Te lage temperatuur?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Emmaatje, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi Ilja,

Daan heeft de laatste paar dagen een iets hogere temp dan anders. Hij is ook wat verkouden. Niet dat de snottebellen hem uit de neus lopen, maar wat kucherig. Normaal zit zijn temp op 37 precies. Nu had hij een paar keer 37, 5 (ik weet het, dat is nog geen verhoging, maar tis voor hem toch iets hoger). Vannacht was hij weer eens vaak wakker, dus ik dacht, laat ik zijn temp eens opnemen. Nu was het vannacht 36,1!Voor de zekerheid nog een keer getempt, maar dat klopte dus wel. Hij slaapt in een pyama, in een slaapzak, onder een lakentje met 1 deken. Zijn kamertje is niet koud, zo`n 16 a 17 graden denk ik. Dat moet toch genoeg zijn?Waarom was hij zo koud dan?En hoe kan dat zo`n verschil zijn met overdag (37,5).

Ik snap er nix meer van. OP zijn leeftijd kan hij zichzelf toch goed op temperatuur houden zou je zeggen...hij is dik 6 maanden!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Waarom dat verschil zo groot is weet ik niet. Overdag zijn ze natuurlijk wel wieriger en bij ons volwassenen loopt meestal de temperatuur in de loop van de dag ook wat op.

Ik zou me niet te druk maken over de temp. Desnoods doe je snachts een extra dekentje erbij op.

Ilja

Deel Deze Pagina