Hoeveel uur werken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik werk al vanaf het begin niet meer op mijn "eigen" groep. Dat werd te gevaarlijk ivm onvoorspelbaar gedrag (agressie). Dus moest het al snel vertellen op het werk, maar het risico om te blijven op die groep was te groot.

    En nu maar aftellen, haha!!
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik werk normaal 28 uur verdeeld over 3 dagen!!
    Straks na de bevalling werk ik met mijn ouderschapsverlof 14 uur verspreid over 2 ochtenden (7uur-13.30uur)
    Dit voor 1 jaar lang daarna werk ik weer 28uur (voor zover ik nu kan zien)
    Gr Carry
     
  3. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ah Carry, jij neemt dus ook ouderschapsverlof!
    Ik ook, ik ga voor een jaar een dag minder werken.

    Er zijn er maar weinig die ouderschapsverlof nemen zie ik hier. De meesten leveren meteen een aantal uren in.

    Ik bekijk het na een jaar wel hoe alles gaat.
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    als je die ouderschapsverlof neemt, ben je dan verplicht om weer naar je oude uren te gaan? Ik kreeg een beetje de indruk van mijn baas dat dat het geval is en ik weet totaal niet hoe het gaat over een jaar.
     
  5. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Dat hoort in je CAO te staan.
    Zodra dat jaar om is, zou ik eerst mijn contracturen voor 6 maanden moeten aanhouden.

    Dan kan ik altijd nog minder gaan werken, wat ik waarschijnlijk dan ook ga doen. En dan kan mijn vriend die dag wel ouderschapsverlof nemen.
    Dan krijg je tenminste nog een bepaald percentage vergoed en ben je je uren nog niet kwijt, dat kan dus altijd nog. En dan zijn we al een jaar verder!
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wat leuk dat er zoveel mensen met mensen met een verstandelijke beperking werken!!
    Ikzelf heb 4 jaar op een AB-groep gewerkt en werk nu iets langer dan een jaar als zorgkundig coach in de woonbegeleiding, heel leuk!

    Ik ga 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen, eind juni dus. Denk dat ik t dan wel helemaal gehad heb als ik t zo hoor om me heen!
     
  7. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik werk ook in de zorg. Ik werk binnen een instelling op een bakkerij met twee clienten met een lichte verstandelijke beperking, maar ernstige gedragsproblemen. Ik heb het dus gelijk verteld en werk nu op een groep met ernstige verstandelijk beperkte mensen.
    Ik werk 36 uur maar merk sinds anderhalve week dat het eigenlijk teveel is en dat ik erge pijn heb onderin mn buik. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit op mn werk moet aanpakken. Ik weet ook niet wat het beste is; minder werken, therapeutisch werken, ander werk. Eigenlijk vind ik het ook moeilijk om er mee naar mn baas te gaan. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
    Jenny
     
  8. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik werk halftijds sinds me dochter geboren is.. en dat doe ik nu nog steeds, ik werk maandag en dinsdag en woensdag nog anderhalf uurtje... sta in het onderwijs bij kleutertjes... :D
     
  9. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    ik werk fulltime in de verpleging. gemiddeld 36uur per week. zou graag 4 wkn van te voren met zwangerschaps verlof gaan als ik het volhoud, dan heb ik nog lekker lang daarna. na de bavlling wil ik max 24uur per week werken.
     
  10. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Tam, kan je man niet ook een paar uurtjes minder werken??
     
  11. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik werk voornamelijk thuis. En doe wat afspraken buiten de deur.
    Mijn man doet nu operationeel de ene zaak en onze andere zaak is voornamelijk afspraken en veel papierwerk (doe ik)
    Werk wel over 7 dagen verdeeld. Heb niks te klagen en zal na bevalling hetzelfde zijn met werken. We hadden regelmatig meetings op leuke plaatsen in de wereld, die moet ik nu missen (mijn man wilt niet dat ik vlieg) Heb uiteraard geen zwangerschapverlof. Het enigste wat ik wat eng vind, hoop niet als ik bevallen ben dat het er zoveel te doen (personeel ziek etc etc) dat mijn man de eerste week na bevalling bijna niet thuis kan zijn. Maarja we zullen zien...

    gr. cassandra
     
  12. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik werk momenteel 30 uur, dus vier dagen waarvan een korte.
    Dat is momenteel nog redelijk goed vol te houden.
    Ik doe wel voornamelijk zittend werk.
     
