Wie is er weleens in Mechelen , belgie, geweest? Ik ben namelijk druk aan het kiezen waar ik met mijn mannetje een weekendje naartoe zullen gaan... Gent en Brugge leek mij erg leuk, oud romantisch stadje, maar die zijn dus helaas al vol...is Mechelen vergelijkbaar?
ik vind zelf van niet... misschien is Oostende een optie? is leuk en ligt in de buurt van gent en brugge
oostende zit geen hotel van hun...heb namelijk een bon van NH dus zit ook aan hun vast kan kiezen uit Belgie brussel, mechelen en genT (maar die laatste is een industriestad schijnt..?) en in Nederland: amsterdam, arnhem, best , bussum, ,geldrop, groningen, heemskerk, naarden, utrecht, maastricht, waalwijk, zandvoort... Alle adviezen, tips welkom (maastricht zijn we al eens geweest en beviel goed!)
Gent is zeker en vast geen industriestad en vind ik veel leuker dan Mechelen. Ik spreek als belgje in Gent heb je vele leuke musea, heb je het gravenkasteel, een hele leuke winkelstraat, een gezellige binnenstad, een kathedraal enz. mechelen heb je wel een leuk dierenpark (Planckendael), het speelgoedmuseum maar dan zijn we er bijna volgens mij Brussel is dan ook weer een super leuke stad met enorm veel te doen
In Mechelen heb je ook Technopolis: allerlei wetenschappelijke proeven perfect op kindermaat! (of gaan jullie met 2?) Op 15km heb je ook nog het stadje Lier - heel sympathiek. Brussel - omgeving Grote Markt / Vismarkt / Beurs is idd ook de moeite!
Mijn vriend en ik zijn een paar weken geleden naar Mechelen geweest omdat we de andere steden in België al hadden gehad. We hebben ons goed vermaakt, er staan best veel mooie, oude gebouwen en er zijn genoeg winkels. Gent en Brugge zijn wel mooier maar wij vonden Mechelen ook best sfeervol. Succes met kiezen!
we gaan lekker met zijn 2tjes zijn 10 jaartjes bij mekaar dus gaan we saampjes vieren klinkt allemaal goed; ik bedoelde dan denk ik GenK (dat schijnt een indusriestad te zijn.....) hmm brussel klinkt dan denk ik t beste als ik jullie verhalen zo lees?!
BRUSSEL!!!! dat vind ik echt een mooie stad en lekker gezellig en knus met die smalle steegjes enz. Ook kun je er goed winkelen en eten en op een terasje zitten.