Hoeveel uur zijn jullie na de bevalling gaan werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door NathalieH, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel uur blijven werken naar bevalling.....

1. 8 uur.

2. 16 uur.

3. 24 uur.

4. 32 uur.

5. fulltime

6. of anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb gekozen voor anders.

Na mijn verlof ben ik 20 uur gaan werken, dus 2,5 dag waarvan mijn vriend 1 dag per week thuis is en Louise 1,5 dag naar de opvang gaat.

Per 1 februari ben ik 24 gaan werken, dus 3 dagen en gaat ze 2 dagen naar de opvang. Bevalt prima zo!

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik 24 uur man 40 uur, 2 dgn kdv en 1 dag oma
    bevalt prima zo

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.213
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik werkte 32 uur 4 dagen en ga straks na verlof 24 uur werken verspreidt over 3 dagen.

Gr. vruchtje

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Even een vraagje aan de dames die 32 uur werken.
    Vinden jullie het niet ontzettend moeilijk om je kleintje zo lang te moeten missen?
    Ik heb het gevoel dat je de kleine dan bijna niet ziet, en alles mist? Of valt dat mee?

Want ik heb dus gesolliciteerd naar een baan leerling maatschappelijke zorg.
    Daarbij werk je 24 uur en dan nog een dag school van 6?8? uur.
    Eigenlijk wou ik minder gaan werken ong. 24 uur. , en dan zou ik nou dus op 30/32 uur per week komen.
    Maar ik ben zo bang dat dat me echt vies tegen gaat vallen.. Want ik heb het gevoel dat ik de kleine dan bijna niet ga zien.

5. missy32

missy32 Lid

13 feb 2009
    42
    0
    0
    Ik werkte 40 uur en nu (we hebben al een dochter van bijna 3) 24,dus drie dagen.Mijn man werkt 40 uur.Dochter gaat 1 dag naar kdv en twee dagen naar opa en oma.Werkt prima zo.

6. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    46
    0
    0
    Ik 32 uur en mijn vriend ook.

De overige dagen gaan we nog invullen ;)
    Ik denk 1 dag bij de ene opa en oma de andere dag bij de andere, en dan nog 1 dag creche. Mss zegt 1 van onze ouders wel, ik wil graag 2 dagen oppassen, dan is dat ook opgelost.

Ze moeten wel 100% het zelf willen, we gaan ze niets opdringen.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ben 3 uur per week gaan werken toen Jesse 9 maand was.

8. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ik ga mijn verlof verlengen met 8 weken (ouderschapsverlof en vakantie), dus als de kleine ruim 4 maanden oud is ga ik pas weer beginnen met werken. Ik werk nu fulltime en ga dan terug in contract naar 32 uur en neem dan nog 8 uur ouderschapsverlof op per week gedurende 28 weken. Ik ga dan 24 uur werken; op maandag 9 uur en dinsdag, woensdag- en donderdagochtend 5 uurtjes. Op maandag zal mijn man thuis zijn dus de kleine zal in eerste instantie maar 3 ochtenden naar het dagverblijf gaan. Ik hoop op die manier zoveel mogelijk te kunnen genieten van de kleine!

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    drie dagen per week ga ik werken en dan late diensten en mijn man ook bij hetzelfde bedrijf 5 dagen in de vroege diensten zo hebben we geen oppas nodig en das wel erg lekker ;)

10. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Ik werk in de zorg en ga denk ik voor 40%
    Dus 1 dag in de week en om het weekend! Lijkt me mooi genoeg. Ik wil van mijn kindje gaan genieten!

11. p1982

p1982 Niet meer actief

werk nu 32 uur (vrijdags vrij) en ga straks 24 uur werken (in ieder geval de maandag en woensdag en andere dag zal dinsdag of donderdag worden)

12. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nog niet zwanger maar denk al heel goed na over wat ik wil.
    Samen met m`n mannetje komen we op 5 dagen werken van 5 uur.
    Ik werk nu 5 dagen van 8 uur en mannetje ook.
    Mannetje blijft fulltime werken (40 uur) en ik wil dus 25 uur gaan werken, nu werk ik fulltime (40 uur)
    Dan hoefen we geen oppas te doen, omdat we dan wisselende diensten draaien.
    En dus altijd iemand van ons thuis is.
    Ongeveer zo willen we het dan, de baas moet er wel mee eens zijn, dus het wordt dan nog spannend of het lukt.
    Week 1= Mannetje: 6:00 t/m 15:00 ---> ik : 16:00 t/m 21:00
    Week 2 = Ik : 6:00 t/m 11:00 ---> mannetje : 15:00 t/m 24:00
    Enz. enz. enz.

