Man en ik allebei 36 uur (4x9), dus drie dagen kdv. Dat is trouwens hoe ik het nu heb bedacht, misschien dat het nog wel terug gaat naar 3 dagen...we zullen zien
ik werk ook in de zorg op het moment werk ik 32 uren zit nu 100 % in de ziektewet, man werkt overdag, ik denk en hoop dat het wel goed te regelen is. ben zelf nog aan t twijfelen als ik 20 of 24 uur ga werken. waarom omdat ik met 20 uren vaker halve dagen heb, kom er zowiezo niet onderuit dat ik 4 a 5 dagen moet werken had zelf in gedachten als ik 2 avonden in de week kan werken dan heb ik nog maar 2 dagen waar ik oppas voor moet regelen tenzij het in het weekend valt. En financieel natuurlijk mijn man zegt dat het geen probleem is hoe doen andere mensen dat dan, van hem mag ik ook thuis blijven maar dat is niet te doen dat gaat niet dan wordt het zo minimum dus ik heb nog geen flauw idee wat ik moet doen.
Ik werk 24 uur per week in de zorg en dat is goed te doen. Ook mijn man werk door de weeks. Met 24 uur heb je vaak ook de hele diensten te pakken en heb je dus minder oppas nodig. Wij hebben gemiddeld 1 hele dag oppas nodig en 1 keer 3 uur per week. Qua loon vind ik het hard meevallen. Als wilt weten hoeveel je dan ongeveer gaat verdienen stuur me dan even een pb.
Ik werk nu 36 uur per week in als verpleegkundige in de psychiatrie. Na mijn verlof zal ik 20 uur gaan werken. Vind het erg fijn dat ik dat zo heb kunnen regelen. De voorkeur van onze instelling gaat namelijk uit naar verpleegkundige die 24 uur per week blijven werken. Maar er stond niks zwart op wit en dus de keuze was aan mij. gr Suzanne
lolly: ik had een privebericht gestuurd zou het ind graag willen weten wat je met de ort verdiend, ivm met mijn keuze weet niet als je gekregen hebt? thanxxx
Ik heb het gekregen hoor. Ik zal je vanmiddag even terug pb-en. Ik pak even m'n loonstrook er bij en wat ik precies gewerkt hebt. Zo krijg je een nog beter beeld.
ik werk 14uur en dan ook nog als inval maar ik werk vrydag middag tot s avonds 9 dus dan gaat kleine naar kdv en haalt me vriend hem op en de zaterdag gaat hy naar me schoonouders omdat we dan allebei werken .
Ik heb mijn werk aan huis (massagepraktijk) en dat is in deze situatie natuurlijk ideaal. Mijn man werkt fulltime, maar we gaan proberen of hij uiteindelijk 1 dag per week of 1 dag per 2 weken vrij kan krijgen. Die dag ga ik dan werken. Verder wonen mijn ouders dichtbij en willen heel graag oppassen, dus ik denk dat ik dan nog 2 dagdelen per week erbij pak. En misschien de zaterdagochtend, als mijn man toch thuis is.
Momenteel werk ik nog fulltime (36 uur met ATV) en ga na de bevalling ouderschapsverlof opnemen. Vooralsnog blijf ik 32 uur werken. Mijn vriend heeft een flexibel contract, met minimaal 28 uur Vast. We nemen beide een vaste dag in de week. Op deze manier hoeft puk maar drie dagen naar het KDV. Vanwege de reisafstand kunnen we geen beroep doen op (schoon)moeder, is anderhalf uur. Dus dat zou alleen voor calamiteiten kunnen.
Op dit moment werk ik 32 uur in onregelmatige diensten, maar binnenkort gaat dat naar 24 uur onregelmatig en 8 uur opleiding. Dat blijft zo tot aan mijn zwangerschapsverlof, dus na mijn verlof heb ik een contract van 24 uur. Ik moet nog even kijken of dat haalbaar is. Mijn man is zelfstandige, dus als hij niet werkt, dan krijgt hij geen geld. Ik blijf het vreemd vinden dat er voor vrouwen wel allerlei regelingen zijn getroffen, maar voor mannen niet. Zij krijgen toch net zo goed een kind? Maar goed, dat pak ik nog wel een keer aan als ik straks de baas van de wereld ben. Mijn man wil wel kijken of hij een vaste weekdag vrij kan nemen (of eventueel thuis kan werken) en dan moet ik kijken of ik bijvoorbeeld late diensten of weekenddiensten kan draaien. We kunnen vanwege de reisafstand geen beroep doen op onze ouders, en ik weet nog niet of ik ons kind naar een kinderdagverblijf wil laten gaan als het zo jong is. Een collega van me vangt tegenwoordig bij haar thuis kinderen op via een gastouderbureau en ze werkt in de weekends, misschien is dat voor ons ook een optie. Gezien de verschillen in salaris is het echter verstandig dat mijn man blijft werken. Van mijn verpleegkundigensalaris kunnen we ook wel leven, maar dan wordt het best krap. We zitten gelukkig in de luxe positie dat we ervoor kunnen kiezen het kind helemaal zelf op te voeden. Maar goed, zwangerschapsverlof blijft natuurlijk maar heel krapjes in Nederland, en de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen komt nergens zo duidelijk naar voren als in de verschillen tussen ouderschapsverlof en dat soort regelingen. Belle, is er nog lang niet uit.
hoi ik ben nog niet zwanger, al wel gestopt met de pil, maar ik werk nu in een hotel elke dag, en heb daarnaast ook een eigen bedrijfje, een trimsalon aan huis bij me ouders, das ik het zover is dat me kindje er is, wil ik stoppen in het hotel, en verder gaan in me trimsalon, de kleine kan dan gewoon bij oma blijven en ik ben er ook gewoon bij als er iets is!