Een aantal jaar geleden heeft mijn werkgever mij geen salarisverhoging willen geven. Ik kreeg toen wel en laptop om thuis te kunnen werken en er werd aangegeven dat ik dit als secundaire arbeidsvoorwaarde moest zien. Nu ga ik binnenkort met verlof en hoor via mijn vervanger dat ik deze in moet leveren en waarschijnlijk ook mijn telefoon. Bij mijn eerste zwangerschapsverlof was dat niet nodig. Is het toegestaan dat ik dit moet inleveren, omdat dit een secundaire arbeidsvoorwaarde is die nu (tijdelijk) wordt ingetrokken?
Beste Schoebke, Je vraagt of het toegestaan is dat je de laptop en je telefoon van de zaak moet inleveren als je met zwangerschapsverlof gaat. Dit is een kwestie tussen jou en je werkgever. UWV is niet gerechtigd je hierover te adviseren. Ik raad je aan om contact op te nemen met een Juridisch Loket (0900 8020). Daar kunnen ze je vertellen wat je rechten zijn. Als je lid bent van een vakbond of je hebt een rechtsbijstandsverzekering, dan kan je deze ook inschakelen. Ik hoop dat je snel antwoord op je vragen krijgt. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team