Oeh ja, vervelend is dat. Dat zijn ook de gevolgen van de hogere kosten natuurlijk. Wat schommelt die overheid toch met al zijn (non) voorzieningen. Ik ga vanaf volgende week 16 uur werken, wel boven het minimumloon. Haha, maar wat zeg ik. Ik ben nóg wel met de papa, maar dat staat op springen. Heb nu dus nog niet veel recht van spreken hier. (maar lees stiekem over van alles mee). Heb wel al berekend dat ik het dan nét niet red, dus misschien met allimentatie erbij wel...
Ik heb momenteel geen werk, maar zou wel weer graag gaan werken. Ik zit nu in een re-integratietraject. Mijn ideaal met drie kleintjes onder de 4 jaar zou toch 16 tot 20 uur zijn, maar dat is enkel mijn ideaalbeeld.
Mocht het nodig zijn, ga je het natuurlijk wel redden. Er zijn jou zoveel meiden voorgegaan . Stel je gaat op jezelf, dan zijn er nog veel aanvullingen hoor huurtoeslag, zorgtoeslag, (aanvullende) alleenstaande ouderkorting, inkomensafhankelijke combinatiekorting, hogere kinderopvangtoeslag, hoger kindgebondenbudget, kwijtschelding gemeentelijke belastingen enz... en met een beetje geluk kinderalimentatie welke niet belastbaar is, dus geen invloed heeft op alle andere regelingen. Zelfs met alleen 16 uur werken is het te redden, ik zeg niet dat het vetpot is, maar het is niet onmogelijk.
ik zou het met 16 uur werken niet redden hoor moet ik wel bijzeggen dat mijn vaste lasten best hoog zijn en al rond de 1200 /1250 zitten. ik heb nu tijdelijk geen werk (bezuinigingen) en ontvang nu dus 70% van mijn eerdere inkomen en red het nu allemaal net. met 50% (16 uur want werkte voorheen 32 uur) zou ik het niet meer redden vermoed ik hoor. bovendien wordt alles in 2012 ook nog eens duurder.
Vaste lasten van 1200 is ook erg hoog, dan vermoed ik dat je ook buiten de huurtoeslaggrens valt dan. Dan zou ik het ook absoluut niet redden. Zit zelf met huur van 600 en red het wel met 28 uur werken (hou niet veel over voor luxe zaken maar toch...). Heb wel eens berekeningen gemaakt voor minder uur werken, en netto is het uiteindelijk niet zo'n groot verschil. Maar met vaste lasten van 1200,- zou ik zelf fulltime moeten werken denk ik....
Ik werk 28 uur. Ik heb tot maart dit jaar wel 32 uur gewerkt, ik vond het wel te doen, maar wat mij nekte was de reistijd naar en van het werk. Nu is de reistijd weggevallen door een baan in de buurt en werk ik 4 uur minder! Dit is toch wel beter vind ik... Ik zou het liefste 24 uur werken, maar dan wordt het allemaal erg krab, aangezien ik geen recht heb op huur en zorgtoeslag.