Totdat je salarisverhoging krijgt en opeens weer overal buiten valt Wij hebben ook een tijdje net onder/boven die grens gezeten en inmiddels hebben we definitief nergens recht meer op.
Ik werk nu 4 hele dagen, 32 uur per week. Na het zwangerschapsverlof ga ik 2,5 dagen werken, 20 uur per week. Ons kindje gaat naar mijn moeder en schoonmoeder als ik moet werken. Mooi geregeld dus.
Ik werk momenteel 32 uur in de week, voorheen 48. Duke is dus 3 dagen in de week op het KDV, en 1 dag in de week gezellig bij mijn moeder. Door het vertrek van mijn ex-vriend ben ik noodgedwongen in de situatie terecht gekomen om zoveel te werken... Echt lekker zit het me niet, ik had echt dolgraag maar max. 2 a 3 dagen gewerkt en zelf voor mijn kleintje gezorgd. Voor mijn gevoel mis ik nu zo vreselijk veel van hem...
Mijn vriend en ik zijn eruit. Ik ga 18,5 uur werken, 9 1/4 uur op donderdag en 9 1/4 uur op vrijdag. Mijn vriend blijft 38 uur werken, maar dan verdeeld over 4 dagen. Op vrijdag is hij dan vrij. Ons kindje gaat dus alleen op de donderdag naar de kinderopvang.
Ik denk dat je het eens moet gaan berekenen. Als je namelijk minder inkomen hebt kun je meer toeslagen krijgen. Bijvoorbeeld zorgtoeslag. Wij leven op 1 loon en dat gaat goed. Je moet geen big spender zijn, maar we kunnen echt prima leven. Gewoon leuk. Wij vallen na salaris verhoging van mijn man ook buiten veel regelingen ineens, maar goed dat is niet zo erg.
Nu werk ik nog 24 uur (voor 1e zwangerschap 36), na deze x verlof waarschaanlijk nog maar 16 uur, wat een luxe!!!!
Ik werkte voorheen 36 uur en ga over ander halve week weer beginnen. Ga nu 24 uur werken een deel daarvan is in het weekend dus dan is mijn man thuis. De andere dagen gaat ons zoontje daar het KDV.
Mijn partner en ik blijven beiden fulltime werken, 4 x 9 uur per week = 36 uur We werken beiden onregelmatig ( ik ook nachtdiensten) en allebei om het weekend
Naar de bevalling heb ik anderhalf jaar bij de kleine thuis gezeten, daarna ben ik 24 uur (3 dagen gaan werken, en vanaf einde van de maand ga ik 2 dagen werken 16 uur.En de kleine gaat naar mijn moeder.
Ik ga van 40 uur (5dagen) naar 28 uur(3,5dag). Mijn man blijft 40 uur werken. De kleine gaat straks 2 dagen naar opa en oma en 1,5 dag naar de opvang. Ik hoop dat dat allemaal goed gaat.. Dat is natuurlijk altijd afwachten..
Zoals het er nu uitziet en we het bedacht hebben, gaan wij allebei 4 dagen werken. Dus elke week 1 papa-dag, 1 mama-dag, en afhankelijk van de reacties van de opa's en oma's dit weekend een opa/oma-dag en 2 (of 3 als opa en oma niet willen) dagen kdv. En het weekend gelukkig lekker met z'n allen in of rondom huis. Ik kies er bewust voor om 4 dagen te blijven werken, ten eerste omdat mijn salaris het meeste brood op de plank brengt, wij graag wat financiële ruimte houden voor 'luxe' dingen en vakanties en ik gewoon een leuker mens (en dus ook een leukere moeder) ben als ik werk om handen heb! Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb (eerlijk verteld over mijn zwangerschap!), 8 minuutjes fietsen van huis en het KDV ligt halverwege de route naar kantoor, dus dat is helemaal een prettig idee!
Ik ben na mijn bevalling 28 uur gaan werken, 3 1/2 dag, na de bevalling van de tweede wil ik vier uur minder gaan werken. Dit bevalt eigenlijk super goed, ik werk onregelmatig en al om het weekend dus ik heb in de praktijk helemaal niet zoveel oppas nodig. Mijn moeder past op en is erg flexibel dus ik heb helemaal niks te klagen. Kus Senna
Ik werkte tot aan vorige week 45 uur in de week. Na de bevalling wil ik graag nog maar maximaal 3 dagen gaan werken. Mijn vriend werkt ook in de zorg net als ik en hij gaat 1 vast late dienst aanvragen zodat ik 1 dag tot 14 uur kan gaan werken en hij om 15 uur begint. Daarnaast wil hij graag 1 papadag. Wat in de zorg gelukkig vrij makkelijk te realiseren is. En een zeer goede vriendin van ons wil heel erg graag een dag oppassen. Tot nu toe iig. Dus zoals het er nu uitziet heb ik maar 1 halve dag kinderopvang nodig en anders 1,5 dag.
Na mijn verlof wil ik maximaal 3 dagen gaan werken, 24 tot 28 uur. Ik werk nu 32 uur. Mijn moeder gaat op ons kindje passen.