertje 2 verrassend snel dus toen het verlof van kind 1 voorbij was, gingen we gewoon verder met dat van kind 2... :cool: (mijn man kan 2 jaar per kind krijgen en ik 1, maar door zwangerschapsverlof en in te halen vakantie had ik natuurlijk ook langer dan 1 jaar)

11. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik werk via een uitzendbureau nu gemiddeld. 30 tot 40 uur in de week.

mijn vriend is afgekeurd dus de kleine hoeft niet naar de opvang

wil over een tijdje een dag minder gaan werken

12. mama aileentje

mama aileentje Actief lid

19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    ik werk nu ongeveer 15 uur per week, 5 dagen 3 uurtjes! bevalt me prima zo! zou niet meer willen

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik werk nu 36 uur .. ben van plan om straks 24 uur te werken verspreid over 4 dagen

14. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    36 uur in de week volgens mijn contract, maar ik werk er 40 per week, en krijg die 4 uur als tijd voor tijd. Lekker veel vrije dagen dus!

Straks wil ik graag 4 dagen gaan werken.

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik werk 40 uur verspreidt over 2 weken.
    De ene week op ma-do-za-zo en de week daarop alleen de do.
    Mijn man is het weekend en de maandag thuis, dus de kinderen gaan alleen op do naar het kdv.

Ik werk in de zorg en bof dus met deze 'vaste' dagen. Anders had ik een groot probleem gehad.

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik werk 24 uur. Maar vaak ook nog een uur of 5 in de week over en die krijg ik tijd voor tijd.

17. Ik werk niet..
    Ik compenseer dat papa doordeweeks altijd van huis is, ook de nachten.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Dan werk jij dus eigenlijk heel hard :p

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik werk ook 24 uur per week, 3 dagen van 8 uur.
    Onze dochter gaat vanaf deze maand, 2 dagen ipv 3 dagen naar het kdv en mijn man is 32 uur gaan werken.

24 uur per week vind ik goed te doen.

20. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ha dames, ik werk zelf ruim 50 uur per week maar wij hebben ook een eigen bedrijf. Ik wil straks wel een dag minder gaan werken, mij vriend gaat ook een dag minder werken, 2 dagen kinderdagverblijf verblijf en 1 dag naar oma..

Deel Deze Pagina