schoenmaat ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,
    even een vraagje: Ik wil voor Fae schoentjes kopen -online- bij babywalz. Maar ik zit zo met de maat! En nu ken ik de schema's hoor, met; zoveel centimeter is zo groot etc. Maar ik heb pantoffeltjes en gymschoentjes gehad voor haar (de poeh slofjes van kruidvat en de gympjes lijken daar ook vandaan te komen, maar dat weet ik niet 100% zeker) . En die waren maat 14-17 en maat 15-17 . En beiden past ze niet! Haar teentjes zitten gewoon echt klem erin.
    Maarja, kijk ik naar de schema's en meet ik haar voetje op, dan kom ik met 8,5 cm uit op maat 14 . Oke, voor de zekerheid misschien dan toch maat 16 pakken (babywalz geeft aan: 9,7 centimeter bij maat 16) .

Dus wat klopt er niet? Ik vermoed de maten op de pantoffeltjes en de gymschoenen, maar toch, dadelijk bestel ik dan toch maar maat 16 en dan past ze ze niet, vind ik ook zo zonde. Wat is jullie ervaring hiermee?

Of zijn er mensen die ook diezelfde pantoffeltjes van de kruidvat hebben en bij wie die ook te klein waren terwijl gewoon slofjes wel pasten in een soortgelijke maat?

groetjes
    Athina

2. Niet meer actief

ja de maten van die goedkope schoentjes/pantoffeltjes die klopten bij mij ook nooit.. gewoon uit gaan van zo'n schema en maatje groter doen...

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    het schema op de site van babywalz klopt aardig voor de schoenen die ze daar verkopen. daar had ik maat 20 en die waren net zo groot als de maat 18 van de bentex.

nu heb ik nikes maat 22/23 en bycot schoentjes maat 21 en die zijn ook even groot. tis dus echt een kwestie van passen en meten.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zal Sasha dr voet morgen wel opmeten. Wel weet ik dat ze maatje 18 heeft nu. Grote baksteen poten haha.

Nog even en dan mag ze net zoals dr moeder wegenbelasting gaan betalen hihi.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm en ik maar klagen dat anne grote voeten heeft
    die heeft namelijk nu maat 18 :)

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Twee maanden! Koop lekkere pantoffeltjes met een rammelding erop.

Die gaan volgens mij in maten 0-6 maanden en dan 6-12 maanden....

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sja ik pas het dus door tegen haar voetje te houden.
    Anders gewoon 2 maten bestellen en 1 paar terugsturen!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pantoffeltjes glijden veelal uit en het moet echt warm zijn voor als ze buiten in de draagzak zit en haar voetjes er buiten hangen. Dan is ze misschien pas 2 maanden, maar dan heb toch echt iets beters nodig dan pantoffeltjes met een rammelding... ;)

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb schoentjes gekocht bij Scapino van Puma. Het lijken gympen, maar dan wel met een stoffen zooltje.
    Ik was elke keer haar sokken kwijt en dat is niet handig als ze in de maxi-cosi ligt. Krijgt ze van die koude voeten. Ze zijn een beetje te groot, maar dat duurt niet lang meer voordat ze ze goed past. Ze heeft lekkere warme voetjes en ik ben geen sokjes meer kwijt. De kleinste maat is 16.

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zoiets hadden wij van nike, errug schattig :-D
    die hebben gewoon een leren zooltje trouwens.

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik deed hem dan altijd een maillot aan en daar dan nog sokjes overheen.

Deel Deze Pagina