  13. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik ben denk ik een van de weinige die niet werkt. Ik heb een dochtertje van 2j en 7 m. En ik heb er voor gekozen om huisvrouw te zijn. Gelukkig maar. Ik heb nu heel erg veel last van misselijkheid en kan het huishouden daar op aanpassen.

    Elina

    [​IMG]
     
  14. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ja, die discussie hebben we ook gevoerd. Hij vindt dat omdat hij meer verdiend het financieel handiger is dat ik minder ga werken, maar ik zeg dan: ik sta aan het begin van mijn carriere, als ik dan minstens 36 uur blijf werken, heb ik meer kans op promotie en hij zal niet zo gek veel meer in salaris stijgen. Dus als ik blijf werken, kan het zijn dat ik straks meer verdien. Als ik nu maar 3 dagen ga werken, kan ik dat wel op mijn buik schrijven.

    Nu gaan we het zo doen: hij blijft 40 uur werken, maar hij gaat dat verdelen over vier dagen en zaterdagochtend, zodat hij ook een dag in de week thuis is. Hij werkte altijd al vaak op zaterdagochtend, maar die uren werden dan als overuren uitbetaald. Straks dan niet meer. We vonden dit samen wel een goede oplossing.
     
  15. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Wat leuk om te lezen hoeveel vrouwen er werkzaam zijn binnen de hulpverlening. Ik werk op dit moment 26 uur als pedagogisch medewerker op twee verschillende groepen binnen de dagbehandeling met kinderen van 6 t/m 12 jaar. Ik heb nog geen idee hoe wij het gaan doen wanneer ons kindje er is. Het is nog heel pril allemaal. Ik wil wel blijven werken maar misschien een ochtend minder.
    Ook twijfel ik er wat aan wanneer ik het op mijn werk moet vertellen. Op één van de groepen komt het nogal eens voor dat je een kind moet vastpakken. Kan dat ook in het begin van de zwangerschap al sxhadelijk voor mijn kindje zijn? Soms gaat het er namelijk bets heftig aan toe.

    liefs Sämira
     
  16. mirjam22

    mirjam22 Lid

    25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    Ik werk op kantoor nog altijd 40 uur en wil 4wk eerder met zwangerschapsverlof, wel moet ik zeggen dat het echter zwaar begint te worden, vooral s'middags trek ik het bijna niet meer en s'avonds echter vroeg naar bed voor me rust. snap ook niet echt hoe krijgen jullie het voorelkaar om minder te werken? Ben een keer 1wk ziek geweest en voelde me al schuldig. (werk wel op een bedrijf waar meer mannen werken als vrouwen)Ergste vind ik dan ook zelf zullen ze het echter niet voorstellen. Maar heb eerlijk gezegd wel spijt want nu werk ik me kapot, maar +punten krijg je ook niet. En nou die laatste weken zal het toch maar doorbijten worden.
    Bij de volgende zwangerschap weet ik het wel hoor! 8) ;)

    Groetjes Mirjam
     
  17. mirjam22

    mirjam22 Lid

    25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    Voor ik het vergeet na mijn zwangerschap ga ik 24 uur werken 3*8uur,
    dan ga me schoonmoeder 3 dagen oppassen.
     
  18. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    als hun niets zeggen, kan je het zelf nog altijd aangeven als je het niet meer trekt!!!
     
  19. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Sinds ik moeder van Job ben werk ik 2 dagen in de week en dat bevalt me prima! :D
     
  20. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    He Jenny, als je het niet goed meer kan volhouden op je werk, zou ik dit wel bespreekbaar maken met je leidinggevende.Want je moet nu wel echt naar je lichaam luisteren!! Je leidinggevende moet en zal dit ook wel begrijpen en misschien komen jullie samen tot een oplossing. Een zwangere collega van mij werk nog voor de helft en zit de andere helft in de ziektewet. En misschien is een andere groep ook een optie. Succes he!!

    En Samira, doe het rustig aan. Je voelt zelf gauw genoeg wanneer je te veel van je lichaam vergt.
    Dus luister goed naar je lijf!! Succes!!

    Groeten Annemieke.
     

Deel Deze Pagina