Hoeveel uur werkt jouw man/vriend/partner per week?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door LaRambla, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    @adi & @IS88
    Ik moet zeggen dat ik het echt heel fijn vind om een er een keer met iemand erover te praten die weet waar ik het over heb! Hier zien mensen alleen maar de spullen die we kopen en de auto's die we rijden.. Ze zien niet dat vriendlief vrijwel nooit thuis is en zich kapot werkt! Masr dat zal toch altijd blijven die veroordeling :cool:

Wat betreft de big4 dat klopt idd. Tijd voor tijd krijgt hij ook niet meer. Werk je niet over dan komt dat in je beoordeling te staan en kan je eigenlijk opsouzen.. Gelukkig heeft hij in februari z'n diploma gehaald en hij krijgt nu idd al heel veel aanbiedingen. Mmaarja dan komt er een partner met een grote veer langs om in z'n reet te steken en dan twijfelt hij weer. Heel begrijpelijk hoor. Hij heeft er hard voor gewerkt en hij heeft de ambitie en dat bewonder ik. Maar hier heeft hij krediet opgebouwd en bij een bedrijf moet hij zich weer opnieuw opwerken. Daarbij komt het ook dat hij pas 26 is en de functies die hij met zijn diploma en ervaring kan krijgen staan niet echt gelijk aan zijn leeftijd (lees: de verantwoordelijkheid en aansturing in een nieuw bedrijf als pikkie) want daar komt het eigenlijk op neer.

Gelukkig doet hij er alles aan om veel bij ons te zijn dus daar laat hij zeker geen steken vallen, het is niet dat hij in de kroeg zit ipv bij ons ;)

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij werken beide 4 dagen (ik 30 uur en ml 32)

3. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

50-60 uur per week.
    Vrachtwagen chauffeur dus lange dagen.. Gelukkig is mijn elke avond thuis :)
    Ik werk zelf 28 uur per week.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nu 40 uur in de week. Maar het is de bedoeling dat het straks 36 (4x9) wordt.
    Dan is hij ook een dag thuis :)
    Bij zijn vorige baan werd er van hem verwacht dat hij overuren maakte maar dat wil hij absoluut niet meer. Is heel fijn, veel meer rust zo.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    mijn vriend werkt ongeveer 32 uur (gedeelde eigen zaak, werkt 4 dagen in de week ochtend+middag óf middag+avond en nog 2x per week paar uurtjes in de avond/weekend) en ik ook (4 dagen 8.00-17.00). Y gaat 15 uur per week naar de gastouder, de rest van de week is één van ons thuis, mijn vriend meer dan ik op tijden dat Y wakker is.

6. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    50/60/70 uur in de week. Verschilt per week.
    Wij hebben de afspraak dat hij om 6 uur thuis is, mee eet, en eventueel 1 vd 2 naar bed brengt.
    Daarna werkt hij weer verder

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn man zwerft de wereld rond voor zijn werk (executive functie in bedrijfsleven) en is regelmatig drie weken van huis. Sowieso elke maand wel een paar weken op reis. Wanneer hij niet op reis is zit hij ook nog wel 60-70 uur per week op kantoor maar die uren probeert hij flexibel in te delen. Dus hij is dan thuis tussen 16-20 uur wanneer de kindjes thuis en wakker zijn. Feestdagen en verjaardagen van de kinderen heeft hij tot dusver nooit gemist, die zijn heilig voor ons. Ik draai ook behoorlijk wat uren als interim-manager en we hebben ook nog een eigen bedrijf. Maar als ik geen opdracht heb aangenomen kan ik ook zomaar een paar maanden thuis zijn bij de kinderen en draai ik mijn uren wanneer ze op school zitten en slapen.

We werken keihard, met name mijn man dus, maar we halen allebei heel veel voldoening uit ons werk en het 'werkt' gewoon voor ons. We hebben twee inwonende nanny's die stapelgek zijn op de kinderen dus we kunnen gerust op zakenreis en hoeven vóór of na schooltijd nooit te jakkeren of stressen. Ons gezin is gelukkig en in balans, en we geloven in quality over quantity. En als we zouden willen, maar dat is onwaarschijnlijk, kunnen we veel eerder dan normaal gaan rentenieren. :)

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik werk 32 uur en mijn vriend is fulltime thuis

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn man werkt 40 uur en ik ben fulltime thuis.

10. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    En daar proberen wij nu dus als 'nieuwe jonge ouders' een weg in te vinden! Ik vind het mooi om te lezen dat er zoveel verschillende soorten gezinnen zijn :D

Btw, wonen jullie permanent in Azië of voor een bepaalde tijd? Just curious ;)

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn man werkt ongeveer 10 uur per dag, maar bouwt daar wel vrije uren mee op die hij naar believen kan opnemen.
    Houdt in praktijk wel in dat hij de kleine man eigenlijk alleen 's morgens ziet, zeker nu ons zoontje 's middags niet meer wil slapen. Dan ligt hij om 6 uur op bed en mijn man komt pas rond half 8 thuis.

12. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Mijn man heeft een eigen restaurant wat veel werk is.
    Ik.schat dat hij z een 60 tot 70 uren per week werkt.
    Vroeg weg vaak midden in de nacht pas thuis.
    Alle weekenden alleen.
    Vreselijk saai ! Het staat me de laatste tijd ook erg tegen dat ik altijd de weekenden alleen zit en overal alleen voor sta.
    Ik weet dat ik er eigenlijk niet over mag klagen want hij werkt zich te pletter.
    Maar met 3 kinderen een druk huishouden en mijn werk valt het me soms best zwaar om het alleen te doen.
    Hij zorgt 1 dag in de week.voor de kinderen maar iets doen in uis doet hii niet behalve koken.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Herkenbaar TS.
    Hier ongeveer dezelfde uren als jouw partner. Als hij thuis is is hij moe en valt geregeld in slaap. Tuurlijk wil ik er niet over zeuren maar zoals nu in mijn verlof baal ik er zo nu een dan wel van. Heb heel veel bloed verloren en transfusies gehad en ben ook zo ontzettend moe dat ik het wel echt heel fijn zou vinden als hij wat meer thuis was.

14. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Mijn vriend werkt 24 uur per week en ik zelf ook. Bewuste keuze geweest na de komst van de eerste. Als beide jongens naar de lagere school gaan is vriend wel van plan om een uur of 6 meer te gaan werken. Voor ons nu de perfecte balans. Alletwee lekker aan t werk en alletwee een actieve rol in de opvoeding.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is ook best lastig hoor om daar je weg in te vinden in het begin, wij zijn een stukkie ouder dan jullie ook nog. ;)

We wonen voor onbepaalde tijd in Azië aangezien het hier zo goed bevalt. Wellicht over enkele jaren terug naar de VS, we zullen zien.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn man is Militair en werkt 36 uur per week maar dan 4x9. Uitgezonderd als hij op oefening is dan is hij meestal een week of soms een maand of 2 weg.

Ik werk zelf ook 32 uur.

17. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    40 uur. Manlief werkt liever wat minder, en dus ook minder inkomsten, maar wel dat hij tijd met zijn gezin kan doorbrengen dan dat hij 60 uur of meer moet werken, een dik loon heeft maar ons weinig tot nooit ziet.
    Als zoonlief wat ouder is ga ik wel parttime werken om wat extra te hebben.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man werkt 4 dagen per week. Hij is meestal weg van kwart voor 8 tot 18 uur. We hebben bewust gekozen om allebei minder te gaan werken toen onze kinderen kwamen. Ik wil niet in mijn eentje overal voor verantwoordelijk zijn en bovendien wilden we graag in het weekend nog wat tijd overhouden voor het gezin, ipv dan alleen maar als een gek met allerlei huishoudelijke zaken bezig te zijn. En hij wilde graag ook een dag ons kind voor zichzelf hebben.

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

40 uur en structureel wat overuren dus ongeveer 45 uur per week plus nog 1,5 uur reistijd per dag. Vind het prima zo want werk er zelf ook 36. Zaterdag en zondag zijn we samen. Doordeweeks ook vaak maar we eten meestal 2/3x niet samen.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Overigens werkt manlief deze week 63 uur, ook in het weekend moet hij werken, maar dan is hij wel de hele week thuis aankomende week. Ook wel fijn :)

Deel Deze Pagina