Hallo allemaal, Ben benieuwd hoe jullie het straks allemaal gaan combineren. Een kindje opvoeden en de opvang die hierbij komt kijken. Ook ben ik benieuwd naar het aantal uren dat jullie willen blijven werken. Ik ben op dit moment nog leerling-verpleegkundige en werk op dit moment 28 uur in de praktijk en 8 uur school per week. In april rond ik mijn studie af en ga ik ook gelijk met zw.verlof. Na de bevalling zou ik graag 28-32 uur blijven werken, maar maak me wel eens zorgen hoe dat allemaal moet met opvang e.d. Ben benieuwd hoe jullie dit regelen! Ben nu al wel ingeschreven bij een gastouderbureau ivm de wat flexibeler opvangtijden als bij een kdv. Daarnaast scheelt het denk ik dat ik geen regelmatige werktijden heb, waardoor ik ook avond, nacht en weekenddiensten kan draaien. Mijn man werkt wel gewoon regelmatig.
hoihoi, Ik ben ook ingeschreven bij een gastouderbureau, ik werkte 24 uur, ben 50% afgekeurd dus ik werk nu 12 uur, na de bevalling blijf ik 12 uur werken en mijn man neemt 1 dag ouderschapsverlof een jaar lang, zo hoeven wij beebje maar 2 ochtenden naar een gastgezin te brengen, liever heb ik nog oppas aan huis en volgens mij is dat ook mogelijk via een gastouderbureau. als ik nog 24 uur had kunnen werken dan had ik dat gedaan en dan was beebje 2 dagen naar een gastgezin gegaan ipv 2 ochtenden groetjes
Ik ben na mijn vorige zwangerschap eerst 32 uur gaan werken, inmiddels is dat 24 uur. Heerlijk! Dat blijf ik ook doen na deze zwangerschap. Ik ben zelf 2 dagen doordeweeks thuis. Mijn man heeft 1 dag ouderschapsverlof. Mijn zoontje is 1 dag bij mijn moeder en 1 dag op het kdv. We hebben het echt heel lekker geregeld, vind ik zelf. Het enige is dat ik na deze zwangerschap hoop dat ik mijn werkdagen wat meer kan spreiden. Ik werk nu 3 dagen achter elkaar en ben dan 4 dagen vrij. Dat laatste is wel lekker, maar het eerste niet. Zeker als ik straks bv geef, zie ik erg op tegen 3 dagen achter elkaar werken en kolven. Dat liep de vorige keer ook niet zo lekker, dus ik hoop dat ik dat nog kan oplossen.
Ik werkte onregelmatige diensten en mijn man ook, dit is niet echt ideaal met een kindje. Ik heb 2 vaste dagdiensten op werk geregeld en mijn man werkt 4 x 9 uur in onregelmatige diensten. Wel kan hij zijn eigen rooster intekenen, dus de dagen dat ik moet werken, heeft hij of een middagdienst of een vrije dag, zodat hij 's ochtends gewoon thuis is. Op deze manier hoeft ons zoontje maar 2 middagen per week naar het kinderdagverblijf. Persoonlijk vind ik het meer dan voldoende om 2 dagen per week te werken. Zeker met 1 persoon in het gezin die onregelmatige diensten werkt, ik wil ook wel eens leuke dingen met mijn man doen of als gezinnetje ergens op visite gaan. Als je een middagdienst hebt, hou er rekening mee dat je kindje gewoon vroeg uit bed wilt. Mijn man vind het wel zwaar om al vanaf 07.00 bezig te zijn met ons zoontje en hij daarna wel tot 23.00 moet werken.
Ik stop straks eerst met werken.. Ik werk nu als (zieken)verzorgende in de thuiszorg Ik heb geen mogelijkheden voor oppasoma's/opa's, het kinderdagverblijf dat dicht bij mn werk zit rekent 5,5 uur per dagdeel terwijl ik aan 4 uur genoeg heb en dat vind ik zonde van t geld..Daarnaast weet ik dat het niet gaat lukken om een regelmatig rooster te krijgen. M'n man heeft zelf een 24-uurs bedrijf als melkveehoduer en t kan dus zijn dat hij onverwacht uit huis moet ( kalverij) en zomers veel uren maken.. ik zie t niet zitten dat de kleine dan alleen in huis ligt.. ( voelt niet goed) Van huis uit zijn we beide gewend dat mam's thuis is en hebben er beide een goed gevoel over wanneer ik mijn tijd in ons gezin investeer dan in werken buiten de deur.. Als de kinderen ( nu dan eerst de eerste) wat groter is kijk ik of ik weer aan de slag kan, want werk in de zorg zal er altijd wel zijn..
Ik ga de ene week 24 uur werken en de andere week 16 uur. Mijn kleine gaat 2 dagen in de week naar kdv en 1 dag past mijn man op doordeweeks.
Ik werk nu 32 uur per week, 4 dagen in de week. Maar op dit moment zit ik op verzoek van de arts 100% thuis, in verband met klachten die gerelateerd zijn aan de zwangerschap. Ik zou graag na mijn verlof 3 dagen willen werken dus 24 uur. Kunnen jullie mij vertellen of ik dat nu al moet doorgeven, of mag ik er nog over nadenken tot na de bevalling?