Groetjes

13. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik werkte voor de bevalling 36 uur ( 4 x 9 ) en nu nog steeds. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar helaas omdat het moet. Natuurlijk zou ik ook graag maar 3 daagjes willen werken, maar helaas lukt dat financieel niet. Mijn man werkt trouwens ook 36 uur (ook in ploegendienst).
    Mijn dochter gaat nu 1,5 dag naar mijn ouders en 1,5 dag naar mijn schoonouders en 2 halve dagen naar de peuteropvang. Tot nu toe gaat het goed. Ik hoop in ieder geval wel dat ik na de bevalling van deze kleine wel minder kan gaan werken. bv 3 x 9 of het liefst 3 x 8.
    Mag ik vragen hoe jullie dit doen? financieel bedoel ik dan?
    Ik ben namelijk de hoofdkostwinnaar bij ons. Dus als mijn salaris gehalveerd zou worden dan redden we het echt niet, we komen nu soms de maand bijna niet door. En we hebben toch allebei een redelijk salaris en doen niks aparts.

Gr Allyssa

14. woops

woops Niet meer actief

@Allyssa,

Dat vraag ik me soms ook af, ik weet niet of wij het zouden redden als ik minder ga werken.
    Ja misschien als je iets wilt dat het dan wel lukt en dat je met alles minderd qua uitstapjes enz.
    Het liefst zou ik thuis zijn mama worden, maar dat zit er echt niet in helaas.
    Ben benieuwd wat voor antwoorden je krijgt op je vraag.

15. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik kan nog niet uit ervaring spreken, dus het is nog even afwachten. Maar ik ben niet bang dat ik te veel ga missen. Van de 7 dagen in een week ben ik er 3 helemaal en 4 's ochtends en 's avonds. Ik heb gelukkig maar korte reistijden, het zou anders zijn als ik bv 1 uur van mijn werk woonde. En ik ben blij dat mijn man ook een dag inlevert (m.b.v. ov) en dus hetzelfde heeft. Persoonlijk vind ik dat fijner dan ik 3 dagen en hij 5, dan wordt het zo ongelijkwaardig. Het is tenslotte ook zijn kind, hij mag er net zoveel van genieten en voor zorgen als ik.
    Maar dat zeg ik dus nu allemaal, wie weet hoe het straks echt zal zijn ;) Mocht het niet bevallen, dan zien we dat dan wel weer.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ horselover: ik moet zeggen dat ik er wel heel erg aan moet wennen om Tobe 4 dagen weinig te zien. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van de ochtend en avond ('s ochtends 1,5 uur en 's avonds 2,5 uur) en dan is het wel te doen. Maar vooral de eerste week vond ik het echt heel moeilijk.

@ allyssa: tsja, hoe we dat doen (ik studeer en heb geen inkomen)? Mijn man heeft een goed salaris. Sorry, ik kan er niets anders van maken.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk nu nog 12 uur, straks hopelijk 18 uur (heb net sollicitatie gehad) mijn vriend fulltime. hij verdient redelijk, voor een starter best goed. we hebben net een grote flat gekocht en op de een of andere manier redden we het prima, en we leven toch lekker en sparen ook nog. dus we doen op de een of andere manier iets goed.

meer dan 18 uur wil ik dan ook niet werken, wil lekker voor mijn kind zorgen straks! :D

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik werk nu 40 of 32 uur, na de bevalling wil ik er 32 gaan werken en mijn vriend ook. Dan gaat de kleine 3 dagen naar de dagopvang.

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij zijn nog niet zwanger maar hebben ons na het stoppen met de pil wel bedacht hoe we het gaan doen. Ik ga 24 uur werken, en heb dit gelukkig al bij mijn baas voorgelegd die het geen probleem vond en mijn vriend 36uur. Omdat hij bij de politie werkt en veel avonden nachten of weekenden weg is zal het verschillend zijn op welke dagen ons kleintje naar oma gaat. Hopenlijk kunnen we het met ons tweetjes zo verdelen dat we hem/haar niet te vaak hoeven weg te brengen. :baby:

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik werk nu 36 uur, 4,5 dag. En ga dalijk 18 uur werken, 2 dagen van 9 uur. Misschien dat ik na een tijdje een halve dag extra ga werken, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Mijn man werkt 36 uur, 4 x 9 uur en gaat 1 dag naar school. Helaas kan hij geen dag(deel) vrijnemen tot hij is afgestudeerd.

En qua inkomen, we gaan er wel wat op achteruit, maar dat is maar € 300,00 aangezien we nu veel toeslagen e.d. krijgen! We vielen eerder net overal buiten.

Deel Deze Pagina