Vervroegd in de overgang..

Discussie in 'De lounge' gestart door Gijsje, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben een vrouw van 38 (bijna 39) en heb een zoontje van 5. Doordat ik al een hele tijd allerlei vage klachten heb is mijn bloed onderzocht, daaruit blijkt dat ik volgens de huisarts in de overgang ben. Mijn FSH waarde is 27.8 en oestradinol 0.06. Nu heb ik natuurlijk gezocht via google maar word niet veel wijzer. Ik moet 15 oktober naar de gynaecoloog voor verder onderzoek,ook om te kijken of ik nog eitjes heb etc.Ik twijfel al een hele tijd over een 2e kindje ondanks dat ik alleen ben,maar voor mijn gevoel had ik nog wel een paar jaar. Het valt me opeens koud op mijn dak..

Wie weet er meer van/of heeft ervaring, vervroegde overgang ,de klachten en eventuele kinderwens?

(Ik weet niet goed waar ik dit bericht moet plaatsen,sorry als ik het in het verkeerde sub forum heb gezet.)

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat heftig om hier achter te komen terwijl je misschien nog wel een tweede kindje zou willen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, ben ook pas 25. Ik weet dat mijn moeder rond haar 40e begon met de overgang, ook vrij vroeg dus. Hier hou ik zelf wel rekening mee. Ik hoop voor je dat je nog eitjes hebt, in ieder geval sterkte!

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Een client van mij was ook vervroegd in de overgang. Weet dat zij ivf gedaan heeft zonder resultaat. Weet er verder de details niet van. Sterkte!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij mij is het helaas ook het geval. Andere term is POF: prematuur ovarieel falen. Nu spontaan zwanger geraakt, de kans daarop was 1 a 2 %. Via IVF ben ik goed te stimuleren.

Het is van belang dat je je amh waarde laat meten, al is bij jou helaas je FSH erg hoog. Boven de 10 wordt hormoon stimulatie al lastig.

Andere schrijfster had het erover dat moeder met 40 in de overgang was. De mijne ook! Ik dacht ook dat ik nog wat tijd had rond m'n 29e maar 10 jaar voorafgaand aan de overgang ben je al sterk verminderd vruchtbaar en heb je IVF nodig. Wil ik je alleen als info meegeven.

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij zijn op tijd begonnen omdat mijn moeder en oma vroeg in de overgang kwamen. Mijn moeder was 29 toen zij al moeilijk in verwachting raakte. Je vruchtbaarheid eindigt doorgaans 10 jaar voor de overgang start.
    Ik kreeg mijn kinderen toen ik halverwege de 20 was. Nu ben ik 31 en het lijkt erop dat alles nog normaal is maar je weet het niet.

Strijkkraal hier oo het forum is ook vervroegd in de overgang en raakte na 11 jaar proberen opeens spontaan zwanger.

Hopelijk krijg je nog wat goed nieuws!!

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Met mijn zoontje duurde het al 1,5 voor ik zwanger was,toen was ik wel echt veel zwaarder dus had zo iets van mischien gaat het nu wel makkelijker maar nee. Ik menstrueer wel telkens en heb wel veel menstruatie klachten ook,snap er allemaal niks van. M'n hormonen zaten al in de war en nu helemaal pffff!!

7. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Mijn moeder was 40 toen ze in de overgang kwam. Ook vroeg dus. Ik houd hier zelf wel rekening mee.

Begrijp dat het je koud op je dak valt. Iig sterkte en hopelijk kan de wens van 2e kindje toch nog in vervulling gaan!

Deel Deze Pagina