Verschonen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie1983, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie1983

Lelie1983 Lid

28 jun 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en gaat rond 19.00 met een schone luier naar bed. Tussen 3.00 en 4.30 komt hij voor een nachtvoeding (borst) en slaapt dan weer door tot ongeveer 7.00 uur.

Overdag verschoon ik nu niet meer na elke voeding en kijk ik gewoon of het nodig is. Maar 's nachts doe ik het toch maar omdat ik dan denk dat hij het niet red om met een volle buik en blaas nog tot 7.00 droog te blijven. Dit maakt het nachtvoeden wat minder fijn, ik doe het tussen de borsten door zodat hij wel lekker rozig terug in bed kan maar ik word er wel erg wakker van. Plus hij denkt dat hij kan gaan spelen tijdens luier verschonen.

Hoe doen jullie dit 's nachts? Gewoon verschonen, of een bepaalde luier gebruiken? Of de luier niet wisselen en om 7.00 direct een schone geven? Ik gebruikte new baby 3 maar moet overgaan naar een maat 4, dat wordt dan baby dry denk ik.

Alvast bedankt!

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste is alweer 1, dus inmiddels aan de nachtfles als hij daar 's nachts om vraagt. Ik verschoon hem voordat hij zijn flesje krijgt (daar is hij niet blij mee), de keren dat ik hem niet verschoond had, was hij 's ochtends doorgelekt. Maar ik denk dat dat per kind verschillend is, ik zou het een keertje uitproberen.

3. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Wij gaven onze dochter 's nachts (en eigenlijk overdag ook) standaard voor het voeden (fles) een schone luier.... We dachten.. nu is ze toch wakker, we verschonen haar meteen maar ff....

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben al heel snel gestopt met het verschonen 's nachts. Volgens mij na 2 maanden ofzo. Hier eigenlijk nooit problemen dat hij doorlekt en hij slaapt op z'n buik. Hij zit ruim 12 uur in dezelfde luier.
    Ik zou het gewoon eens uitproberen. Ik vond de nachtvoedingen op die manier ook veel minder erg en m'n zoontje sliep makkelijker weer in, omdat hij niet zo wakker werd ;)

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Zolang onze zoon voor een nachtvoeding kwam (tot 6 maanden) verschoonde ik hem ook voor het flesje. Ik denk echter dat ik het straks bij de tweede gewoon een keer ga proberen om het niet te doen, kijken hoe dat gaat.

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik verschoon alleen bij poep, verder niet. 's Ochtends zie ik wel verder...;)

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou het gewoon uitproberen. Hier slaapt ze van 19 tot 7 en haar luier zit wel heel vol 's ochtends, maar is nog nooit doorgelekt.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Snachts verschonen deed ik vanaf 2 maanden niet meer, ik gebruik snachts de baby dry van pampers en die houdt het prima 12/13 uurtjes vol!

9. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Verschonen doe ik 's ochtends. Hij wil nog wel eens om 6 uur wakker worden, dan geef ik hem wel een schone luier en een fles en slaapt hij rustig nog 2 uurtjes door.
    Dan zit ie ook echt vol. 's nachts gebruik ik nu Baby Dry maat 5, andere luiers lekken nog wel eens door. Gisteren was de Pamper ook doorgelekt, maar dan met poep :O hihi. Vol met pies na 12 uur en dan ook nog poep kan zelfs een Pamper niet aan blijkbaar ;)

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik verschoonde snachts alleen als het een poepluier was, anders hield hij het gewoon vol tot de volgende ochtend.

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Dit.
    Verder kreeg ik de tip van het cb om de billetjes s avonds in te smeren met sudocrem zodat ons mannetje er niet veel last van heeft als hij een natte luier heeft.

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Waarom zou je verschonen als er geen sprake is van een poepluier? Mijn zoon kreeg tot voor kort ook nog een nachtvoeding (22:30 & 3:00), zijn luier ontplofte 's ochtends bijna. Maar niemand die daar last van had. Gewoon 's ochtends een schone aan.
    Ben wel overgestapt van pampers naar lidl luiers. Omdat pampers doorlekte.
    Overdag verschoon ik ook alleen als er een voelbare plas (of poep uitetaard) inzit.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Het ligt eraan..
    Soms slaapt ze door, dan wordt ze rond 7u wakker, dan kijk ik 'm natuurlijk na.

Soms wordt ze 's nachts 1x wakker (Rond 3-4u), dan kijk ik ofwel dan de pamper na ofwel voor de volgende voeding (Rond 7-8u) maar nooit 2x.. Ze worden alleen maar wakkerder door de pampercontrole en ze heeft hier nog nooit doorgelekt gelukkig

14. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik ben na een paar weken al gestopt met 's nachts verschonen. Tot die tijd was het vaak ook een poepluier.
    Toen het alleen plasluiers waren ben ik dus gestopt met verschonen.

Scheelt voor mij een heleboel, kan gewoon lekker blijven liggen.

Toen ik nog wel snachts verschoonde deed ik dat trouwens ook vaak op bed hoor, gewoon savonds aankleedkussen op voeteneind leggen met luiers en schone doekjes en je kan gewoon op bed voeden en verschonen (dochter slaapt in co-sleeper).

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik verschoon 's nachts niet. Voor de nacht gebruiken we Baby Dry en overdag New Born pampers. Dit gaat prima. Onze dochter heeft een hekel aan natte billen en sinds we de Baby Dry gebruiken slaapt ze 's nachts langer door.

16. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    'S nachts baby dry gebruiken...

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Eerder lekte F. ook door als ik niet deed verschonen na de nachtvoeding maar tegenwoordig gebruik ik Pampers Baby Dry en blijft hij lekker de hele nacht droog.
    Hij krijgt na zijn flesje van 23:00 een schone luier en die draagt hij dus de hele nacht en dat is meestal tot 08:00 en op zondag soms nog iets langer als we uitslapen met zijn drietjes.
    Met de gewone New Baby luiers lukt dat dus echt niet want hij plast best wel veel in de nachten en dan was hij na 4 uurtjes echt doorgelekt :(

18. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Om 23.00 verschoon ik haar en krijg ze zinkzalf of die poeder van zwitsal op haar billen.
    Rond 3 uur komt ze voor haar nachtvoeding en als ze niet gepoept heeft laat ik het zo.
    Ze word veels te wakker van dat verschonen.
    Ik gebruik new born 2 van de kruitvat luiers.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland

Precies zo deden wij het ook. Nu hoeft hij geen fles meer in de nacht , slaapt dus de hele nacht "door". Soms is zijn luier heel vol sochtends , soms helemaal niet. Maar hij is bijna nog nooit doorgelekt.

Overdag verschoon ik hem wel na de voeding maar soms heeft die gepoept een uur voor de fles en dan verschoon ik hem natuurlijk niet ;)

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn ook vrij snel gestopt met het verschonen snachts. Verschoon alleen als er poep inzit. We gebruiken baby dry nights trouwens.

Deel Deze Pagina