Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie mij kunnen geruststellen.. want ik twijfel een beetje of alles wel goed is... Volgens de verloskundige is mijn baarmoeder al heel erg gegroeid voor 23.3 weken... Ze zei wel, het kan zijn dat het de volgende keer weer minder is.. maar goed.... Nu heb ik hartslag 135/50 dat is dus laag, maar kan geen kwaad zegt ze. Hoogte fundus is 1/4 NX- (wat is dat?) CF in weken is 24-26........ (terwijl ik dus 23 weken en 3dagen ben) ligging is ball... (wat is dat?) Cortonen is + / Reg En bij bijzonderheden staat.. Cave groei.. Dat is toch soort van Let op groei, uit het latijns vertaald? Wat kunnen jullie hier nu uit opmaken? Hoop dat jullie mij kunnen geruststellen... Groetjes
kijk even heri wordt het een en ander uitgelegd http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=12105
Bel anders gewoon met je VK. Jij hebt er niet voor geleerd ( ik ook niet) en zij wel. Gewoon vragen wat het betekent. Daar heb je recht op. Het gaat over jou. Niet in onzekerheid blijven zitten, maar gewoon vragen.
cave betekent volgens mij inderdaad let op/ pas op. Waarschijnlijk dus omdat je baarmoeder wat sneller gegroeid is en ze dat dus in de gaten moet houden. Komt wel vaker voor de baarmoeder voorop/achterop ligt wat de groei aangaat. En idd wat Bosi zegt, gewoon even bellen en om uitleg vragen. Ze zal je hopelijk gerust kunnen stellen Succes!