Hoeveel van alles.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BabyAngel, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad.... je wil geen bezoek aan bed maar wat als je een week lang alleen maar op bed ligt/zit?
    Hier niet veel op bed gezeten/gelegen trouwens, maar je weet niet hoe het gaat lopen.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als je mijn onderschrift leest dan weet je dat ik ook al eens bevallen ben,dus weet wat een bevalling is;)

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja maar dat is met alles als je zo gaat denken...je weet helemaal niet hoe iets gaat lopen;)
    En als ik wel in bed moet blijven wil ik ook geen bezoek aan mijn bed...dan komen ze maar als ik goed te been ben.
    En dan heb ik het niet over opa's en oma's,maar gewoon ander bezoek.
    Maar daar gaatjes topic ook niet over;)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mag er trouwens wel een molton gebruikt worden?
    Ik heb geen voor het hele matras maar wel kleintjes.
    Zijn ongeveer even groot als een hydrofiele luier.
    Daar heb ik er trouwens genoeg van.
    Heb ook maar 2 badcapes.

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

Las over gestreken hydrofielen.
    Strijken jullie alles???
    Ik heb nu al best veel kleertjes gewassen in de kast hangen en die heb ik niet gestreken hoor.......

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

@melanie, ik heb idd ook die kleine moltons.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor moltons mogen gebruikt worden. Alleen als je bijvoorbeeld aerosleep protect als matrasbescherming gebruikt gaat daar geen molton overheen. Denk dat het vooral om je eigen voorkeur gaat. Er is wel een verschil tussen molton en een moltonzeiltje.

Ik heb wel alles gestreken ja maar dat hoeft niet. Ik heb gestreken voor de bacteriën en omdat ik alles strak in de kast wilde. Het leek mij ook wel prettig als de hydrofielen die onder het hoofdje liggen lekker glad zijn. Daarnaast heb ik gewoon nesteldrang ;).

Normaal gesproken strijk ik van kleding echt niet alles hoor, alleen wat ik nodig vind maar meestal hang ik alles gewoon netjes op en dan is het niet nodig om mijn shirts bijvoorbeeld te strijken.

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

@arual, ik heb denk ik zo'n molton zeiltje. Mogen die wel onder het hoofdje?
    En strijken, idd hydrofielen voor onder t hoofdje is wel fijn hihi. Ik had hele wasjes tegelijk met stik veel kleertjes en zag het plots niet meer zitten om te strijken haha:D
    Moet zeggen dat het nu ook keurig in de kast ligt hoor:)

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De hydrofiele luierstoel ik niet gestreken..wel mooi opgevouwen.
    De kleertjes hoef ik niet te strijken maar zoals Arual zegt,ik wilde het netjes in de kast hebben liggen:D
    Mijn eigen kleren strijk ik ook niet..alleen wat nodig is.
    Ik ga zometeen weer de laatste lading kleertjes strijken en inruimen..en dan is alles klaar op de babykamer.

Moet nu dus alleen hoeslakens halen voor mijn bed en een extra molton.
    Vanmiddag ga ik de adapters ophalen voor op de kinderwagen zodat de maxi cosi er ook op kan.

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hilse, laat je de kleertjes nu dan nog 4 maanden in de kast hangen? Of wil je ze vlak voor de geboorte nog een keer wassen? Ik heb nog niks gewassen en zal eens beginnen met een uitzetlijstje. Ben nog teveel bezig met de leuke dingen shoppen.

Nouja ik heb nog even.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb extra gewacht tot 34weken..ook omdat het anders weer te lang in de kast ligt.
    Alle moeite voor niks dus..wil dat ze lekker fris zijn.

Shoppen is zoooo leuk he Fipske:D

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee mogen niet onder het hoofdje. Ik wil zelf liever geen zeiltje gebruiken. Met gebruik van kruiken ook oppassen want het water kan erop blijven staan. Als je een moltonzeiltje gebruikt, leg je die onder de molton en dan je hoeslaken. Als je aerosleep gebruikt heb je sowieso geen zeiltje of molton nodig.
    Zijn dus nogal veel mogelijkheden m.b.t. bedje opmaken, het is ook maar net waar jij je prettig bij voelt :).

13. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik laat alles wat er nu in ligt en hangt gewoon zo. Het is lekker fris en warm op het kamertje en heb geurzakjes van zwitsal er bij, ruikt super lekker fris! Kan toch wel???

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heb een gewoon matrasje van Ikea van €40..
    Zo'n zeiltje is wel fijn voor het matrasje maar ventileert niet, is dat echt zo gevaarlijk? Als je geen zeiltje gebruikt doe je dan gewoon molton en hoeslaken?

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor het ledikant heb ik zelf voor aerosleep protect gekozen als matrasbeschermer (op mijn koudschuimmatras) met een hoeslaken. Voor het wiegje heb ik molton, hoeslaken en hydrofiel. Of het echt zo gevaarlijk is? Als het echt heel erg gevaarlijk in elke situatie zou zijn, zou het niet verkocht worden. Ik voel me er alleen niet prettig bij :).
    Ik heb trouwens wel moltonzeiltje in de verpakking liggen, mijn moeder had het meebesteld met haar beddengoed en degene die de intake deed van de kraamzorg vond het wel handig om het in huis te hebben en het stond ook op hun lijst maar ben het vooralsnog niet van plan te gebruiken.

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Pff... ik zal er wel enigsinds naast zitten.
    Heb het wel een keertje getelt allemaal 2 weken geleden dus weet het nog redelijk

- Lakens (4)
    - Dekens (3)
    - Slaapzakje (1)
    - Kruiken (2)
    - Pampers (1)
    - Flesvoeding (1)
    - Sokjes (15) ( die gaan altijd zo rap )
    - Hydrofiel (15)
    - Rompertjes (10)
    - Broekjes (10)
    - Truitjes (8)
    - Mutsjes (8)
    - Boxpakjes (8)
    - Jasjes/dikke vestjes (5)
    - Maxicosi pak (2)
    - Buikdoek
    - Omslag doeken (3)
    - Matras hoezen (5)
    - Flesjes (2) (wil er nog een bijhalen denk ik)
    - Speen (2)
    - Spuugdoekjes (12)

Zoiets, lol...
    Hydrofiel heb ik zoveel omdat ik ze ook gebruik om mijn eerste af te drogen en ik had er dus al aardig wat.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat slim zeg. Nooit aan gedacht! Ga ik ook doen deze keer! :)

En voor het plassen; ik deed altijd een schone luier leggen onder de vieze. Dus als je de vieze weghaalt liggen ze dan meteen op een luier, hoef je bij ongelukjes alleen een andere luier te pakken en blijft de boel verder droog.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat deed/doe ik hier ook altijd!!
    Ik leg de luier al open klaar voordat ik de oude eraf doe.

Deel Deze Pagina