Ik heb nog geen kindje maar ik heb wel al bedacht dat ik als het zover mag komen ik nog iets minder wil werken. Ik werk nu 70% (ruim 25 uur) en wil dan 60%(ruim 21 uur) gaan werken. Dat zal neer komen op zo'n 3a4 dagen per week omdat wij ook diensten van 4 uur hebben. M'n moeder en waarschijnlijk ook wel mijn schoonmoeder willen dan wel oppassen en ik werk ook vaak 'savonds en in het weekend dus dan is mijn man gewoon thuis.
Hoi, Ik werk nu 40 uur per week en ga straks 18 uur werken. Het is een stuk minder, maar het gaat me vast bevallen. In het hoogseizoen (zomermaanden) ben ik wel van plan om extra te werken voor wat extra geld. Dan kan mijn moeder wel extra opppasen. Ik heb het geluk dat mijn moeder en schoonmoeder in de buurt wonen en ik dus makkelijk oppas kan regelen, maar aangezien ik geen "misbruik"van ze wil maken gaan ze geen vaste dagen opppassen.
Ik werk nu 32 uur per weer en vaak nog wel dagje extra omdat er weer is tekorten zijn!hihi Straks ga ik 16 uur werken(2dagen). 1 dag past mijn moeder op en 1 dag past mijn schoonmoeder op! Ideaal dus voor ons! En ze willen het harstikke graag boden het zelf aan gelukkig!hihi
Ik werk nu 16 uur. En ik moet toegeven dat ik dat ook meer als genoeg vind. Mijn mening is vooral als ze nog zo klein zijn dat je zoveel mogelijk zelf moet opvoeden. Ik heb anders het gevoel veel te missen, maar het moet ook kunnen natuurlijk en bij ons kan het gelukkig.
Ik werk nu 32 uur ga straks 20 uur werken waarvan 1 dag w.s. vast is, maar dit moet ik nog bespreken met mijn teamleider. Mijn man en ik werken allebei onregelmatig maar wij kunnen dit best redelijk combineren nu al dus met 20 uur zullen we dit ook kunnen. Wij hebben wel vrienden die kunnen oppassen als het een keer nodig is en de oma's die willen ook oppassen als het niet uitkomt.
Ik heb met mijn leidinggevende voor mijn verlof oveerlegt over hoeveel uur ik wilde gaan werken. Pas na de bevalling hoef je daarvoor je nieuwe contract te tekenen. Ik wek nu 24 per week in de zorg. Juist door de wisselende diensten is dit goed op te vangen met oppas. In het weekend is mijn man bij huis. En door de week werk ik 1 a 2 dagen waarvan ook wel eens een late dienst. goed te doen dus.
Ik heb een miskraam gehad en toen hebben mn vriend en ik het er wel over gehad. Ik zou dan (ik kan dat zelf inplannen op mn werk) 2 dagen gaan werken van 9 uur en dan om de zaterdag 4 uur. Dus 20 uur per week gemiddeld.
voor ik zwanger was wilde ik 32 uur blijven werken, tijdens mijn zw ben ik terug gegaan naar 27 uur. Na mijn bevalling wilde ik 10 uur gaan werken, dat kon niet op mijn werk (door vage redens). Dus ben ik daar gestopt. Wil straks wel weer 10 uur gaan werken.
Ik ben na mijn vorige zwangerschap 16 uur gaan werken en ik heb nu een contract van 4 tot 16 uur... Maar meestal werk ik toch die 16 uur.. Ik krijg nu ook een vast contract voor 16 uur. Ik vind het ook meer dan genoeg , hoor. Vooral in de zorg. Ik word regelmatig gebeld of ik extra kan werken en alles boven de 16 uur kan ik weigeren. Helaas voor mijn collega's moet ik dat ook omdat ik vaak geen oppas heb op diekorte termijn... Gelukkig doen ze daar niet moeilijk over...
Ik werk nu 24 uur , en ga straks helemaal stoppen. Mn vriend zit offshore , en weet nooit waneer hij werkt of thuis is. Ik ben dus ook veel alleen , en heb dan de tijd echt wel hard nodig voor de baby. En ik wil gewoon genieten..
Ik heb nog geen idee hoeveel uur ik straks ga werken. Ik vind het van te voren heel moeilijk in te schatten en ik vind het belangrijk om zelf (partner reken ik daar ook toe) voor de kleine te zorgen. Momenteel heb ik geen werkgever. Wel mag ik na mijn zwangerschapsverlof mijn vorige werkgever bellen en als hij werk heeft heb ik een baan. Hij is behoorlijk flexibel, dus hoef ik ook straks pas te bepalen wat ik wil. Als ik straks bevallen ben, kijk ik hoe het gaat en hoeveel uur haalbaar is voor mij.
Ik werk nu 36 uur en ga straks 32 uur werken. Manlief ook 32 uur, blijven er drie dagen over. 1 dag kdv en de andere 2 dagen de oma's.