Hey dames, ik ben verzekerd bij Anderzorg, en die hebben een aantal kraambureau's gecontracteerd. Nu ging ik zoeken in hun lijst en leek het net of er maar 1 bureau in mijn regio gecontracteerd was. Nou lekker makkelijk dacht ik, dan hoef ik me ook niet druk te maken dat ik verkeerd kies maar nu ging ik me aanmelden, en blijken er toch meerdere gecontracteerd te zijn. Ik kan nu uit zo'n 10 bureau's kiezen. Eentje daarvan is Zuidzorg, een grote bij ons in Brabant. Daarvan heb ik in juli een soort bijeenkomst voor informatie over hun kraamzorg. Maarja, om me nou in juli pas aan te melden..? Lijkt me wat laat. Dus daar wil ik niet op wachten. Maar hoe kies ik dan wel?! Heb echt geen flauw idee.... Ik kan één voorkeur en één tegenvoorkeur aangeven. Weet dus niet of ik daadwerkelijk geplaatst zal worden bij het bureau waar ik mijn voorkeur voor uitspreek.
Ik heb de verloskundige gevraagd waar ze goede ervaring mee had. Die bleken met eentje bijna geen contact te hebben. Er bleven hier 3 over, waarvan 1 duidelijk meer dingen aanbood qua lactatiedeskundigen en cursussen tijdens de zwangerschap. Dus die is het geworden,
Ik zal volgende keer inderdaad eens informeren bij de vk. Ben alleen bang dat zij misschien bureau's gaan noemen die dus niet 'mogen' van mijn verzekering. Maar vragen kan altijd inderdaad. Thanks!
Ik zou zeggen: kijk eens op de sites van de desbetreffende organisatie, vraag eens rond in je omgeving en informeer idd eens bij de verloskundige! Zeker met ervaringen van anderen kun je wat. Bij veel zieketkostenverzekeraars staat op de sites ook een klantbeoordeling van de organisaties waarmee ze een contract hebben. Ik denk wel dat je bij elke organisatie geluk of pech kunt hebben.
Hier ook advies aan verloskundige gevraagd waar ze graag mee samen werken. En daarna de website bekeken van de betreffende organisaties.
Het ziekenhuis waar ik zou gaan bevallen ( ik stond onder begeleiding van de gynaecoloog ) werkten ze veel samen met Yunio. Ik heb er niet teveel over nagedacht... Heb even het boekje doorgebladerd en een afspraak gemaakt. De consulente gaf me heel veel informatie en ik besloot me definitief aan te melden. Denk niet dat het elders heel anders maakt... De persoon die je uiteindelijk aan je kraambed hebt zal het verschil maken. Wij hebben geboft met een fantastisch lieve, zeer ervaren vrouw. Verder werd er keurig gerapporteerd e.d. Ik ben zeer tevreden. Maar hoe je nu kiest... Ga op je gevoel af, shop een beetje, laat een consulente uitleg geven en kies dan. Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt... Je hebt beter en slechtere, maar ik denk dat de dame die je daadwerkelijk helpen zal dus zal bepalen of het een succes is. Goede mensen zijn werkzaam bij minder goede bedrijven en andersom.
Naïef misschien maar ik heb puur op de aanspraak van de website en de beoordeling.. Waar ik het meeste goede gevoel bij had. Achteraf heel tevreden echt super, dus ga rondneuzen en evt. Bellen informeren en sta achter je gevoel...