@Me26: ik denk dat het heel belangrijk is om naar je eigen lichaam te luisteren. Welke spreiding voelt goed? Hoeveel uur op een dag voelt goed? Probeer verschillende schema's uit. Dat heb ik ook gedaan. Ik werkte tot 2009 32 uur verdeeld over 4 dagen. Toen in de ziektewet gekomen en in 2 jaar tijd kunnen reïntegreren naar 4x 4,5 uur, andere 50% arbeidsongeschikt. Na een paar jaar merkte ik dat het 4x naar werk reizen me op brak. Weer in de ziektewet gekomen en in 2 jaar terug gekomen tot de 18 uur, maar wel verdeeld over 3 dagen (dus 3x 6 uur). Ik heb verschillende schema's uitgeprobeerd van werkdagen om aan te voelen wat voor mij het prettigste was. Voor mij is dat ma, woe, do. Heb een weekend van 3 dagen echt nodig om te herstellen en weer energie te hebben voor een nieuwe week. Dit werkt voor mij, maar hoeft niet voor jou te gelden. Dus mijn advies is echt neem je tijd met opbouwen, desnoods maar met een kwartiertje per dag erbij. En probeer (als dat binnen jouw werk een optie is) verschillende schema's uit om aan te voelen wat het beste bij jouw balans voor belasting/belastbaarheid past. Succes!
Ik heb een luxe positie. Als hondentrimster heb ik in mijn geval de salon aan huis dus kan ik werken op de momenten dat de kinderen op school zitten. Hoewel de jongste nu niet op school zit nog dus werk ik rond de planning van mijn man, die werkt in ploegen. De uren dat hij thuis is werk ik, en soms de zaterdagochtend een klantje. Tot de kleinste ook naar school gaat, dan pak ik weer meer uren op (meer klanten) Maar ik ben het met Yesera eens, ik zou naar je lichaam luisteren. Je kunt soms beter wat kalmer aan doen zodat je zeker weet dat je het aankunt dan teveel pakken en er (weer) aan onderdoor gaan.